Psychonauts 2 laddar dubbelt så snabbt på Xbox Series X kontra (bakåtkompatibla) PS5-spelet

Robot
Psychonauts 2 laddar dubbelt så snabbt på Xbox Series X kontra (bakåtkompatibla) PS5-spelet

Uppenbarligen inte ett prioriterat format.

#playstation-5, #psychonauts-2, #xbox-series-x


Ambassadör
Xbox

Förinstallerat och redo!


signatur

Jump in.

Medlem

Är väl detta man får räkna med när spel inte får en riktig PS5-version. Fortfarande en stor förbättring om man jämför med gammelkonsolerna åtminstone.

Medlem

20 sekunder, jävlar vad segt då är det ju ospelbart! *drömmer sig tillbaka till sin gamla C64 och supersnabba bandstation*

Medlem

hehe jo de har inte mycket övers för ps5 nu när de ägs av MS.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är väl detta man får räkna med när spel inte får en riktig PS5-version. Fortfarande en stor förbättring om man jämför med gammelkonsolerna åtminstone.

Skulle gärna se jämförelse med PS4/Pro som har SSD eller PS5 med USB SSD(S-ATA) också, skulle gissa på att det skulle hamna på under 30 sekunder.
Utan stöd så brukar man inte få ut mycket mer än vad ens S-ATA standarden erbjuder.

Nu har man ju i och för sig en ganska bra bild av hur det ser ut, så det testet skulle väl kanske inte erbjuda så mycket ny info.

En stark optimering borde dock kunna ta bort laddningstiden helt på de ny konsolerna, men jag tror man är ganska nöjd med 7 sekunder.

Medlem

Men vadå? Jag som trodde Microsoft var alla bout dat multiplat?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Cortex:

20 sekunder, jävlar vad segt då är det ju ospelbart! *drömmer sig tillbaka till sin gamla C64 och supersnabba bandstation*

O'yeah, när kommer bandstationen tillbaka? Och när man kunde ha 50 spel på en kassett....... undrar om Red dead Redemption 2 hade krävt två kasetter 😉

Medlem

Ingen som sa något om hur snabbt det laddar på PC?

Medlem

Men vilken konsol är snabbast på att stänga av spelet?

Medlem
Skrivet av Proximately:

Men vadå? Jag som trodde Microsoft var alla bout dat multiplat?

Det finns ju på Xbox, PC samt Playstation så det borde väl räknas?

Inaktiv

Man har vant sig snabbt med de korta laddningstiderna på både ps5 och xsx.
Ett av de största orsakerna att skaffa en.

Skrivet av BooliBoo:

Ingen som sa något om hur snabbt det laddar på PC?

Det beror ju helt och hållet på vad du har för komponenter i din PC.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det finns ju på Xbox, PC samt Playstation så det borde väl räknas?

*Playstation 4. Så... nä.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

*Playstation 4. Så... nä.

Okej trodde alla ps5 kunde köra ps4 spel.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Okej trodde alla ps5 kunde köra ps4 spel.

Absolut, men inte skulle jag räkna det som någon form av hängivelse till cross-platform. Översättning från Microsoft, "Ja, ni kan lira våra spel... I guess. Palla. Men kolla in den finaste grafiken på den starkaste konsolen av dem alla!"


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Absolut, men inte skulle jag räkna det som någon form av hängivelse till cross-platform. Översättning från Microsoft, "Ja, ni kan lira våra spel... I guess. Palla. Men kolla in den finaste grafiken på den starkaste konsolen av dem alla!"

Visst det är ju ganska väntat att de lägger mest krut på sin egen konsol, men de släpper även till PC och ofta (kanske alltid?) På andra plattformar än deras egen butik. Som ex Steam.
Så även om de skulle skita i Playstation versioner så är det multiplattform.

Medlem

Kul att PlayStation 5 kan köra PS4 versionen i 60 fps iaf. Blir nog ett köp dit så småningom.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Visst det är ju ganska väntat att de lägger mest krut på sin egen konsol, men de släpper även till PC och ofta (kanske alltid?) På andra plattformar än deras egen butik. Som ex Steam.
Så även om de skulle skita i Playstation versioner så är det multiplattform.

Jo, fast det ligger ju inte emot mitt första inlägg om att de är "all about dat multiplat." In any case, kul att spelet ser bra ut. Har fortfarande inte tagit mig tiden att lira igenom ettan som jag har på Steam. T___T


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Synd, är ett fan av originalet och dess .. uhm, originalitet, men... Kanske ändå köper det på en rea om tre-fyra år, eller på en steam-rea. Lite som Elite Dangerous, stendött för mig när företaget så tydligt signalerar att de inte bryr sig om kunder och fans.

1
Skriv svar