Castlevania: Grimoire of Souls återuppstår på Apple Arcade

Robot
Castlevania: Grimoire of Souls återuppstår på Apple Arcade
Medlem
Skribent
Skrivet av SWEBarb:

android då?

Tyvärr verkar de hoppa över Android, så gissar Apple har slängt lite pengar på Konami.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det verkar vara på apple arcade vilket betyder man måste betala för apple arcade för att kunna spela det. Förklarar lite varför det inte finns på Android.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Hmm, synd att jag använt min gratis månad på Apple arcade. Kan nog bli kul, får noga köpa en månad och testa. Hej

Medlem

Åh skoj!
Första gången sen Pokémon go jag blev lite glad över ett mobilspel

Medlem

Jag har inte Apple. Men jag hoppas att det blir ett bra spel och att många köper de. Då kanske Konami börjar inse vilken bra IP dom har och börjar göra spel till konsoler/pc igen. Eller om dom inte är intresserad av att göra ett nytt spel själva, så kanske dom kan låna ut något av sina IPn till någon som vill.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Det verkar vara på apple arcade vilket betyder man måste betala för apple arcade för att kunna spela det. Förklarar lite varför det inte finns på Android.

Finns en del spel på Apple Arcade som även finns på andra plattformar, men visst verkar en del där vara exklusiva antagligen för att Apple (som någon nämnde) slängt en del pengar på utvecklaren i fråga. Tycker det är trist med plattformsexklusivitet, men samtidigt kan man kanske förstå tanken med att ha något unikt på sin platform.

Skrivet av Morbidmonkey:

Jag har inte Apple. Men jag hoppas att det blir ett bra spel och att många köper de. Då kanske Konami börjar inse vilken bra IP dom har och börjar göra spel till konsoler/pc igen. Eller om dom inte är intresserad av att göra ett nytt spel själva, så kanske dom kan låna ut något av sina IPn till någon som vill.

Det ligger på Apple Arcade som är en abonnemangstjänst, dvs. du kan inte köpa spelet, bara ”hyra/låna” det. Ska bli intressant att se hur det tas emot.

Skribent
Skrivet av star-affinity:

Finns en del spel på Apple Arcade som även finns på andra plattformar, men visst verkar en del där vara exklusiva antagligen för att Apple (som någon nämnde) slängt en del pengar på utvecklaren i fråga. Tycker det är trist med plattformsexklusivitet, men samtidigt kan man kanske förstå tanken med att ha något unikt på sin platform.

och när det gäller det här spelet så blev det ju mottaget så dåligt att det blev nedlagt, så då kan jag tycka att är mer ok med att någon betalar för att et ska bli exklusivt. Det är ju lite som Bayonetta 2, hade vi aldrig fått se röken av om inte N velat skjuta in lite pengar till projektet för Sega var ju inte villiga.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar