Ryktena säger att Xenoblade Chronicles 3 kommer avtäckas senare i år

Robot
Ryktena säger att Xenoblade Chronicles 3 kommer avtäckas senare i år

Xenoblade-fansen har något gott att vänta sig om vi ska tro ryktena.

#Nintendo, #Switch, #Xenoblade-chronicles


Medlem

Hoppas jag får samma vibe från trean som första spelet.

Älskade första Xenoblade Chronicles till Wii. Xenoblade Chronicles X till Wii U var en bedrövlig besvikelse. Och har undvikit Xenoblade Chronicles 2 då det känns som om jag inte skulle gilla det.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Hoppas jag får samma vibe från trean som första spelet.

Älskade första Xenoblade Chronicles till Wii. Xenoblade Chronicles X till Wii U var en bedrövlig besvikelse. Och har undvikit Xenoblade Chronicles 2 då det känns som om jag inte skulle gilla det.

Gillar du Xenoblades Chronicles 1 gillar du 2an. Vågar nästan lova


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Hoppas jag får samma vibe från trean som första spelet.

Älskade första Xenoblade Chronicles till Wii. Xenoblade Chronicles X till Wii U var en bedrövlig besvikelse. Och har undvikit Xenoblade Chronicles 2 då det känns som om jag inte skulle gilla det.

Har spelat tvåan i över 100 timmar. Kom ändå aldrig riktigt in i det. Striderna har en fantastisk potential men det är alldeles för segt och krångligt att få ihop fullständiga combos.

Synd då så mycket med spelet är fantastiskt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trevliga nyheter. De borde släppa XB Chronicles X med.

Medlem

Mycket trevliga nyheter!

Skrivet av Kazutoyo:

Hoppas jag får samma vibe från trean som första spelet.

Älskade första Xenoblade Chronicles till Wii. Xenoblade Chronicles X till Wii U var en bedrövlig besvikelse. Och har undvikit Xenoblade Chronicles 2 då det känns som om jag inte skulle gilla det.

Xenoblade X är dock inte samma typ av spel som Xenoblade 1 och 2. Det är mer som ett open world MMO i singleplayer med multiplayer elements (i form av raids och dungeons man kan joina med andra samt division missions som alla spelare som tillhör samma division delar) men hela världen är öppen för utforskning från början, om man överlever, ifall man inte vill följa storyn direkt. Det är inte lika på rails som de andra två som är linjärt och tungt storybased. Character development är även helt öppen, man är inte låst till en klass som i de andra. X är ett superbt spel som jag hoppas portas till switch.

Du bör även ge Xenoblade Chronicles 2 en chans. Vissa blir avtända när de ser att huvudpersonen är något kortväxt och ser ut som en unge. Men det är på samma nivå som ettan och samma struktur. Finns även en prequel, Torna the golden country, som man kan köra i samband med eller efter tvåan som har andra personer från storyn i tvåan som huvudpersoner. Kör man den före så kommer det vara spoilers till storyn i tvåan där dock.

Skrivet av BeardedRobot:

Trevliga nyheter. De borde släppa XB Chronicles X med.

Helt enig! Har kvar min Wii U och spelade det senast idag.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Mycket trevliga nyheter!

Xenoblade X är dock inte samma typ av spel som Xenoblade 1 och 2. Det är mer som ett open world MMO i singleplayer med multiplayer elements (i form av raids och dungeons man kan joina med andra samt division missions som alla spelare som tillhör samma division delar) men hela världen är öppen för utforskning från början, om man överlever, ifall man inte vill följa storyn direkt. Det är inte lika på rails som de andra två som är linjärt och tungt storybased. Character development är även helt öppen, man är inte låst till en klass som i de andra. X är ett superbt spel som jag hoppas portas till switch.

Skalan på världen som finns i X saknas typ i ALLA andra open world-spel. Möjligen BOTW, och vad jag förstår var Monolith med och hjälpte till med Hyrule? Spelet är inte perfekt, långt ifrån, men jag skulle gärna ha en uppföljare då det för mig är den där spirituella uppföljaren på Xenosaga, i alla fall rent stilmässigt. Älskade att ha tillgång till mecharna och det saknade jag sedan i Xenoblades 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Hoppas jag får samma vibe från trean som första spelet.

Älskade första Xenoblade Chronicles till Wii. Xenoblade Chronicles X till Wii U var en bedrövlig besvikelse. Och har undvikit Xenoblade Chronicles 2 då det känns som om jag inte skulle gilla det.

Xenoblade 2 har riktig story precis som första spelet. Xenoblade X är en spin off utan story.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skalan på världen som finns i X saknas typ i ALLA andra open world-spel. Möjligen BOTW, och vad jag förstår var Monolith med och hjälpte till med Hyrule? Spelet är inte perfekt, långt ifrån, men jag skulle gärna ha en uppföljare då det för mig är den där spirituella uppföljaren på Xenosaga, i alla fall rent stilmässigt. Älskade att ha tillgång till mecharna och det saknade jag sedan i Xenoblades 2.

Ja Monoliths team byggde i princip världen i Breath of the Wild. Dom lyftes in när nintendos BOTW team hade kört fast med projektet.

Jag gillar att världen i X inte bara är enorm utan vart du än ser, dit kan du ta dig. Även i höjdled. Så varenda bergstopp eller dal kan utforskas.

Skrivet av Cooling23:

Xenoblade 2 har riktig story precis som första spelet. Xenoblade X är en spin off utan story.

Xenoblade X har dock story. Men den är inte linjär. Du har side story missions, mängder av dem, som också förändrar världen i många fall. Utöver det finns det en main story arc som man kan följa från början till slut, men man väljer själv när man väljer att köra nästa main story mission, så länge man uppfyller kraven för dem. Vissa kräver att man kört en viss side story eller att man är en viss Blade rank.

Medlem

Ja tack!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Hoppas med på att de fortsätter med XB chronicles X.

Slutar ju med en himla cliffhanger och vill gärna fortsätta storyn


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem

Gilar verkligen xenoblade 2 men känns som att Nintendo Switch är lite för klen för det som de vill skapa. Hade mer än gärna sett ett xenoblade 3 till någon av de nya konsollerna men det tror jag inte kommer att ske.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Gilar verkligen xenoblade 2 men känns som att Nintendo Switch är lite för klen för det som de vill skapa. Hade mer än gärna sett ett xenoblade 3 till någon av de nya konsollerna men det tror jag inte kommer att ske.

Håller helt med, Xeno 2 var nästan ospelbart i handheld. Innan jag spelar ett enda spel till på Switch vill jag se en ordentlig pro version. För bättre uppdateringsstabilitet samt stabilare upplösning. Förväntar mig inga 4K/HDR eller sånt men en stabil upplevelse vore najs.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem
Skrivet av Ashashiva:

Håller helt med, Xeno 2 var nästan ospelbart i handheld. Innan jag spelar ett enda spel till på Switch vill jag se en ordentlig pro version. För bättre uppdateringsstabilitet samt stabilare upplösning. Förväntar mig inga 4K/HDR eller sånt men en stabil upplevelse vore najs.

Ja exakt så tycker jag med, köpt alla bra Switchspel under åren utan konsollen i väntan på en Pro version som gör dem rättvisa, fatta hur besviken jag blev när de istället utannonserade OLED skiten...

1
Skriv svar