Nästa stora Cyberpunk 2077-patch är på gång

Medlem
Skrivet av Dex:

Visst finns det funktioner som inte finns med som dom sa skulle vara med och som dom inte sa något om som också är konstigt att det inte finns med (tex att man inte ens kan klippa håret i en stad där man kan byta ut kroppsdelar mot robot delar är ju rätt konstigt).

Men det innebär fortfarande inte att många (inklusive mig själv) tyckte att spelet var riktigt bra och hade väldigt kul dom cirka 60 timmarna jag spelade.
Kan ju själv ta det exemplet med att polisen spawnar bakom en som väldigt många tar upp som väldigt dålig bugg. Jag märkte inte av det problemet en enda gång under dom 60 timmarna. Förmodligen för att jag sällan gör något i rollspel som gör att polisen kommer efter mig. Innebär det då att jag inte ska tycka spelet är så bra bara för att andra spelar på ett annat sätt än mig?

Är det verkligen så himla svårt och acceptera att folk tycker olika?

Vet inte varför jag vart citerad. Du gillar spelet, och håller med recensionen, toppen! Jag skrev bara varför vissa kan ha sina tvivel ifall recensionen är genuin eller inte (och om du läser mina tidigare kommentarer så har jag redan sagt att jag tror att FZ recension är genuin).

Och precis som du själv skriver; "Är det verkligen så himla svårt och acceptera att folk tycker olika?" Vissa tycker att en recension behöver bara bestå hur någon har upplevt spelet, inget mer eller mindre, andra tycker att recension ska även innehålla vad som saknas eller inte finns med som har utlovats, det vill säga göra ett djupare dyk.

Avstängd

Jag skulle vilja veta vad som saknas, alltså vad som utlovats? Jag tycker det var ett väldigt komplett och snyggt spel när jag körde igenom det. Men då kollade jag inte särskilt måna trailers innan det kom heller.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

17 minuter kvar nu. Blir intressant att se vad de fixat.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av miffot:

Rädda detta spel är lite försent.

Inte för mig. Jag köper det direkt, när det är räddat


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Helt underbart spel! Mycket gnäll här bara.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av lajklajk:

Polisernas AI är helt förstörd, bara det gör att spelet inte kan bli en 5/5 pga trasig spelmekanik. Även hur fordon används, NPC agerar. Kan skriva av mig spalter med buggar och spelförstörande mekanik.

Dålig AI är dålig speldesign, inte en bugg. Tyvärr även enormt vanligt, till och med i spel som hyllas för just bra AI så som RDR 2. Resten var för svävande för att kunna besvaras.

Skrivet av lajklajk:

Har ni så låga krav på spel?

Skulle ge Cyberpunk en stabil tvåa (av fem). Mina problem med spelet hade dock inte med buggar att göra utan generisk spelmekanik, bristfällig interaktivitet med spelvärlden och ett vattenpölsdjupt RPG-element.

PS: det har inget med krav att göra. Jag har sett hur mycket buggar folk stött på, en del allvarligare än andra, men jag dömer spelet på vad jag själv upplevt och inte vad andra har upplevt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kyraal:

Det är klart man kan se på det på det viset, men samtidigt är det nog lite fel att helt friskriva en recensent allt ansvar och ge immunitet för kritik bara för att det handlar om personliga åsikter och inte en objektiv recension av t.ex. hårdvara. I det här fallet kändes det helt enkelt som man helt ignorerade många av spelets brister och istället skrev någon slags kvasi-prosa(?) om sin upplevelse, och då känner jag att man som recensent inte gjort jobbet helt. Recensionen var precis som spelet: svag, tunn, och ytlig.

Skrivet av Kyraal:

Jag tror inte en sekund på att recensenten inte upplevde bristerna och buggerna som de andra gjorde. Har du ens läst recensionen? Som jag nämnde i min kommentar till uber så består den mest av någon slags kort kvasi-prosa utan något försök att analysera spelet eller på något vis ens gå djupare ner i upplevelsen än det som ligger på (den faktiskt vackra) ytan. Det var helt enkelt en svag recension.

Du får tycka som du vill. Gång på gång berättar vi bara som det faktiskt är, sedan behöver du givetvis inte hålla med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kanske är snart värt att köpa, men väntar nog på PS5 versionen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var hypad för Cyberpunk innan. Spelet gavs ut och buggade ur och kraschade för mig med men jag hade ändå ganska kul med det så jag lade det på hyllan och tänkte vänta in patcharna. Ett halvår efter det hade jag dock hunnit tröttna. Livet är för kort och jag har annat att göra liksom.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

ELF
Medlem
Medlem

Skulle jag själv ge spelet en femma? Nej (snarare stark trea). Köper jag att recensenten tycker det var jättebra och värt en femma? Utan tvekan.

Finns spel som jag skulle ge en femma och där de flesta andra skulle tycka det är mediokert. Folk gillar och uppmärksammar olika saker helt enkelt. Sen kommer det alltid finnas konspirationsteorier om det mesta, så att folk bestämmer sig för att det är fuffens här med är tröttsamt men inte så otippat.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Avstängd

Dom verkar ha fixat mycket!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Dom verkar ha fixat mycket!

J*klar, det var en lååååång lista! Hur i hela fridens namn kan man sälja ett spel med så många saker som ska åtgärdas? 🤔

Medlem

Med all respekt till de anställda på fz men ni leker med orden här när ni säger att era annonsörer inte påverkar erat innehåll. Som jag förstått det är fz finansierad av annonsörer och att samtidigt säga att ni är inte på något sätt beroende av dem är lite väl magstarkt. Jag tror inte det är någon som tror att det är en gigantisk konspiration, det är att förlöjliga diskussionen.

Varför skulle cdprojekt investera i annonsering på fz om ni hade roastat sönder deras spel? Det är bara business, självklart vill man inte riskera att hamna på ens finansierades dåliga sida. Det här är dock en så stor gråzon och känsligt ämne så jag förstår ni vill undvika det, men folk har påpekat det här för en anledning.

Jag personligen tycker erat 5/5 betyg var totalt missledande och naivt nog köpte jag spelet efter er recension. Men det är okej, jag förstår det är säkert en svår balansgång att göra sina läsare och finansierare glada. Jag gillar ändå fz som en nyhetssajt.

Medlem
Skrivet av A1200G:

J*klar, det var en lååååång lista! Hur i hela fridens namn kan man sälja ett spel med så många saker som ska åtgärdas? 🤔

Jag tror 1.1 patchen hade ca 519 bug fixar utöver andra ändringar.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Vad är det nu kidzen säger?

OOf på den där patch notes listan...

6 månader för att fixa ett minimap problem? Hur hemsk är själva koden till det här spelet? Verkar ju vara som Rumänska tunnelbanan i kvalite.

Redaktör
Skrivet av neetodesu:

Med all respekt till de anställda på fz men ni leker med orden här när ni säger att era annonsörer inte påverkar erat innehåll. Som jag förstått det är fz finansierad av annonsörer och att samtidigt säga att ni är inte på något sätt beroende av dem är lite väl magstarkt. Jag tror inte det är någon som tror att det är en gigantisk konspiration, det är att förlöjliga diskussionen.

Varför skulle cdprojekt investera i annonsering på fz om ni hade roastat sönder deras spel? Det är bara business, självklart vill man inte riskera att hamna på ens finansierades dåliga sida. Det här är dock en så stor gråzon och känsligt ämne så jag förstår ni vill undvika det, men folk har påpekat det här för en anledning.

Jag personligen tycker erat 5/5 betyg var totalt missledande och naivt nog köpte jag spelet efter er recension. Men det är okej, jag förstår det är säkert en svår balansgång att göra sina läsare och finansierare glada. Jag gillar ändå fz som en nyhetssajt.

Annonsörerna har noll inverkan på det redaktionella innehållet - så enkelt är det. De betalar för att synas på sitens annonsutrymme. Men det redaktionella utrymmet (nyheter, recensioner m.m.) sköts helt och hållet av redaktionen.

Varför CDPR skulle investera i annonser om de riskerar kritik? Av samma skäl som t.ex. Sony, Ubisoft, EA och Microsoft gör det: de vill visa sina produkter för en kunnig publik hos en stor svensk spelsite. Vårt betyg är mindre viktigt än att spelet syns, vad vi tycker är inte viktigt för försäljningen. Några exempel: Days Gone fick 2 i betyg, Watch Dogs Legion fick 3, NHL 21 fick 2 och Sea of Thieves fick 3.

Ett enstaka betyg som inte överensstämmer med vad vissa, elller till och med många tycker om spelet i fråga är inget tecken på påverkan utifrån, bara att recensenten tycker annorlunda. Sånt händer hos alla. Om det däremot blir standardförfarande kan man börja fundera på det, alternativt på betygsinflation.


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av neetodesu:

Med all respekt till de anställda på fz men ni leker med orden här när ni säger att era annonsörer inte påverkar erat innehåll. Som jag förstått det är fz finansierad av annonsörer och att samtidigt säga att ni är inte på något sätt beroende av dem är lite väl magstarkt. Jag tror inte det är någon som tror att det är en gigantisk konspiration, det är att förlöjliga diskussionen.

Varför skulle cdprojekt investera i annonsering på fz om ni hade roastat sönder deras spel? Det är bara business, självklart vill man inte riskera att hamna på ens finansierades dåliga sida. Det här är dock en så stor gråzon och känsligt ämne så jag förstår ni vill undvika det, men folk har påpekat det här för en anledning.

Jag personligen tycker erat 5/5 betyg var totalt missledande och naivt nog köpte jag spelet efter er recension. Men det är okej, jag förstår det är säkert en svår balansgång att göra sina läsare och finansierare glada. Jag gillar ändå fz som en nyhetssajt.

Jag vill bara säga att några av mina 5 av 5 spel var buggiga som satan när de släpptes. Så trots buggar kan en recensent ge ett spel fullpott om hen faller för spelet. Det här är en recensions styrkor o svagheter. Vill man ha en analys av ett spel så måste man gräva djupare än en simpel recension tyvärr.

Redaktör
Skrivet av k3m:

Jag vill bara säga att några av mina 5 av 5 spel var buggiga som satan när de släpptes. Så trots buggar kan en recensent ge ett spel fullpott om hen faller för spelet. Det här är en recensions styrkor o svagheter. Vill man ha en analys av ett spel så måste man gräva djupare än en simpel recension tyvärr.

Framförallt bör man läsa fler än en recension om man är osäker, det ger en bredare bild. Kanske särskilt för komplexa open world-rollspel.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Framförallt bör man läsa fler än en recension om man är osäker, det ger en bredare bild. Kanske särskilt för komplexa open world-rollspel.

Eller så kanske den som recenserar går igenom dessa komplexa delar ? polisernas AI som exempel, vad som utlovats och som ingår eller ej. Om inte polisernas värdelösa AI nämnts får man anta att det fungerar som det ska och utlovats. Därför man litar på sina favoritsidor. Nämner dom inget negativt och kletar på en 5/5 så vad fasen ska man tro.

Medlem

Sluttjafsat. Spelade över 100 timmar Cyberpunk vid release på PS5 utan några störiga buggar. Fantastisk upplevelse och jag aldrig någonsin tidigare blivit så tagen av slutet i ett spel som detta. Klar 5/5 för mig.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Redaktör
Skrivet av lajklajk:

Eller så kanske den som recenserar går igenom dessa komplexa delar ? polisernas AI som exempel, vad som utlovats och som ingår eller ej. Om inte polisernas värdelösa AI nämnts får man anta att det fungerar som det ska och utlovats. Därför man litar på sina favoritsidor. Nämner dom inget negativt och kletar på en 5/5 så vad fasen ska man tro.

Point taken.


signatur
Dex
Medlem
Skrivet av lajklajk:

Eller så kanske den som recenserar går igenom dessa komplexa delar ? polisernas AI som exempel, vad som utlovats och som ingår eller ej. Om inte polisernas värdelösa AI nämnts får man anta att det fungerar som det ska och utlovats. Därför man litar på sina favoritsidor. Nämner dom inget negativt och kletar på en 5/5 så vad fasen ska man tro.

Kanske att personen gillar spelet? Eller dom kanske ska rådfråga dig varje gång dom gör en recension istället så vi får den "riktiga" recensionen?

Ännu en gång så är det tydligen extremt svårt för personer på internet att acceptera att alla inte tycker som dom gör och då måste dom ju så klart vara köpt av utvecklarna för det är ju helt omöjligt tydligen att tycka annorlunda.

Och ännu en gång. Jag märkte inte av att poliserna spawnar precis bakom en vid ett enda tillfälle under dom 60 sekunderna jag spelade spelet då jag sällan spelar spel så att polisen får en anledning att komma efter en. Är det så svårt att acceptera att kanske recensenten gjorde samma sak? Eller du tycker kanske att recensenterna ska spela igenom så här stora spel på alla möjliga 1000 tals kombinationer som finns i sådana här spel?

Eller hur resonerar du med att Cyberpunk blev framröstat som årets spel av FZ's läsare? Är dom som röstade på Cyberpunk kanske också köpta av CDPR eller inte vågar något annat för att CDPR inte ska bli arga på dom?

Medlem

Om tycke och smak skall man inte disputera.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Mitt Xbox one X började precis dra ner en ca 37 gig uppdatering till CP2077


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Well, det blev Årets spel 2020 när FZ-medlemmarna sa sitt, med ganska stor marginal dessutom. Åsikterna om detta spel är kraftigt delade.

Vill inte (för tillfället) vara en "negodil" men säger kanske mer om spelåret än om cyberpunk 😃

Var inte så imponerad av något av spelen som kom 2020, själv.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Men det är ju Nackdelen med att vara ett aktiebolag, du har inte alltid tiden på din sida, och det förstår inte aktieägarna.

När det är sina egna pengar så är kanske inte så svårt att förstå.
Men lika lite som aktieägarna förstår att tiden inte är på ens sida, kanske de som är kritiska inte förstår att de som investerat pengar i något är intresserade av att få något tillbaka.

En bank lånat ut pengar och får ränta tillbaka, men som investerare får man hoppas på utdelningar eller att aktien ökar i värde...

Skriv svar