Dr Disrespect ska starta egen spelstudio i samarbete med "mega-influencers"

Robot
Dr Disrespect ska starta egen spelstudio i samarbete med "mega-influencers"

Det hela ska resultera i flera "mega-titlar".

#Dr-disrespect, #Guy-Beahm


Medlem

Någon som vet varför han blev avstängd från Twitch än? Förstår inte hur det kan ha bevarats som hemlighet så länge utan å ha läckt ut.

Medlem

Utveckla drömspel åt influencers? Luktar ganska unket det här.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Någon som vet varför han blev avstängd från Twitch än? Förstår inte hur det kan ha bevarats som hemlighet så länge utan å ha läckt ut.

Kan det inte helt enkelt ha byggts upp flera anmärkningar från tidigare streams, till toalettstreamen, till streamen som innehöll ett inlägg om corona som var tveksamt? Alltså att det inte var en enskild händelse utan något som fick bägaren att rinna över som man brukar säga.

Medlem

Han klagar på alla spel han spelar, så det vore kul och se vad han kan komma med, kanske vi får se DrDisrespect spela ett spel för första gången där han inte whinar någonting

Medlem
Medlem

Har aldrig fastnat för battle royal men släpper han ett överdrivet humoristiskt och cyberpunkigt The Dr disrespect spel i 2D med grym retrowave musik är jag intresserad.

Medlem

Helt ointresserad av allt denna person/persona har att göra med. Får hoppas det inte går vägen så man slipper höra om honom heeeeeeeeeela tiden.

eld
Medlem

Han har ju jobbat i spelindustrin tidigare så inte helt otippat.

Medlem

Får samma känsla ungefär som när Yogscast skulle göra ett eget perfekt spel. Det gick sådär kan man säga.

Medlem

Oj, vad otroligt ointressant, eheh


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag kan tycka såhär dock, spel som är beroende av ett Community, tänker på mmo-spel, looter-shooters, online RPG´s, battle royales, generella competative online spel ect
Under min tid som gamer (sedan gaming´s födsel) så har jag ALDRIG sätt en ödmjuk utvecklare som faktiskt frågar de potentiella kunderna vad de vill ha, jag arbetar idag med marknadsföring och det är ju lixom NUMMER ETT det viktigaste, ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha. Men utvecklare VÄGRAR att förstå detta, man ser det hända igen, igen och igen spel ser super intressanta ut, the division, destiny 2, Diablo 3 (innan 300 patchar) Så släpps spel som tagit hand om NOLL gamer feedback och spelen floppar, när ska dom fatta ? gör spel som vi gamers vill ha och det kommer regna pengar på er.

Personligen så hade jag valt ut ett gäng erfarna gamers som spelat mycket av den genre jag vill utveckla, ta in dem tillsammans med utvecklarna och brainstorma i typ 2 veckor, låt dem vara med under hela utvecklingen med allt från design till balans ect.

Utvecklare "Look at this amazing item i designed, wowow!" erfaren gamer "Dude this item will break the game"

Så med lite tur så kanske DR dissrespects studio äntligen kan bli den första så lystnar på kunden (gamers)

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag kan tycka såhär dock, spel som är beroende av ett Community, tänker på mmo-spel, looter-shooters, online RPG´s, battle royales, generella competative online spel ect
Under min tid som gamer (sedan gaming´s födsel) så har jag ALDRIG sätt en ödmjuk utvecklare som faktiskt frågar de potentiella kunderna vad de vill ha, jag arbetar idag med marknadsföring och det är ju lixom NUMMER ETT det viktigaste, ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha. Men utvecklare VÄGRAR att förstå detta, man ser det hända igen, igen och igen spel ser super intressanta ut, the division, destiny 2, Diablo 3 (innan 300 patchar) Så släpps spel som tagit hand om NOLL gamer feedback och spelen floppar, när ska dom fatta ? gör spel som vi gamers vill ha och det kommer regna pengar på er.

Personligen så hade jag valt ut ett gäng erfarna gamers som spelat mycket av den genre jag vill utveckla, ta in dem tillsammans med utvecklarna och brainstorma i typ 2 veckor, låt dem vara med under hela utvecklingen med allt från design till balans ect.

Utvecklare "Look at this amazing item i designed, wowow!" erfaren gamer "Dude this item will break the game"

Så med lite tur så kanske DR dissrespects studio äntligen kan bli den första så lystnar på kunden (gamers)

Henry Ford: “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag kan tycka såhär dock, spel som är beroende av ett Community, tänker på mmo-spel, looter-shooters, online RPG´s, battle royales, generella competative online spel ect
Under min tid som gamer (sedan gaming´s födsel) så har jag ALDRIG sätt en ödmjuk utvecklare som faktiskt frågar de potentiella kunderna vad de vill ha, jag arbetar idag med marknadsföring och det är ju lixom NUMMER ETT det viktigaste, ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha. Men utvecklare VÄGRAR att förstå detta, man ser det hända igen, igen och igen spel ser super intressanta ut, the division, destiny 2, Diablo 3 (innan 300 patchar) Så släpps spel som tagit hand om NOLL gamer feedback och spelen floppar, när ska dom fatta ? gör spel som vi gamers vill ha och det kommer regna pengar på er.

Personligen så hade jag valt ut ett gäng erfarna gamers som spelat mycket av den genre jag vill utveckla, ta in dem tillsammans med utvecklarna och brainstorma i typ 2 veckor, låt dem vara med under hela utvecklingen med allt från design till balans ect.

Utvecklare "Look at this amazing item i designed, wowow!" erfaren gamer "Dude this item will break the game"

Så med lite tur så kanske DR dissrespects studio äntligen kan bli den första så lystnar på kunden (gamers)

Nog lättare sagt en gjort.
Vad gamers vill ha, det är nog försökt massvis med ggr, svårt att göra alla nöjda

Ang DrDisrespect, länge sen man såg nått om honom. Hade helt glömt bort.
Förut dök han upp i mitt Youtube flöde titt som tätt och tyckte det var kul att kolla på klipp med honom.
Spelen han spelar tycker jag dock inte är så roliga att spela själv. En period hade jag kul med PUBG men inte nå mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag kan tycka såhär dock, spel som är beroende av ett Community, tänker på mmo-spel, looter-shooters, online RPG´s, battle royales, generella competative online spel ect
Under min tid som gamer (sedan gaming´s födsel) så har jag ALDRIG sätt en ödmjuk utvecklare som faktiskt frågar de potentiella kunderna vad de vill ha, jag arbetar idag med marknadsföring och det är ju lixom NUMMER ETT det viktigaste, ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha. Men utvecklare VÄGRAR att förstå detta, man ser det hända igen, igen och igen spel ser super intressanta ut, the division, destiny 2, Diablo 3 (innan 300 patchar) Så släpps spel som tagit hand om NOLL gamer feedback och spelen floppar, när ska dom fatta ? gör spel som vi gamers vill ha och det kommer regna pengar på er.

Personligen så hade jag valt ut ett gäng erfarna gamers som spelat mycket av den genre jag vill utveckla, ta in dem tillsammans med utvecklarna och brainstorma i typ 2 veckor, låt dem vara med under hela utvecklingen med allt från design till balans ect.

Utvecklare "Look at this amazing item i designed, wowow!" erfaren gamer "Dude this item will break the game"

Så med lite tur så kanske DR dissrespects studio äntligen kan bli den första så lystnar på kunden (gamers)

Spelarna är väl idag rätt så splittrade vad de vill ha, och risken finns att du bara gör som den högljudda minoriteten tycker.

Medlem

Och det kommer sluta i en mega-flopp till en mega-förlust och leda till en mega-konkurs.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Mycket av det han gör är skådespel men som nämnts han har erfarenhet av spelindustrin och jag brukade kolla på hans stream då och då och en gång så visade han lite hur han går tillväga när han skapar en karta.

Dock finns det faktiskt en person som gick från att kritisera spel till att numera jobba med spel, han var tidigare en recent för GameSpot och är idag en utvecklare för Supergiant Games (Greg Kasavin). Det var väldigt vanligt förr med att folk började som "gamers" och slutade som utvecklare. Några av de bästa utvecklarna startade på det här sättet, personligen föredrar jag när det sker på det sättet "by gamers, for gamers". Så även om han inte hade haft det minsta erfarenhet innan så hade det fortfarande kunnat bli ett bra spel, återstår dock att se om det blir ett bra spel även med hans erfarenhet inom industrin.

Skrivet av Arkaith:

Helt ointresserad av allt denna person/persona har att göra med. Får hoppas det inte går vägen så man slipper höra om honom heeeeeeeeeela tiden.

Ja gud vad jobbigt det hade varit om han hade lyckats få fram ett spel som var bra och underhöll miljontals människor så att du hade varit tvungen att inte läsa några artiklar.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av abso:

Spelarna är väl idag rätt så splittrade vad de vill ha, och risken finns att du bara gör som den högljudda minoriteten tycker.

Klart att den risken finns, men om vi tar Anthem som ett exempel, där hade nog både casuals och hardcore gamers enats om 80% av alla felen som begicks i den utvecklingen. Och som killen som citerade Ford åvan, så tror jag det funkar man tänker att "folket är för dumma för att ha åsikter, vi är duktiga utvecklare vi vet bäst" Så släpps spel som floppar istället.

Självklart får man ta in feedback ifrån en bred grupp erfarna gamers, både casuals och hardcore spelare om man nu vill locka båda de grupperna, men att inte ta in feedback, det har vi många bevis på hur fel det går då.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Helt ointresserad av allt denna person/persona har att göra med. Får hoppas det inte går vägen så man slipper höra om honom heeeeeeeeeela tiden.

Great minds think alike lol.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ja gud vad jobbigt det hade varit om han hade lyckats få fram ett spel som var bra och underhöll miljontals människor så att du hade varit tvungen att inte läsa några artiklar.

Ja, du menar sådant som redan finns.. ? Och såklart, så länge jag inte behöver höra eller läsa något mer som har att göra med denna person.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Får samma känsla ungefär som när Yogscast skulle göra ett eget perfekt spel. Det gick sådär kan man säga.

Nja, denna kille är ju gammal spelutvecklare som sadlade om till streamer.
Känns som han har ett bättre utgångsläge än ett gäng avdankade youtubers.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Klart att den risken finns, men om vi tar Anthem som ett exempel, där hade nog både casuals och hardcore gamers enats om 80% av alla felen som begicks i den utvecklingen. Och som killen som citerade Ford åvan, så tror jag det funkar man tänker att "folket är för dumma för att ha åsikter, vi är duktiga utvecklare vi vet bäst" Så släpps spel som floppar istället.

Självklart får man ta in feedback ifrån en bred grupp erfarna gamers, både casuals och hardcore spelare om man nu vill locka båda de grupperna, men att inte ta in feedback, det har vi många bevis på hur fel det går då.

Fast det går också argumentera för varför kreativa jobb INTE ska ta in massvis med feedback eller "think tanks" som ska forma spelen efter marknaden. Det saknas ofta kärlek och glädje i spel som formas efter konsumenternas vilja mer än en vision från kreativa och passionerade människor. Om du jobbat kreativ vet du nog hur lite glädje det finns i en idé som kapitaliseras så mycket att den bara är en slags produkt av en marknad.

Det finns även läskigt många exempel på spel som blivit klassiker för att utvecklare och designerna fick kreativ frihet utan att marknadsföring och liknande la sig i designen av spelet. När uppföljarna senare ska skapas och man börjar fokusera på hur man kan pressa ut största marknaden blir det istället floppar. Dead Space är ju ett bra exempel på hur en älskad franchise dog när utvecklarna förlorade kontroll över designen till fördel av gameplay skapat för marknaden.

Du tar upp Anthem som vi vet var ett spel som hade problematisk utveckling pga av att management stirrade sig blinda på marknaden och sitt live service tänk bla. Det finns mängder med artiklar som går igenom problemen med Anthem men har aldrig känt att spelet skulle räddats om de tog in feedback från gamers. Möjligen att de skulle haft en lång beta period där problemen (som utvecklarna redan visste fanns där) kunde eskaleras tidigt kunde räddat det något, men spelet fanns ju i princip inte förens under sista året.

Men visst early access kan ju till viss del vara vad du pratar om. Baldur's Gate 3 verkar utvecklas på ett sätt som kanske ändå är intressant. Utvecklarna verkar passionerade och ha mycket kreativ frihet men får bra feedback via early access för buggar, system som inte funkar helt osv.

Skrivet av Arkaith:

Ja, du menar sådant som redan finns.. ? Och såklart, så länge jag inte behöver höra eller läsa något mer som har att göra med denna person.

Ja självklart finns det spel som underhåller människor! Menar du att spel ska slutas göra för det redan finns??
Precis du behöver inte läsa det.. alltså e det inte farligt om han råka få fram ett bra spel om du endån kan strunta i att läsa om det så länge där e fler människor som blir glada över ett spel.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Medlem

Jaha content creators på youtube ska göra spel alltså.
Ska bli intressant o se vad de kan hitta på eller är det mer en scam o få in pengar till något evighetsprojekt som aldrig kommer se dagens ljus?!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag kan tycka såhär dock, spel som är beroende av ett Community, tänker på mmo-spel, looter-shooters, online RPG´s, battle royales, generella competative online spel ect
Under min tid som gamer (sedan gaming´s födsel) så har jag ALDRIG sätt en ödmjuk utvecklare som faktiskt frågar de potentiella kunderna vad de vill ha, jag arbetar idag med marknadsföring och det är ju lixom NUMMER ETT det viktigaste, ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha. Men utvecklare VÄGRAR att förstå detta, man ser det hända igen, igen och igen spel ser super intressanta ut, the division, destiny 2, Diablo 3 (innan 300 patchar) Så släpps spel som tagit hand om NOLL gamer feedback och spelen floppar, när ska dom fatta ? gör spel som vi gamers vill ha och det kommer regna pengar på er.

Personligen så hade jag valt ut ett gäng erfarna gamers som spelat mycket av den genre jag vill utveckla, ta in dem tillsammans med utvecklarna och brainstorma i typ 2 veckor, låt dem vara med under hela utvecklingen med allt från design till balans ect.

Utvecklare "Look at this amazing item i designed, wowow!" erfaren gamer "Dude this item will break the game"

Så med lite tur så kanske DR dissrespects studio äntligen kan bli den första så lystnar på kunden (gamers)

Du skriver att du jobbar med marknadsföring där det viktigtigaste är att ta in feedback/data och ge kunden vad de vill ha.
Jag håller med, men ofta vet inte kunderna vad de vill ha, och det är genom datan som marknadsförare tar reda på detta, genom kunders beteende.

När va senast du skickade ut en enkät och faktiskt marknadsförde på kunders svar och inte deras beteende?
Vad en kund säger och hur en kund beter sig är 2 olika saker, och som marknadsförare (digital iaf) så är det extremt viktigt att se detta.
Tror det är sjukligt svårt att samla denna data innan man faktiskt har ett spel på plats

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Någon som vet varför han blev avstängd från Twitch än? Förstår inte hur det kan ha bevarats som hemlighet så länge utan å ha läckt ut.

Finns bara rykten och spekulation vad jag vet. Senaste kom dock från en röstskådespelare till Call of Duty och menade att han blev bannad för att ha bluffat med ett ”erbjudande från Mixer” i förhandlingar om sitt kontrakt med Twitch vilket föll ihop när Mixer stängde ned från ingenstans.

https://screenrant.com/dr-disrespect-twitch-ban-cause-mixer-c...

Medlem

No thanks, Dr Disrespect toxicity är något jag inte vill ge support till.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Henry Ford: “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”

Wow…är det ett verkligt citat?
Riktigt bra oavsett!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

123
Skriv svar