World of Warships spelarna gör myteri över spelets loot-boxar

Robot
World of Warships spelarna gör myteri över spelets loot-boxar

Arrrrrgh, shiver my timbers! Säger World of Warship-spelarna.

#World-of-warships, #loot-lådor, #wargames


Medlem

Spelar inte så mycket WoWs, men desto mer WoT. Tycker att det känns allt mer som ett mobilspel med hysteriskt dyra in-game- köp. Har nog lagt mer pengar på WoT än något annat spel sen jag började spela det i betan, men på senare tid har jag knappt loggat in.

Tror WG är ordentligt på dekis och att det kommer att gå utför.

Och en liten sak till - USS Missouri är ett tungt bepansrat slagskepp (BB 63) ur Iowa-klassen - ingen glaskanon till slagkryssare.

Skribent
Skrivet av DerpMcDerp:

Spelar inte så mycket WoWs, men desto mer WoT. Tycker att det känns allt mer som ett mobilspel med hysteriskt dyra in-game- köp. Har nog lagt mer pengar på WoT än något annat spel sen jag började spela det i betan, men på senare tid har jag knappt loggat in.

Tror WG är ordentligt på dekis och att det kommer att gå utför.

Och en liten sak till - USS Missouri är ett tungt bepansrat slagskepp (BB 63) ur Iowa-klassen - ingen glaskanon till slagkryssare.

Var helt säker på att jag skrev slagskepp! Sen såg jag nu att det står slagkryssare i första meningen...ridå...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Träffade MightyJingles i Waymouth, trevlig kille


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Spelar inte så mycket WoWs, men desto mer WoT. Tycker att det känns allt mer som ett mobilspel med hysteriskt dyra in-game- köp. Har nog lagt mer pengar på WoT än något annat spel sen jag började spela det i betan, men på senare tid har jag knappt loggat in.

Tror WG är ordentligt på dekis och att det kommer att gå utför.

Och en liten sak till - USS Missouri är ett tungt bepansrat slagskepp (BB 63) ur Iowa-klassen - ingen glaskanon till slagkryssare.

Det tråkiga med WoT numera är att matcherna varar typ 2-3 minuter. Ofta 15-3 osv i score. Sen har det blivit helt för snabbt, kul att köra en slö tank när en EBR upptäcker dig redan ett par sekunder in i spelet....kombinerar man det sen med ryska tanks som är op, britiska tanks vars gold ammo är HE som blivit förstörda efter artillery nerfen osv...tja, till slut har du inte mycket rätt i spelet mer..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

World of Warships är i sig ett rätt häftigt spel, som jag vill tycka om. Men det är SÅ mycket skit-features dock som påminner just om mobilspel, med alla jävla flaggor och hundra olika valutor/resurser, och allt skall fås genom lootboxes mer eller mindre.

Hoppas faktiskt Wargaming tappar såpass mycket att det inte längre är värt det för dom, men tyvärr tror jag dom kommer fortsätta göra pengar på sin model, och det är också därför dom kommer fortsätta se det som "den rätta modellen" för deras spel och inte ändra sig.

Nej jag får fortsätta spela andra spel helt enkelt. Jag hade flippat om jag var aktiv fortfarande och dom införde det som dom nu gjort, för som sagt fanns det en viss irritation redan innan på hur otroligt "äckligt" deras affärsmodel är implementerad.

Inaktiv
Skrivet av Scream112:

World of Warships är i sig ett rätt häftigt spel, som jag vill tycka om. Men det är SÅ mycket skit-features dock som påminner just om mobilspel, med alla jävla flaggor och hundra olika valutor/resurser, och allt skall fås genom lootboxes mer eller mindre.

Hoppas faktiskt Wargaming tappar såpass mycket att det inte längre är värt det för dom, men tyvärr tror jag dom kommer fortsätta göra pengar på sin model, och det är också därför dom kommer fortsätta se det som "den rätta modellen" för deras spel och inte ändra sig.

Nej jag får fortsätta spela andra spel helt enkelt. Jag hade flippat om jag var aktiv fortfarande och dom införde det som dom nu gjort, för som sagt fanns det en viss irritation redan innan på hur otroligt "äckligt" deras affärsmodel är implementerad.

Exakt! Så är mina känslor med. De kör spelet i graven och försöker suga ut de mycket de kan på vägen ut känns det som. Jag la av för ett år sen.

Medlem

Kaoset kring WoWS för tillfället är större än problemet med Missouri. Deras behandling av en av sina större officiella Community Contributors, LittleWhiteMouse, och det faktum att hon lämnade programmet verkade vara vad som utlöste det hela på riktigt.

Jingles lämnade också Community Contributor-programmet, liksom i stort sett alla dess andra stora medlemmar, men nämnde i sin senaste video att han inte därför tänker sluta göra videos om Wargamings spel(även om dessa videos kan bli färre), så att han skulle ha "slutat spela i protest" är felaktigt.

Medlem

Trist val av företaget. Hade de släppt spelet som ett vanligt köp-spel så hade jag nog själv varit intresserad att köpa det, men allt det här med p2w och allt vad det är har gjort att jag hållt mig borta.

Medlem

Jag spelar WoWs aktivt så läs med risk för jäv

Kritiken handlar främst om hur Wargaming sköter det hela. Det går att följa dramat på det officiella forumet. Spelet i säg är faktiskt ganska bra. Du kan få några % högre stats på dina skepp genom flags men det går att köpa för credits som du tjänar i spelet. Det gör dig inte automatiskt till en bra spelare.

Det som är skönt med WoW's är att medelåldern är hög så communityn är väldigt chill, inte på forumen just nu kanske men det är sällan flame etc i spelet. Man måste inte ha superreflexer heller utan man kan tuffa runt i sitt skepp och panga lite. Många av skeppen bygger på faktiska krigsskepp från andra världskriget så finns lite historia. Finns även en del Svenska jagare representerade som t.ex. Småland och förra veckan la de till Ragnar. Spelet är free to play så jag rekommenderar att testa iaf om det låter intressant.

WG har också bland de köpstarkaste kunderna plus uppsving genom pandemin så de ligger högt i lönsamhet. Det är därför de kan göra lite som de vill tyvärr.

Har ni frågor eller vill ha en invitelänk (både du och jag får lite gratisprylar i spelet) så kan ni pma.

Ps. Självklart tycker jag också att WG hanterar vissa saker väldigt dåligt men nåt rätt gör de uppenbarligen ds.

Medlem

Waaaar Thuuuundeeeer!

Medlem

dom har sabbat world of tanks också läste jag, jäkla puckon.

Medlem

wot och wows är tyvärr väldigt pay to win nuförtiden,

Bara lyssna på några av dom föredetta cc som säger just varför det är sämre nu en förr.
Själv spelat båda spelen från och till sen beta, och sett förändrigen och då är jag extrem casual när det gäller speltid,.

Ex sök på "LittleWhiteMouse" i wg wows forum så ser du allt som hänt henne.
men bra tråd är bla denna.
https://forum.worldofwarships.com/topic/243237-wg-can-you-ple...
https://www.reddit.com/r/WorldOfWarships/comments/p3px9d/enou...

eller kolla upp flamu, på youtube för lite wg flaming och info .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Grisigt beteende, något som verkar bli vanligare eftersom. Ännu är det inte lika illa som om det hade varit ett betalspel, men bara det att de ändrar förutsättningarna för de som investerat en massa tid och kanske även pengar.

Medlem

Vad man kan göra är:
PEGI Complaints (EU): https://pegi.info/page/contact-us
ESRB Complaints (NA): https://www.esrb.org/contact/

Påpeka för PEGI och/eller ESRB att Wargaming håller på med gamling mechanics för barn


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem

Fan var tvungen att sluta spela wows sen dem totalt ändrade hur attack planen fungerade som man flög ut från sitt hangarfartyg i somras.
Förstörde spelet helt. Sen har jag gott om andra bra spel att lira så oh well.

Medlem
Skrivet av ace84:

Fan var tvungen att sluta spela wows sen dem totalt ändrade hur attack planen fungerade som man flög ut från sitt hangarfartyg i somras.
Förstörde spelet helt. Sen har jag gott om andra bra spel att lira så oh well.

Har dom ändrat det igen sen dom tog bort RTS varianten?

Medlem
Skrivet av pixelshader:

Vad man kan göra är:
PEGI Complaints (EU): https://pegi.info/page/contact-us
ESRB Complaints (NA): https://www.esrb.org/contact/

Påpeka för PEGI och/eller ESRB att Wargaming håller på med gamling mechanics för barn

Tyvärr tveksamt att detta gör någon större skillnad, med tanke på att alla som spelar t.ex. GTA är över 18 :'D

Hade nog varit bättre om alla vände sig till respektive land och försökte få igenom en lag mot loot boxes.

Skrivet av xplojt:

Har dom ändrat det igen sen dom tog bort RTS varianten?

Nej, men konstanta buffar för att folk tycker det är tråkigt att spela dem så dem blir buffade och folk börjar spela dem igen och så vidare.

Medlem

När WG's dev department lämnade över kommunikationen till communityt till mellanhänder började det gå utför, det var då WG slutade bry sig om CC:arna. De nya kommunikatörerna fungerar som politiker som lovar saker som man aldrig behöver hålla men som låter bra. Det var därför LWM ställde det tredje kravet, att lägga in ett camo(som redan var färdigt tack vare henne och en till) i spelet, men det gick såklart inte för då behövde WG faktiskt göra något konkret, och mellanhanden hade varit tvungen att störa de stora ledarna på mount olympus.

Medlem

Det tråkiga med Wargaming är att de enbart lyssnar på den ryska communityn. Det dyker upp flertalet ändringar som EU och NA tycker är fruktansvärt dåliga, men RU gillar så det genomförs. Senaste var nog ändringen av artilleriet i World of Tanks samt en kommande ändring gällande besättningen i pansarvagnarna.
Deras balans av ryska fordon/båtar är även det ett skämt och man ger kontinuerligt fördelar i form utav betydligt starkare tanks/skepp till de få procenten utav spelarna i topp som lirar i klanmatcher.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar