Ramsey och Pascal tjänar fem miljoner var per avsnitt i The Last of Us

Robot
Ramsey och Pascal tjänar fem miljoner var per avsnitt i The Last of Us

Joel och Ellie blir miljonärer.

#HBO, #Sony, #The-Last-of-Us


Quake-konnässsör

Man har valt fel yrke helt klart och fel utseende... haha

Medlem

17 år och dra in 5 mille per avsnitt, skapligt bra start på livet förutsatt att hennes föräldrar osv inte "håller dem" åt henne.

Medlem

Sjukt, blir alltid lite smått irriterad när jag läser sånt här. Läser lite repliker och låtsas framför en kamera (som de flesta inte ens kan göra bra men ändå tjänar mängder) för några månaders arbete och tjänat minst 50 miljoner kronor. Att folk ens vill ha betydelsefulla jobb nu för tiden där de tjänar 300-400 tusen för ett helt år är ett under och det är jag glad över. Surgubbe is in the house.

Medlem

Redovisa källa är oftast uppskattat.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Sjukt, blir alltid lite smått irriterad när jag läser sånt här. Läser lite repliker och låtsas framför en kamera (som de flesta inte ens kan göra bra men ändå tjänar mängder) för några månaders arbete och tjänat minst 50 miljoner kronor. Att folk ens vill ha betydelsefulla jobb nu för tiden där de tjänar 300-400 tusen för ett helt år är ett under och det är jag glad över. Surgubbe is in the house.

Ungefär som att Zlatan kan göra en reklamfilm med Volvo och tjäna miljoner.
Men så är det idag, är man ett namn får man klick och visningar, och därmed tjänar de otroligt nog pengar på det.

Medlem

Jasså, ska Johan Renck regissera pilotavsnittet nu igen trots allt? Hade inte han hoppat av projektet på grund av upptagen med annat eller nåt sånt?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Sjukt, blir alltid lite smått irriterad när jag läser sånt här. Läser lite repliker och låtsas framför en kamera (som de flesta inte ens kan göra bra men ändå tjänar mängder) för några månaders arbete och tjänat minst 50 miljoner kronor. Att folk ens vill ha betydelsefulla jobb nu för tiden där de tjänar 300-400 tusen för ett helt år är ett under och det är jag glad över. Surgubbe is in the house.

Det är fritt fram för dig och gå utbildning för att bli en skådespelare, finns väl inget som hindrar dig att göra allt i din "makt" för att sträva efter samma sak, eller?

Medlem

Är allt för när det gäller lika löner osv. Men känns det ändå inte lite fel att Pedro tjänar lika mkt som en 17 årig "rookie" i yrket? Är inte erfarenhet eller status som skådis lika med mer pengar i Hollywood längre?

Medlem
Skrivet av c0rleone:

Är allt för när det gäller lika löner osv. Men känns det ändå inte lite fel att Pedro tjänar lika mkt som en 17 årig "rookie" i yrket? Är inte erfarenhet eller status som skådis lika med mer pengar i Hollywood längre?

Fråga deras agenter.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av almblad:

Man har valt fel yrke helt klart och fel utseende... haha

Om IRL ändå bara hade haft en character creator.

Medlem
Medlem
Skrivet av Miindz:

Ungefär som att Zlatan kan göra en reklamfilm med Volvo och tjäna miljoner.
Men så är det idag, är man ett namn får man klick och visningar, och därmed tjänar de otroligt nog pengar på det.

Än värre. Sparka boll kan väl vem som helst göra? Hur mycket har han inte tjänat på det? Och hur mycket har inte Messi tjänat?

Medlem
Skrivet av c0rleone:

Är allt för när det gäller lika löner osv. Men känns det ändå inte lite fel att Pedro tjänar lika mkt som en 17 årig "rookie" i yrket? Är inte erfarenhet eller status som skådis lika med mer pengar i Hollywood längre?

Erfarenhet är inte det man tjänar pengar på i Hollywood, man kan ju harva i småfilmer i decienner...
Pascal har ju hållit på sedan 1996, men han blev egentligen inte känd förrän GoT 2014 och en storstjärna med The Mandalorian.

Det är väl båda huvudroller och kommer att spendera samma tid framför kameran, med mera. Går inte precis någon nöd på HBO om de ger dem lika mycket. För allt jag vet så kan ju tom Pascal ha tryckt på att de skall ha lika bra betalt, sånt har hänt förrut.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Sjukt, blir alltid lite smått irriterad när jag läser sånt här. Läser lite repliker och låtsas framför en kamera (som de flesta inte ens kan göra bra men ändå tjänar mängder) för några månaders arbete och tjänat minst 50 miljoner kronor. Att folk ens vill ha betydelsefulla jobb nu för tiden där de tjänar 300-400 tusen för ett helt år är ett under och det är jag glad över. Surgubbe is in the house.

Och om det nu är så enkelt, så är det ju bara att gå på en audition och knipa huvudrollen på studs! Visa hur lätt det är, för det är ju ABSOLUT INGEN annan som försöker, och ABSOLUT INGEN konkurrens heller. Nej det är helt klart amatörer som får rollerna, så är det ju.

Tänk hur snart du skulle vara miljonär och rik, för nästan inget jobb alls som du uttrycker det. Varför har du inte bytt väg i livet? ALLA har vi den möjligheten, jag bytte karriär för 2-3år sedan när jag var 32år. Bästa jag gjort. Dock inte till att bli skådis, nej det är för enkelt ju. Jag vill ha en utmaning och känna att jag utvecklas.

Skribent
Skrivet av Dave Lister:

Jasså, ska Johan Renck regissera pilotavsnittet nu igen trots allt? Hade inte han hoppat av projektet på grund av upptagen med annat eller nåt sånt?

Nej det var fel av mig, jag hade helt missat att han hoppat av projektet. Väldigt tråkigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Mox+:

Redovisa källa är oftast uppskattat.

Källan är här

Glömde skriva in den i artikeln


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul för dom!

Avundsjuka är så svenskt.

Medlem

Till alla som kräks över lönerna skådisarna får: begrunda hur mycket det är värt för dig att kunna gå på stan utan att bli igenkänd, att kunna bo var du vill utan att behöva ha insynsskydd från kvällspressens fotografer, att löpa betydligt mindre risk att bli utsatt för tokiga stalkers, slippa få massa nya "vänner" som egentligen bara vill rida på din berömmelse och rikedom etc.

För mig är det helt oväderligt att vara anonym. Inte minst i dessa tider. Pengar är inte allt.

Quake-konnässsör
Skrivet av Fletchett:

Om IRL ändå bara hade haft en character creator.

Så som jag använder creation editorn i spel så hade jag blivit avlivad för länge sen

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av almblad:

Så som jag använder creation editorn i spel så hade jag blivit avlivad för länge sen

Haha, tänkte samma sak när jag såg den kommentaren. Mina karaktärer brukar antingen se ut som 1800-talets cirkusfreaks eller psykfall som sitter på Karsudden.

Medlem
Skrivet av c0rleone:

Är allt för när det gäller lika löner osv. Men känns det ändå inte lite fel att Pedro tjänar lika mkt som en 17 årig "rookie" i yrket? Är inte erfarenhet eller status som skådis lika med mer pengar i Hollywood längre?

Dom kan ju ha valt att förhandla som ett team som Vänner-casten gjorde, det tjänade dom väldigt mycket pesetas på att göra!

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det är fritt fram för dig och gå utbildning för att bli en skådespelare, finns väl inget som hindrar dig att göra allt i din "makt" för att sträva efter samma sak, eller?

Skrivet av Scream112:

Och om det nu är så enkelt, så är det ju bara att gå på en audition och knipa huvudrollen på studs! Visa hur lätt det är, för det är ju ABSOLUT INGEN annan som försöker, och ABSOLUT INGEN konkurrens heller. Nej det är helt klart amatörer som får rollerna, så är det ju.

Tänk hur snart du skulle vara miljonär och rik, för nästan inget jobb alls som du uttrycker det. Varför har du inte bytt väg i livet? ALLA har vi den möjligheten, jag bytte karriär för 2-3år sedan när jag var 32år. Bästa jag gjort. Dock inte till att bli skådis, nej det är för enkelt ju. Jag vill ha en utmaning och känna att jag utvecklas.

Men ni måste väl ändå medge att det är sjukt att skådespelare, fotbollsspelare, influencers och andra offentliga personer tjänar så sjuka pengar när dom egentligen inte gör något "nyttigt" för samhället.
Jag tror exempelvis att det var FC Barcelona som inte hade råd att återanställa Messi nästa säsong för då hade klubbens utgifter gått upp till 105% av deras intäkter. Tror lönen var på 80 miljoner dollar eller nåt sånt.
Och jag vet att det är vi konsumenter som har skapat detta monster men jag tycker ändå att det är helt sjukt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av c0rleone:

Är allt för när det gäller lika löner osv. Men känns det ändå inte lite fel att Pedro tjänar lika mkt som en 17 årig "rookie" i yrket? Är inte erfarenhet eller status som skådis lika med mer pengar i Hollywood längre?

Det är troligt att Pedro först hade högre lön, men av allt som jag läst om honom är det troligt att han ställde som krav att det ska vara lika lön för lika arbete. Han verkar vara typen som bryr sig om sina kollegor. Ta bara Gina Carano som exempel. Trots att de har vilt olika politiska åsikter klarar de fortfarande utåt sett att vara vänner.

1
Skriv svar