Cyberpunk 2077 får efterlängtad patch och fräscha persedlar

Medlem
Skrivet av breahl:

Om du har ps5 är det bara att börja lira. Det har gått utmärkt för mig.

Fast nu har man ju ändå väntat så länge, så några månader till är ju inget större problem.
Det kan ju i och för sig bli ännu mer försenat :/
Nu vet jag inte hur mycket krut de lägger på de "nya" konsolerna, men i teorin så bör det bli väldigt stora skillnader.
Vi snackar ändå om ett spel som är anpassat för att fungera med en medioker hårdvara från 2013, jämfört med anpassad mjukvara för färsk hårdvara 2020(med ny/modern arkitektur).

Svårt också att säga hur mycket av till exempel PS5:ans hårdvara som kom till nytta i bakåtkompabiliteten, den kanske inte ens använder alla trådar i processorn till exempel.

Jag ska köpa ny tv snart också, så det är ju också ett incitament att vänta lite.
Går från bra 2012 plasma till 4K gaming oled(LG C/G1 ifall inte nästa LG C/G ger stora fördelar), så det bör ge rätt stor skillnad.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Fast nu har man ju ändå väntat så länge, så några månader till är ju inget större problem.
Det kan ju i och för sig bli ännu mer försenat :/
Nu vet jag inte hur mycket krut de lägger på de "nya" konsolerna, men i teorin så bör det bli väldigt stora skillnader.
Vi snackar ändå om ett spel som är anpassat för att fungera med en medioker hårdvara från 2013, jämfört med anpassad mjukvara för färsk hårdvara 2020(med ny/modern arkitektur).

Svårt också att säga hur mycket av till exempel PS5:ans hårdvara som kom till nytta i bakåtkompabiliteten, den kanske inte ens använder alla trådar i processorn till exempel.

Jag ska köpa ny tv snart också, så det är ju också ett incitament att vänta lite.
Går från bra 2012 plasma till 4K gaming oled(LG C/G1 ifall inte nästa LG C/G ger stora fördelar), så det bör ge rätt stor skillnad.

Jag måste köpa ny tv med. Har en från typ 2012 med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Du borde spela det en gång i ditt liv iaf
Skrivet av Pettor:

Vad tror ni? Jag är helt klart sugen på CP2077 men har väntat sen release för att få en bra upplevelse. Det är 33% på GOG.com just nu och listan av ändringar verkar ändå lovande.

Jag tycker du ska köra det.
Jag spelade vid release.
Vissa saker är bland det bästa jag varit med om. All mainstory och alla "unika" sido uppdrag.

Sen finns massa generiska (döda gängmedlenmar på plats X. Hitta loot på plats Y) som mest är filler men det hade ju Witcher 3 med. Random banditer och monster.

Buggarna var rätt många pch förstörde en del (framför allt mot slutet). Men jag lutar åt att köra ett andra varv nu när 1.3 släpps, men mest bara fokusera på mainstory. Göra helt andra story val.

Sen,om ett år eller tre, när all DLC är klar och allt är typ max putsat ska jag köra ett tredje varv så hag återigen ska köra nästan allt jag hittar på kartan.

12
Skriv svar