Robot
Twelve Minutes

Klassiskt pekande och klickande i en udda loop som desperat vill vara mer än det är.

#luís-antónio, #twelve-minutes


Medlem

Skulle gett spelet 5/5 i FZ betyg. Visst kan ibland bli smått irriterande att göra samma saker om och om igen, men damn vilket spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

3/5 får det även av mig! Kul koncept, men utförandet svajar lite emellanåt.

Medlem

Hade verkligen sett fram emot det, men animationerna och att rösterna låter som att de är inspelade på en toalett, det förstörde tyvärr det för mig. Kanske att man köper sig det på en rea längre fram och provar igen.

Medlem

Intressant koncept men allt annat är väldigt mediokert. 2.5/5


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Alltså, det är halvtaskiga animationer, storyn är helt OK men inte lysande och jag irriteras över att grafiken inte är mer detaljerad än den är med tanke på hur otroligt lite man ser. Det känns som att en random 3D-artist kunde gjort alla assets (inte inräknat animering) på två arbetsdagar.

TROTS det så sträckspelade jag skiten (3-4 timmar) och vill inte göra det ogjort. Det suger tag i en ändå.

Medlem

Höga förväntningar på detta och får skylla mig själv. 2.5/5 känns rättvist.


signatur

7900XTX
7800X3D

Fragtjuv

Bra recension som jag håller med om! Det finns ju en riktigt trevlig tvist ifall man orkar försöka flera gånger. Jag blev väldigt glad att det kom till Gamepass direkt för jag tror inte att jag hade köpt det innan det fanns på en rea.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Gillar konceptet starkt, och röstskådespelarna gör ett riktigt bra jobb i att liva upp stämningen, men resten känns ganska mediokert. Svag 3/5 får det av mig, och detta är nog mest tack röstskådespelarna som väcker liv i ett stelt spel.

Ambassadör
Xbox

Jag gillade det. Det kändes som om spelets indiekaraktär i det tekniska förhöjde upplevelsen på något sätt, vilket kanske är lite paradoxalt. Men jag fastnade för det och fortsatte och fortsatte tills jag hade gjort allt och lämnade det mycket nöjd till slut. För mig en stark 4/5 som med sin jämförelsevis korta speltid (5-6h) är ett perfekt spel att dra igenom mellan de större projekten.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Undrar vad det är för långsökta pussel som menas.
Var det bara den där lampknappen?

Medlem

Spelets svagheter tycker jag vägdes upp av det fräscha upplägget. Ville hela tiden ändå veta hur det skulle gå. Hade mått bra av mer polering.

Medlem

Jag tröttnade efter 12 minuter.

En 3a känns väldigt rättvist. Jag gillade spelet överlag men var riktigt frustrerande när man var tvungen att spam klicka genom dialoger om och om igen för att testa lite olika varianter av samma scenario.

MEG
Medlem

Tror att det är likadan matta i korridoren som i Hotell Overlook, rolig detalj, finns kanske fler?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Blev less efter 1 timmes flyttande av samma saker. Drog igång en walkthrough och fick alla achievements på en genomspelning.

Medlem

Bra idé men dåligt genomfört...

Förutom spamklickande för att komma igenom dialoger som nämnts så störde jag mig på att vissa kombinationer av telefonsamtal/dialoger inte fick polisen att agera som han borde vilket krävde betydligt mycket fler loopar än vad som borde krävts.
Har nästan klarat det förutom den allra sista biten men den vill inte trigga igång så jag orkar inte bry mig mer

Medlem

Det jag är mest imponerad är hur Luís António som gjort spelet själv lyckats få med James McAvoy, Willem Dafoe och Daisy Ridley.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det jag är mest imponerad är hur Luís António som gjort spelet själv lyckats få med James McAvoy, Willem Dafoe och Daisy Ridley.

Ja, impad att det är endast en person som dragit ihop detta. För mig jag hörde att tanken först var att göra samma stuck fast med en hel gata. Luis ska ha insett att det projektet troligen hade varit för stort för honom och då ändrat det till "endast " en lägenhet. ( om jag inte mindes helt galet eller missförstod).

1
Skriv svar