Stardew Valley kommer till Xbox Game Pass i höst

Robot
Stardew Valley kommer till Xbox Game Pass i höst

Snart kan du odla grödor på Xbox Game Pass.

#Game-Pass, #Harvest-Moon, #Stardew-Valley


Medlem

Är sugen! Har funderat på att köpa men varit lite osäker om d är något för mig.
Men nu löser det sig! Spännande

Medlem

Det är bra för de som är smått galna nog att inte ha lirat det än. För er som ska lira det- köp det, behåll för evigt och återkom till det flera gånger per år. Fantastiskt spel!

ZF
Medlem

Alla såna här evighetsspel med mycket harvande är oundvikligen det klart sämsta värdet i prenumerationstjänster.

Man kan nästan till och med tala om negativt värde eftersom de lägger beslag på merparten av den begränsade tid/pengar-faktorn som utgör värdet i prenumerationer i stort. Som ett par månader man like gärna helt enkelt inte kunde prenumererat istället. Så man fattar ju varför de gärna lägger till såna spel.

Den diametrala motsatsen är de som spelas på en dag och helt saknar omspelsvärde.

Medlem

Köp spelet till switchen istället. För mig är det enda sättet att ha tid för den här typen av spel. Större spel tar all tid på ps5an. Och ska jag spela stardew valley på tvn så kommer jag ha väldigt lite tid över för Ghost of tsushima dlct på fredag och allt annat nytt.

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Köp spelet till switchen istället. För mig är det enda sättet att ha tid för den här typen av spel. Större spel tar all tid på ps5an. Och ska jag spela stardew valley på tvn så kommer jag ha väldigt lite tid över för Ghost of tsushima dlct på fredag och allt annat nytt.

Bästa spelet, jag och frugan köpte två switch för spelet. Vi körde lite i sängen varje kväll innan vi skulle sova. Men nu kom ju splitscreen, så det är ju lite onödigt nu med att köpa flera switchar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"Problemet" med Stardew Valley är längden.
30 timmar in och nästan klar mest hösten år 0.
Hur många hundra timmar behöver man lägga för att känna att man är klar?

Skribent
Skrivet av Håkan:

"Problemet" med Stardew Valley är längden.
30 timmar in och nästan klar mest hösten år 0.
Hur många hundra timmar behöver man lägga för att känna att man är klar?

Klar? Förstår inte vad du menar?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Håkan:

"Problemet" med Stardew Valley är längden.
30 timmar in och nästan klar mest hösten år 0.
Hur många hundra timmar behöver man lägga för att känna att man är klar?

Det är det som är det fina, man är klar när man själv känner sig klar. Annars kan man mysa med detta hur länge som helst.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Alienshade:

Köp spelet till switchen istället. För mig är det enda sättet att ha tid för den här typen av spel. Större spel tar all tid på ps5an. Och ska jag spela stardew valley på tvn så kommer jag ha väldigt lite tid över för Ghost of tsushima dlct på fredag och allt annat nytt.

Med relativ hög sannolikhet så blir det tillgängligt att streama via xCloud när det ansluter till Xbox Game Pass och då går det fint att spela på mobil, platta eller vad man nu har till hands portabelt.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Med relativ hög sannolikhet så blir det tillgängligt att streama via xCloud när det ansluter till Xbox Game Pass och då går det fint att spela på mobil, platta eller vad man nu har till hands portabelt.

Fast jag skulle säga att det inte är så säkert med tanke på att det redan finns till mobiler och plattor.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast jag skulle säga att det inte är så säkert med tanke på att det redan finns till mobiler och plattor.

Du menar som Darkest Dungeon, Dead Cells, Donut County, Forager, Hello neighbor, Human Fall Flat, Limbo, Moonlighter, My Time at Portia, Slay the Spire, Terraria, The Gardens Between, Thronebreaker: The Witcher Tales, What Remains of Edith Finch och säkert en hel del fler spel tillgängliga via xCloud som jag missat?

Att det kommer säkert har jag inte påstått.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är är ett av mina absoluta favoritspel GENOM TIDERNA!
Det är så otroligt avkopplande och härligt.

Köp direkt!

Inaktiv

Bästa Bondespelet med bred marginal. Lagt en bra bit över 100 timmar på det.
Animal crossing är skoj men Stardew är några snäpp vassare på de flesta fronter.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

"Problemet" med Stardew Valley är längden.
30 timmar in och nästan klar mest hösten år 0.
Hur många hundra timmar behöver man lägga för att känna att man är klar?

La in kring 140-150. Då hade jag byggt ut allt, gift mig, klarat alla utmaningar osv.
När platium ploppade fick det vara.
Hade gått spela längre och bara pilla på men när det inte fanns mer att upptäcka stillades mitt begär.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

La in kring 140-150. Då hade jag byggt ut allt, gift mig, klarat alla utmaningar osv.
När platium ploppade fick det vara.
Hade gått spela längre och bara pilla på men när det inte fanns mer att upptäcka stillades mitt begär.

Okej, ja men då har man ändå nått ett mål.
Jag kände ju att 30 timmar och inte spelat ett år, hur länge ska man då lägga ned på ett spel?
Men ja, då 150 timmar typ.

Mest synd är det egentligen, att jag tyckte det var kul, men blev rädd när jag såg tiden.

Medlem

"Stardew Valley släpptes till PC 2016 och har fått bra mottagande av både recensenter och spelare. Spelet påminner en hel del om Harvest Moon med sitt farmarliv kombinerat med rollspelselement. Det verkar också ha något som tilltalar de flesta då det nu finns tillgängligt på allt från PS4, Xbox One, Switch, Vita, iOS och Android."

Ni glömde även på Tesla!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar