Robot
Humankind

Ett spel som gör strategi av kulturella smältdeglar, och där din civilisation blir som en rollspelskaraktär.

#humankind, #recension


Medlem

Blir nog ett köp, har följt spelet ett tag.
Tycker dock det är lite för likt Crusader Kings III.

Gnällkuk

Ju mer jag läste, desto mer checkboxar kände jag tickades av! Det här blir att införskaffa framöver!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tack för recensionen! Köpsuget tilltar.

Medlem

Jag har inte ens hört talas om spelet innan jag läste det här, men det tickade många boxar hos ett gammalt Civ-fan. Klart intressant!

Medlem

Finns som nämndes i någon annan nyhet direkt på game pass. Blir till att spela detta resten av semestern!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Finns som nämndes i någon annan nyhet direkt på game pass. Blir till att spela detta resten av semestern!

Är det sant?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Är det sant?

Stämmer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Som Civilization-spelare (I,II,III,IV,V,VI och allt däremellan) så var det denna recension som fick mig att trycka på köpknappen. Ska bli skoj detta!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Dunder:

Finns som nämndes i någon annan nyhet direkt på game pass. Blir till att spela detta resten av semestern!

Kan inte hitta det alls i Windows-appen. Visas inte under "kommer snart" och det dyker inte upp när man söker heller. Men får väl hoppas att det finns där imorgon då.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kan inte hitta det alls i Windows-appen. Visas inte under "kommer snart" och det dyker inte upp när man söker heller. Men får väl hoppas att det finns där imorgon då.

Jag kollade liksom du på Game Pass, och där står det inte med som "Dag ett-släpp", som spel annars brukar göra.
Googlar man så får man däremot fram att det ska släppas dag 1 på Game pass till PC..

Medlem
Officiellt släpp är imorgon

Så dyker säkert upp på gamepass då

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kan inte hitta det alls i Windows-appen. Visas inte under "kommer snart" och det dyker inte upp när man söker heller. Men får väl hoppas att det finns där imorgon då.

Verkar som man måste läsa deras officiella blogg för att få den informationen. "Humankind Launching Day One with Xbox Game Pass for PC"

Medlem

Vad roligt!! Längtat efter detta släpp länge. Låter precis som vad jag har hoppats på, en hybrid mellan Civilization och Sim City med intressanta rpg inslag.

Varje gång jag lirar civ så gnager en tomhet av att inte relatera till sin civ. Det verkar Humankind vara botemedlet på

Hoppas på många mystimmar med Humankind och kaffe i höstmörkret! 😍

ELF
Medlem

Rolig grej förövrigt är att det finns ett par streamers man kan välja som avatar. Verkar dock bara vara som Twitch drop.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Det här ska absolut testas. Länge sen jag lirade Civ nu så det är bra tajming.

Jocke! Lite diffus fråga kanske, men hur mysigt skulle du säga att spelet är?

Medlem
Skrivet av ELF:

Rolig grej förövrigt är att det finns ett par streamers man kan välja som avatar. Verkar dock bara vara som Twitch drop.

De har även gjort röster till olika ledare. Lewis från Yogscast, till exempel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kommer direkt till gamepass på release som jag förstått det?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Hur man saknat en Jocke-recension! Det här skall spelas.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skribent
Skrivet av bluebird:

Det här ska absolut testas. Länge sen jag lirade Civ nu så det är bra tajming.

Jocke! Lite diffus fråga kanske, men hur mysigt skulle du säga att spelet är?

Himla mysigt, skulle jag säga. Eller kanske mer trivsamt.

Skribent
Skrivet av ELF:

Rolig grej förövrigt är att det finns ett par streamers man kan välja som avatar. Verkar dock bara vara som Twitch drop.

Man kan också skapa sina egna avatarer, och välja deras AI-beteenden. Och sedan kan andra spelare möta dem om de vill.

OK, införskaffar det också i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Himla mysigt, skulle jag säga. Eller kanske mer trivsamt.

Lika mysigt som det ser ut alltså? Det blir köp! Tack för bra recension. Kommer du även att göra en på Kings Bounty 2?

FM-guru
F.d. Sisyr

Ska bli mycket trevligt att sätta tänderna i via Game Pass!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Yabba:

Kommer direkt till gamepass på release som jag förstått det?

Mycket riktigt!


signatur

Jump in.

Avstängd

Tycker det ser kefft ut.

Frilansare

Såg att mitt namn stått som skribent. Det är såklart JOAKIM KILMAN och ingen annan som skrivit texten! Sorry.

Medlem

Har väl aldrig riktigt spelat strategispel. Men ju äldre jag blir ju mer sugen blir jag. Är det här ett bra spel för någon som är nybörjare inom genren?

Skribent
Skrivet av OPAK:

Har väl aldrig riktigt spelat strategispel. Men ju äldre jag blir ju mer sugen blir jag. Är det här ett bra spel för någon som är nybörjare inom genren?

Bra fråga. Men både Humankind och valfritt Civilization skulle jag absolut säga är bra spel att börja med. Komplext men ändå lätt att komma in i.

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Lika mysigt som det ser ut alltså? Det blir köp! Tack för bra recension. Kommer du även att göra en på Kings Bounty 2?

Tack! Och jo, spelet ser riktigt härligt ut. Nämnde inte det i recensionen, men jag gillar verkligen estetiken.
Ingen aning vem som kommer att recensera King’s Bounty 2. Jag kommer absolut att spela det, dock. Har spelat alla andra delar i serien, så jag är nyfiken på denna. Ser mer rollspeligt ut än tidigare.

12
Skriv svar