Blair Witch finns nu till PSVR och SteamVR

Robot
Blair Witch finns nu till PSVR och SteamVR

Bland häxor och träd i den virtuella verkligheten.

#Blair-Witch, #Blooper, #VR


Medlem

Lätt att det ska testats.

Medlem

Aldrig. Har spelat utan vr o skämtat om pengar när vi snackar om en vr version. Inte för 30 tusen iafl är vad jag kommit fram till.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Aldrig. Har spelat utan vr o skämtat om pengar när vi snackar om en vr version. Inte för 30 tusen iafl är vad jag kommit fram till.

Va, skojar du? Skräckspel till VR är det bästa som finns ju. 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Va, skojar du? Skräckspel till VR är det bästa som finns ju. 🙂

Vänta, va? Skojar du? Det är som en dröm när man dör. Inte kul. Får du en sjuk kick? Haha jag är på riktigt intresserad av svaret för uppenbarligen säljer skräckspel. 😱😅

Medlem

Hmmm.... Det där skulle faktiskt kunna funka. Minns att jag inte var super imponerad av spelet i sig men att jag hade tankar om att det kunde gjort sig i VR med lite modifikationer. Hade nog gärna testat men till ett lägre pris.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Va, skojar du? Skräckspel till VR är det bästa som finns ju. 🙂

Jag håller med dig! Det är otroligt intensivt... love it!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skräckspel går bort. Både på skärm och i VR. Skulle inte spela ett skräckspel om jag fick betalt för det.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Vänta, va? Skojar du? Det är som en dröm när man dör. Inte kul. Får du en sjuk kick? Haha jag är på riktigt intresserad av svaret för uppenbarligen säljer skräckspel. 😱😅

Har själv svårt att bli rädd för skräckfilm, speciellt med senaste filmer som släpps. Så att spela vr skräck för mig är en fröjd äntligen kan jag bli rädd på riktigt. Man tittar inte på, man är del av!

Medlem

Fick spelet gratis via epic, fungerar VR där också?

Medlem

Kolla trailern till PlayStation och första scenen på hunden säger väl allt. Såg ut som ren skit alltså. Om det haft samma kvalite som RE7 hade man väl testat

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Fick spelet gratis via epic, fungerar VR där också?

VR i sig funkar på Epic men utvecklarna har gjort en egen version av spelet för VR

Medlem

Någon som testat detta i VR än? Är det värt ett köp?
Hur läbbigt blir det? Sket på mig ordentligt i Resident evil 7,
Men det när det blir lite mer åt det övernaturliga är snäppet värre asså.
Monster och zombies i all ära, men jäkla jumpscares med nåt väsen asså.. tyckte första blair witch filmen faktiskt var riktigt riktigt obehaglig.
Även det gamla blair witch spelet till pc som kom runt millennieskiftet var faktiskt rätt nice då

Medlem
Skrivet av PontusT:

Någon som testat detta i VR än? Är det värt ett köp?
Hur läbbigt blir det? Sket på mig ordentligt i Resident evil 7,
Men det när det blir lite mer åt det övernaturliga är snäppet värre asså.
Monster och zombies i all ära, men jäkla jumpscares med nåt väsen asså.. tyckte första blair witch filmen faktiskt var riktigt riktigt obehaglig.
Även det gamla blair witch spelet till pc som kom runt millennieskiftet var faktiskt rätt nice då

Inte kört själv
Spelet har 3.9 av 5 i användarbetyg på Quest store.
Vilket borde representera flesta VR spelare.
Quest versionen skiljer sig bara med lite sämre grafik gissar jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte kört själv
Spelet har 3.9 av 5 i användarbetyg på Quest store.
Vilket borde representera flesta VR spelare.
Quest versionen skiljer sig bara med lite sämre grafik gissar jag

Har känslan av att det är rejäl betygsinflation bland Questrecensioner, man får nästan dra av 1 poäng från betyget bara för det. Så kanske 2.9/5 i en sansad bedömning

Medlem
Skrivet av Gesturr:

VR i sig funkar på Epic men utvecklarna har gjort en egen version av spelet för VR

I see, tack!

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Har känslan av att det är rejäl betygsinflation bland Questrecensioner, man får nästan dra av 1 poäng från betyget bara för det. Så kanske 2.9/5 i en sansad bedömning

Ja visst kan det vara så men jag gissar att betygsinflation ofta går åt båda hållen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Har känslan av att det är rejäl betygsinflation bland Questrecensioner, man får nästan dra av 1 poäng från betyget bara för det. Så kanske 2.9/5 i en sansad bedömning

Ja, så brukar jag tänka också. Känns som att alla ok upplevelser har 4-5 i betyg.

Medlem
Skrivet av boneless:

Ja, så brukar jag tänka också. Känns som att alla ok upplevelser har 4-5 i betyg.

Det är rätt tydligt även här på FZ bland kommentarerna. "spelet buggar men är helt ok när det väl fungerar 4/5"

Skribent
Skrivet av Najkan:

Vänta, va? Skojar du? Det är som en dröm när man dör. Inte kul. Får du en sjuk kick? Haha jag är på riktigt intresserad av svaret för uppenbarligen säljer skräckspel. 😱😅

Ja alltså, jag kommer icket spela detta! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Jag förstår verkligen inte tjusningen av att bli rädd. Visst, det ger ett extra moment, men att må halvt dåligt över att spela ett spel som har bra skräck (psykisk) är väl fint, när det är ett spel som har element av det, men att spela ett helt spel som detta? Njae...

Each to their own, jag kollar aldrig heller skräckfilm för att det är 95% jump scare och dålig story. Fåtal som kittlat mig och förstår verkligen inte varför jag ska utsätta mig för att må dåligt. Spel och film ska vara njutning för mig


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag förstår verkligen inte tjusningen av att bli rädd. Visst, det ger ett extra moment, men att må halvt dåligt över att spela ett spel som har bra skräck (psykisk) är väl fint, när det är ett spel som har element av det, men att spela ett helt spel som detta? Njae...

Each to their own, jag kollar aldrig heller skräckfilm för att det är 95% jump scare och dålig story. Fåtal som kittlat mig och förstår verkligen inte varför jag ska utsätta mig för att må dåligt. Spel och film ska vara njutning för mig

Vissa får i princip ingen känslomässig respons av att spela, så skräck är åtminstone något (njutbart eller ej)

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Tankade detta spelet från Gamepass men det var väldigt dassigt.

Men VR gör för skräckspel vad CO-OP gjorde för kassa actionspel.

touche


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar