Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Avstängd
Skrivet av AndyZedd:

Tyvärr gjorde betan att jag avbokade
Tyckte det inte åldrats väl och mycket kändes out of date
Men,,,,, vågar man säga det 🤔

Det är ju mainstream och nästan krav på att bajsa på allt blizzard gör så lite väl tramsigt att låtsas att du inte skulle våga det om du nu inte levt utan internet senaste halvåret dvs.

Det är helt okej att tycka olika om spel också för den delen så ser egentligen inte problemet förutom alla som ska in i trådar om något specifikt och tvunget upplysa alla om hur dåligt de tycker att det är och att de minsann inte ska spela det. Går ju att scrolla till nästa ämne annars och göra tillvaron bättre för alla i samma svep. Bara en tanke.

Kommer vänta nån vecka med att spela detta då jag och polarn för tillfället kör SWTOR som han av någon anledning helt missat. Men nog fan kommer det gibbas D2R då det är ett episkt jävla spel i snyggare förpackning. Bara plus !

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

När släpper de på servrarna?

15:09 svensk tid (06:10 San Fransisco) enligt den sidan jag fann, hoppas det är rätt då.

// edit

Det är 17:00, se nedan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

15:09 svensk tid (06:10 San Fransisco) enligt den sidan jag fann, hoppas det är rätt då.

Det är väl 17:00 svensk tid man kan in och dräpa demoner och dylikt?

Edit: hittade denna efter 2 sekunder googling så det jag skrev stämmer, 17:00.
https://yourcountdown.to/diablo-ii-resurrected

Frilansare

Förvänta er inte recension förrän några dagar efter releasen. Vi fick inte kod förrän idag, tyvärr, så vi lirar på nästan samma villkor som er.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Det är väl 17:00 svensk tid man kan in och dräpa demoner och dylikt?

Edit: hittade denna efter 2 sekunder googling så det jag skrev stämmer, 17:00.
https://yourcountdown.to/diablo-ii-resurrected

Det verkar som att jag tolkade den sidan jag kollade på fel. Det är 17 ja:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det verkar som att jag tolkade den sidan jag kollade på fel. Det är 17 ja: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/cl/CLMBSUNVYC...

Segt! Hade velat spela redan inatt!

Medlem

Ska bli kul. Får se för egen del om det bara blir en nostalgitripp eller om jag kommer fastna tillräckligt för att klara hell, farma gear osv.

Ero
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Förvänta er inte recension förrän några dagar efter releasen. Vi fick inte kod förrän idag, tyvärr, så vi lirar på nästan samma villkor som er.

Det ska väl inte vi drabbas av? Nu spelar du!

Förväntar oss en fullständig recension imorgon innan släpp.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Frilansare
Skrivet av Ero:

Det ska väl inte vi drabbas av? Nu spelar du!

Förväntar oss en fullständig recension imorgon innan släpp.

!!!

Medlem

Gillade aldrig 2an lika mycket som 1an. Och kommer aldrig att köpa ett Diablo spel igen eftersom att jag tyckte att 3an sög(jag var trött på den typen av spel helt enkelt).

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Gillade aldrig 2an lika mycket som 1an. Och kommer aldrig att köpa ett Diablo spel igen eftersom att jag tyckte att 3an sög(jag var trött på den typen av spel helt enkelt).

Det kan ju också bero på att 3an var ett riktigt dåligt spel när det kom ut.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Gillade aldrig 2an lika mycket som 1an. Och kommer aldrig att köpa ett Diablo spel igen eftersom att jag tyckte att 3an sög(jag var trött på den typen av spel helt enkelt).

Ettan är grymt! Finns på GOG för er som behöver nåt att göra ikväll, det är dock väldigt kort så ni hinner spela ut det innan släppet imorgon kväll

Medlem

Jag spelade inte ettan så mycket, men lade ned massor med timmar på 2an. 3an var en besvikelse när det kom ut, men helt Ok efter en drös med ändringar. Inte alls lika bra som 2an, men helt Ok.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det går att förinstallera spelet nu. Ungefär 30 GB =]

Medlem

Inte en spänn till till Blizzard...

Frilansare

Såja! Inget bajsande på Blizzard här, detta är en tråd för de som faktiskt vill spela Resurrected. Kom igen, liksom.

Medlem

Så osäker på om jag vill spela detta, vissa saker är väl najs men samtidigt är det rätt gött med leva med dom goda minnen man har av spelet.

Medlem
Skrivet av noreason:

Är så sjukt ointresserad att spela, eller rättare sagt köpa något som är attached med Activision och Blizzard. Skitföretag som inte förtjänar ett öre från mig. Detta är enbart en cashgrab, inget annat.

Hur är detta en cash grab? Hur många QoL updates som helst, bugfixar med mera. Sedan även sagt att möjligheten till ny content finns där. Allt annat än en cash grab om du frågar mig, det är den bästa remaken jag sett hittills rent grafiskt/QoL-changes. För 400kr är det ett självklart köp för någon som gillar ARPG-genren. Jag kommer få tusentals timmar för dessa 400kr.

Så otroligt mycket negativ energi bara för att Blizzard och Activision ligger bakom Diablo 2 licensen och får pengar av försäljningen. Bör inte glömmas bort att Vicarious Visions är teamet som utvecklat remaken. De gjorde ett otroligt bra jobb med Crash Bandicoot Trilogin remaken för flera år sedan. Med Diablo 2 blev det betydligt svårare att remastra rent tekniskt p.g.a. Blizzard slarvat bort källkoden för Diablo 2. Vicarious har trots detta lyckats bygga ny modern grafik ovanpå den gamla som dessutom går att toggla på/av i realtid! Med tanke på allt arbete som krävdes är detta spel långt ifrån en chash-grab. Jag har endast spelat en del av Diablo 2 orginalet och är grymt sugen på remastern! Kan ha synpunkter på en del karaktärers design bl.a. Amazon och Sorceress som ser bra mycket äldre ut än i orginalet. Hoppas att Blizzard tar till sig av fan-kritiken och uppdaterar designen. Om inte så kommer det garanterat moddar ändå.

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Gillade aldrig 2an lika mycket som 1an. Och kommer aldrig att köpa ett Diablo spel igen eftersom att jag tyckte att 3an sög(jag var trött på den typen av spel helt enkelt).

Skrivet av MaxWarp:

Inte en spänn till till Blizzard...

Så vad gör ni i tråden ens? 🤔

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Så vad gör ni i tråden ens? 🤔

Säger vad vi tycker, som alla andra...

Medlem
Skrivet av mellifluence:

Jadå, men risken är att de ser det som ett designbeslut att karaktärerna och monstren inte ska ha global illumination utan alltid kasta en skugga åt samma håll för att det fungerade så i originalet. Vi får se imorgon om de gjorde något åt det eller om det rentav finns en toggle för "legacy character shadow directions"

Jag hoppas att dom antingen har fixat det eller att jag har glömt det du skrev för annars kommer jag också störa mig på det.

Medlem

Köpte det till PS5. Ska bli kul att få återuppleva barndomen men nu på konsol istället.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Dex
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Säger vad vi tycker, som alla andra...

Alltid ok att inte gilla allting, men att bara kom in i en tråd och säga att man inte gillar något eller inte ska spela något har jag aldrig förstått. Är det inte roligare att gå in i trådar som spel som man är intresserad av?

Som sagt det är klart man får komma in med negativa åsikter, men har lite svårt för folk som bara kommer in och säger "Nej" och inget annat för ett spel dom inte gillar

Medlem

Achievements/trophies är nu släppta.

En är "Reach Level 99 with a Hardcore Character", och jag har en fråga till er som är insatta. Hur pass svårt och hur lång tid ungefär kan det ta? Läste något om att det kan ta upp till tre månader av grind, och att man helst (måste?) spela med andra? Lägg därtill HC... Låter riktigt svårt i mina öron, eller?

Uppskattar svar.

Lirade aldrig Diablo 2 särskilt mycket när det kom, plus att det faktiskt är tjugo år sedan nu, så jag minns inte riktigt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Achievements/trophies är nu släppta.

En är "Reach Level 99 with a Hardcore Character", och jag har en fråga till er som är insatta. Hur pass svårt och hur lång tid ungefär kan det ta? Läste något om att det kan ta upp till tre månader av grind, och att man helst (måste?) spela med andra? Lägg därtill HC... Låter riktigt svårt i mina öron, eller?

Uppskattar svar.

Lirade aldrig Diablo 2 särskilt mycket när det kom, plus att det faktiskt är tjugo år sedan nu, så jag minns inte riktigt.

Det är svårt nog att nå 99 med en vanlig char. Att göra det med HC är galenskap Det går ju ofta mkt segare med HC då du måste bygga en betydligt defensiva re build. Personligen hade jag nog valt en summon necro med CE ("fishymancer"), som är en av de säkrare builds man kan välja. HC kommer jag nog aldrig köra online då ett serverlagg kan få dig att dö.

Avstängd
Skrivet av MaxWarp:

Säger vad vi tycker, som alla andra...

Tråden är ju för folk som ska spela spelet. Inte folk som måste berätta för andra att de ogillar spelet och inte kommer spela det. Går du in i alla trådar som handlar om folk som spelar ett visst spel och berättar att du inte spelar det?

Ser du poängen eller väljer du att spela långsam? 🤣

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Achievements/trophies är nu släppta.

En är "Reach Level 99 with a Hardcore Character", och jag har en fråga till er som är insatta. Hur pass svårt och hur lång tid ungefär kan det ta? Läste något om att det kan ta upp till tre månader av grind, och att man helst (måste?) spela med andra? Lägg därtill HC... Låter riktigt svårt i mina öron, eller?

Uppskattar svar.

Lirade aldrig Diablo 2 särskilt mycket när det kom, plus att det faktiskt är tjugo år sedan nu, så jag minns inte riktigt.

Tror det kommer bli sjukt svårt att nå level 99 på HC. Du får ju inte dö en enda gång.

Man "måste" nog nästan ha ett gäng och spela med så man kan ta det lite mer lugnt själv. Solo måste ju vara en grym utmaning i alla fall!

Medlem
Skrivet av Ero:

Har du inte lirat D3 än så ska du vara glad att du köpte det nu och inte när det kom ut 😁

Jag var med och köade mitt i natten när de släppte D3 på mediamarkt, det blev som rabatt på dlc nu. Provade att köra första akten sen gav jag upp. Tror det var andra spel som lockade då. Sen har jag som aldrig börjat om. Men borde gå bättre den här gången om ett tag då man kört sig less på D2R

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Achievements/trophies är nu släppta.

En är "Reach Level 99 with a Hardcore Character", och jag har en fråga till er som är insatta. Hur pass svårt och hur lång tid ungefär kan det ta? Läste något om att det kan ta upp till tre månader av grind, och att man helst (måste?) spela med andra? Lägg därtill HC... Låter riktigt svårt i mina öron, eller?

Uppskattar svar.

Lirade aldrig Diablo 2 särskilt mycket när det kom, plus att det faktiskt är tjugo år sedan nu, så jag minns inte riktigt.

Om du spelar själv blir det svårt.
På Xbox kanske det också blir svårt om man inte kan spela typ Baalruns om och om igen. Läste att det inte finns någon server browser på konsol men kanske kommer gå att söka efter exempelvis baalruns och matchas ihop med folk?

Traditionellt på PC skulle jag säga att det är mycket mer tidskrävande än svårt. Man lär sig Hardcore ganska snabbt och att snabbt disconnecta om man håller på att dö.
Det är störst chans att man dör när man är typ under level 80 och har dålig gear och måste springa igenom farliga områden. När man är framme vid Baal på Hell är det bara att joina Baalruns och stå och farma XP medan andra dödar allt. Men tar väldigt lång tid att nå 99. Aldrig gjort det själv, brukar tröttna på min gubbe långt innan.

Skriv svar