Halo Infinites kampanj kommer sakna co-op på releasedagen
Dom kanske inte skulle släppa spelet förrän det är färdigt..
Det är inte släppt ännu. Och det är ju väldigt vanligt att spel får nya spellägen efter det är släppt.
De som vill spela kampanjen i coop kan ju vänta med den tills det kommer, de som bara är intresserade av vanlig multiplayer eller vanlig kampanj kan spela det tidigare.
Ja, tänk om det hade släppts när det var tänkt...
Det här visar ju bara hur dumt det är att ha en fast deadline, de är ju uppenbarligen inte färdiga med spelet ett år efter att det var tänkt att släppas!
Förhoppningsvis blir det bra i slutändan, men efter katastrofen som var mcc när det släpptes och halvdana Halo 5 så har 343 väldigt mycket att bevisa!
Detta handlar enbart om att hålla spelare kvar på gamepass så länge som möjligt.
Nja, multiplayer kommer vara free to play. Kampanjen köper man eller kör game pass. Så de som vill köra co-op kan ju bara vänta 3 månader.
Det är inte släppt ännu. Och det är ju väldigt vanligt att spel får nya spellägen efter det är släppt.
De som vill spela kampanjen i coop kan ju vänta med den tills det kommer, de som bara är intresserade av vanlig multiplayer eller vanlig kampanj kan spela det tidigare.
Vem skrev att det hade släppts?
Det här blir det första spelet i Halo's historia som saknar Co-op vid release. Tycker du verkligen att det känns färdigt när det inte finns med på release?
Dom kanske inte skulle släppa spelet förrän det är färdigt..
Om coop håller dem tillbaka från att lansera kampanjen i år, då gör de rätt att lansera utan.
Och kan de lansera en riktigt välpolerad, episk kampanj i slutet av året, då är det färdigt enligt mig.
Känns löjligt att skjuta upp allt för coop. Det är ju uppenbart att det inte är en linjär korridorkampanj, vilket gör Coop långt mer komplicerat. Och Coop ska säkert fungera mellan olika plattformar.
Nä, släpp spelet om det är färdigt. Förhala inte för att vänta på extrafunktioner.
Man undrar i vilket skick de hade tänkt släppa spelet förra året?
Cyberpunk kanske hade fått "konkurrens"?
Ja känns väldigt konstigt att någon på Xbox tyckte spelet var klart för release till lanseringen av den nya konsol generationen och sen bara någon månad innan release skjuta upp det ett helt år till.
Naturligtvis är det helt rätt av dom att skjuta upp spelet så det är så bra som möjligt vid release, men man börjar ju lite hur dom tänkte förra hösten innan dom fick så mycket kritik när dom visade upp spelet. Uppenbarligen måste ju ledningen tyckt att spelet var bra nog redan då
Lite weird med tanke på hur stor grej co-op är för många Halofans. Själv har jag haft som tradition att ta en helg hos polarna och nöta igenom kampanjen på Legendary tillsammans. Men om alternativet är att spelet inte fungerar så får det väl vara så, tycker bara att det är märkligt att de är i den sitsen när de fick ett år till.
H-How can she slap, kupo!?
Om dem har lagt den energin på att bygga ett solid singel-player så är jag ”all for that”. Jag brukar alltid vilja spela storyn i halo själv först, sen kan man köra med vänner.
Samma här även om jag tycker att det är trist. Även forge som är kul att leka med och ta hem banor från. Men ja hellre att resten är slipat först. Infinite ska ju vara en plattform i tio år så det lär komma bra mycket mer än det.
Ja känns väldigt konstigt att någon på Xbox tyckte spelet var klart för release till lanseringen av den nya konsol generationen och sen bara någon månad innan release skjuta upp det ett helt år till.
Naturligtvis är det helt rätt av dom att skjuta upp spelet så det är så bra som möjligt vid release, men man börjar ju lite hur dom tänkte förra hösten innan dom fick så mycket kritik när dom visade upp spelet. Uppenbarligen måste ju ledningen tyckt att spelet var bra nog redan då
Nedstängningarna har havererat arbetsflöden. Man kan inte bara säga till 600 pers att gå hem med datorn och fortsätta som vanligt.
Vissa marknadsföringakontrakt har ju fått rulla på som vanligt trots att spelet inte släpptes. Det är mycket pengar man förlorat på att skjuta upp det ett år.
Sista 8 månaderna i utvecklingen skulle alla helt plötsligt gå hem. Total katastrof för arbetsflödet. De försökte väl komma in i nya rutiner, eller trodde att det var tillfälligt. Men de är fortfarande inte tillbaka på kontoret förutom några i kärnan av projektet.
Det är det som hände. Så enkelt är det.
Han som bestämde att spelet var färdigt att visas på E3 2020. Han fick sparken.
Läst en del negativt om honom och hans vision för spelet. Tur att de vänt helt.
Tycker dom kunde skjutit upp releasen av kampanjen till Co-op fungerar men det är ingen jätte grej heller. Tycker det är bra att dom vill att dom skjutit upp releasen om det innebär slutprodukten blir bättre. Släpps så många spel i dagsläget i alla fall så förseningar spelar inte så stor roll längre. Smart att köra en hel betor också för att se vilken respons får. Säga vad man vill om Blizzard men jag gillar deras ”when it’s done” approach.
Uppenbarligen måste ju ledningen tyckt att spelet var bra nog redan då
Eller användes det som dragplåster?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Om coop håller dem tillbaka från att lansera kampanjen i år, då gör de rätt att lansera utan.
Och kan de lansera en riktigt välpolerad, episk kampanj i slutet av året, då är det färdigt enligt mig.
Känns löjligt att skjuta upp allt för coop. Det är ju uppenbart att det inte är en linjär korridorkampanj, vilket gör Coop långt mer komplicerat. Och Coop ska säkert fungera mellan olika plattformar.
Nä, släpp spelet om det är färdigt. Förhala inte för att vänta på extrafunktioner.
Halo är dock synonymt med co-op, det är inte en extra-funktion, att släppa ett Halo-spel utan det vid release är iaf i min mening en skymf mot seriens rötter.
Känns löjligt att släppa ett Halo-spel UTAN co-op då det är just det som gjort serien så pass populär.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Det här bådar verkligen inte gott för spelet.
Tidigare Halo har ju utvecklats från grunden för coop och nu menar de att det istället kommer krävas extra tid att utveckla på ett bra sätt?
Coop verkar alltså bli något som arbetas in istället för att få full anpassning.
Sen så har väl inget visats från kampanjen sedan förseningen och det är ju bara ett fåtal månader kvar till release.
De borde tyvärr nog skjuta upp spelet till i vår istället och kanske bara lansera multiplayer delen i höst, om ens det är klart.
Tråkigt ifall Infinite blir spiken i kistan för varumärket😕
Det kanske var en varning från Spencer när han sa att spelet inte är så viktigt för varumärket.
Blir det sämre än Halo 5 så har jag svårt att se hur de ska motivera att lägga mer resurser på mer Halo.
Halo är dock synonymt med co-op, det är inte en extra-funktion, att släppa ett Halo-spel utan det vid release är iaf i min mening en skymf mot seriens rötter.
Känns löjligt att släppa ett Halo-spel UTAN co-op då det är just det som gjort serien så pass populär.
Jo, jag vet. Lite trist är det ju. Först vill jag köra igenom det ensam, sen hade jag velat köra igenom det med några polare direkt efter. Nu får vi vänta 3 månader som det ser ut. Dock är risken stor att vi inte skulle kört igenom det i co-op förrän efter ett lite tag ändå. Så egenligen är det kanske lite skit i samma för min del.
Men att skjuta upp hela spelet, inklusive MP känns alldeles för drastiskt.
Lite weird med tanke på hur stor grej co-op är för många Halofans. Själv har jag haft som tradition att ta en helg hos polarna och nöta igenom kampanjen på Legendary tillsammans. Men om alternativet är att spelet inte fungerar så får det väl vara så, tycker bara att det är märkligt att de är i den sitsen när de fick ett år till.
Exakt. Halo ÄR couch co-op. Skälet till att mången Xbox och Xbox 360 såldes gissar jag. Efter deras tidigare misslyckanden/problem trodde jag man skulle vara försiktigare med att avvika ifrån förväntningarna, men icke! Hoppas spelet i sig blir bra och att co-op faktiskt kommer till slut.
Edit: Sorry, såg inte att @Dave Lister skrivit mer eller mindre samma sak innan. Var lite snabb på knappen.
Det är ju ett mastodontprojekt som under skakig ledning frontalkrockade med COVID-19 för att sedan under nytt ledarskap göras om-göras rätt. Det är klart att det tar tid, då även om man anpassat sig till att jobba hemifrån inte når upp till samma kapacitet. Joseph Staten sägs ha fått göra om stora delar av kampanjen, och då det är mycket mer öppet än tidigare spel så är just co-op svårare att implementera.
Det är ju inte heller som om de har tagit bort co-op, det behöver bara några månader till medans singleplayerkampanjen och multiplayer ligger i fas.
Halo är inte unikt under pandemin på den här fronten heller, saker och ting tar lite längre tid och spel släpps utan vissa funktioner vid release som antingen läggs till senare men relativt i närtid (Ghost of Tsushima fick co-op och MP 3 månader efter release t.ex) eller blir ett närapå standalone (TLOU2 MP som fortfarande inte släppts) eller helt enkelt klipps bort (Battlefield 2042 som helt kapat singleplayerdelen). Det är som det är.
Jump in.
Coop är väl det man spelar halo för, känns jättekonstigt.
Tror det handlar om skalbarhet "bara ändra en textur så rullar det på allt".
Ska dom göra "leaving the mission area" på gamla xbox? Eller vänta på release för att sen säga "på nya xbox får man nu coop gratis".
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Har aldrig kört coop på halo förut men tänkte att detta skulle bli den första titeln jag gör det då damen äntligen kört igenom 1-5. Får väl se om vi avvaktar eller spelar var för sig. Är ju sällan vi är sugna på samma spel samtidigt ändå.
Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.