Dragon And Home - Sandbox MMORPG

Medlem
Dragon And Home - Sandbox MMORPG

Dragon And Home STEAM
Hittade spelet "Dragon And Home" på steam igår. Verkar inte finnas så mycket info om spelet just nu men dom videos som finns ser ju inte helt illa ut men jag kan inte låta bli att känna mig något skeptisk då det verkar vara en liten utvecklare från Kina.

Jag kände mig ändå lite nyfiken på det och begav mig till deras discord-server, det jag möttes av var en utvecklare som är väldigt trevlig och väldigt villig att svara på så mycket frågor han kan om spelet även fast det är på lite knackig Engelska emellanåt då det inte är deras modersmål. Jag kommer helt klart hålla koll på det här spelet då det verkar kunna bli helt ok, särskilt nu när hytale inte verkar komma ut på några år.

Jag kommer lista svar på frågor som devsen svarar på discorden för att ge en lättare översikt för er:

  • Kommer vara free 2 play med en cashshop(dom är behov av cashshop för att få in pengar för vidare utveckling men dom vill inte se p2w grejer i den)

  • Försök till release slutet 2021(Spelbar version förhoppningsvis i oktober).

  • Det kommer finnas story - det är ett rpg.

  • Än så länge har dom gjort 2 världar: BreezePlain och ChantForest.

  • Spelare kommer ha sin egna "building area"/home world som är en separat instans man kan bjuda in andra spelare till.

  • Dungeons kommer vara instancerade.

  • Trading kommer ske i home world.

  • Fiske kommer finnas.

  • Ingen PvP just nu, utvecklaren har däremot sagt att i deras tycke ska ett MMORPG ha både PvE och PvP.

Det är fortfarande oklart huruvida allt det här kommer finnas i spelet vid release eller om det kommer patchas in i efterhand, antar att vi får se sen.

1
Skriv svar