CDPR anlitar Wolvenkit-skaparna för att förbättra moddstödet i Cyberpunk 2077

Robot
CDPR anlitar Wolvenkit-skaparna för att förbättra moddstödet i Cyberpunk 2077
Medlem

Spontana reaktionen är att dom bör fixa till sin kod så att det är något som någon över huvud taget orkar modda till

Men det ena utesluter väl inte det andra, så känns ju positivt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kul att dom faktiskt ger communityn möjlighet att lägga till saker som vi saknar. Har spelat 1.3 (inte tidigare versioner) och har inte haft problem med några buggar. Har dock bara spelat till lite efter prologen. Tycker fortfarande att det är ett väldigt underhållande spel även att stade inte känns lika slipad som i tex gta.

Medlem

Blev förvånad att ingen tvp dagar efter release släppte en Magnum-Dong mod så man kan se ut som en tripod när byxorna är av.

Lär väl dyka upp nu då

Medlem

Ja lika bra att låta användarna fixa spelet. Funkar ju för skyrim och fallout

Medlem

Alltså jag stötte på 1 bug under den tid jag spelade. Känns som att folk överdriver (eller spelar på ps4/xbox one 😂) Har inte klarat ut spelet dock. Får göra det under jul.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Måste erkänna att jag är riktigt sugen på att börja spela på riktigt, men har inte vågat pga av alla tekniska skavanker.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Testade pc versionen igen efter den senaste patchen men Night City kändes som en spökstad i min återkomst.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså jag stötte på 1 bug under den tid jag spelade. Känns som att folk överdriver (eller spelar på ps4/xbox one 😂) Har inte klarat ut spelet dock. Får göra det under jul.

Spelar på PC just nu och har tappat räkningen på hur många gånger jag har hamnat i "combat" även fast det inte finns en fiende i närheten.

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelar på PC just nu och har tappat räkningen på hur många gånger jag har hamnat i "combat" även fast det inte finns en fiende i närheten.

Låter inte så troligt med tanke på att jag aldrig stött på det. Hade det varit t.ex. att texturer inte laddades in så hade jag trott på dig men att du hamnar i combat utan anledning låter inte särskilt troligt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Låter inte så troligt med tanke på att jag aldrig stött på det. Hade det varit t.ex. att texturer inte laddades in så hade jag trott på dig men att du hamnar i combat utan anledning låter inte särskilt troligt.

Har du stött på alla buggar i spelet? Du skriver själv att du bara har stött på en bugg under ditt spelande. Uppenbarligen finns det väldigt många buggar som du har haft turen att slippa. Spelar ingen roll om du tror på mig eller inte för jag har ändå det problemet. Sluta kolla genom ett mikroskop och inse att det finns fler upplevelser än din egna

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ska modding community's rädda det här spelet också!?

Medlem

Människor som tror att Cyberpunk är dött är så långt ifrån saningen man kan komma. Cyberpunk kommer att bli en helt ny franchise med mer potential än the Witcher. Tänk er detta som Witcher 1 och jämför det med 3an. Detta är cyberpunk 1 och expansionerna har inte blivit färdiga. Tänk er 2 st expansioner till Cyberpunk som lägger på 70h content. Cyberpunk 2 kommer inte ens behöva tänka på last gen och det är en stor faktor till att spelet inte är det de flesta önskar.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Swayer:

Ja lika bra att låta användarna fixa spelet. Funkar ju för skyrim och fallout

Den typiska kommentaren, inte insatt alls.
Vad är negativt med att värva de bästa av de som moddar CP2077? Garanterar att de är i klass med de bästa devs från vilket företag du ens nämner. Borde inte CDPR få cred får detta? Istället får de skit som vanligt både här och för att inte prata om reddit. En flock otroligt dumma vargar är vad det är.
Stor cred till CDPR för detta från mig. Spännande!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det här känns som att CDPR ba, oh shit vi orkar inte fixa mer med spelet, äsch fan släpp ett modkit så får fansen fixa detta spel. Lite som fallout spelen burkar göra nu för tiden lol


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av alias:

Den typiska kommentaren, inte insatt alls.
Vad är negativt med att värva de bästa av de som moddar CP2077? Garanterar att de är i klass med de bästa devs från vilket företag du ens nämner. Borde inte CDPR få cred får detta? Istället får de skit som vanligt både här och för att inte prata om reddit. En flock otroligt dumma vargar är vad det är.
Stor cred till CDPR för detta från mig. Spännande!

Cred för att sätta in mods i ett spel man medvetet släppte trasigt är enligt mig ungefär samma som att ge någon huligan cred för att han skippa att slå sönder den sista brevlådan på gatan.

Men självklart är de kul att de ger moddare mer chans, men de betyder inte att de plötsligt ska hyllas för det gör något bra bland allt deras misslyckande. Hade vart bra om istället för att öppna för moddare, så anställde de redan bra moddare för att skynda på lagningen av spelet.
För flesta moddar kommer ändå falla sönder av alla patchar som måste ut, bättre att de lagar grunden innan de bjuder in fler att bygga på den.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Hade vart bra om istället för att öppna för moddare, så anställde de redan bra moddare för att skynda på lagningen av spelet.

Om du hade orkat läsa hela inlägget så kunde du konstatera att det är precis vad detta handlar om. Men så klart vet du bäst.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Icerock:

Det här känns som att CDPR ba, oh shit vi orkar inte fixa mer med spelet, äsch fan släpp ett modkit så får fansen fixa detta spel. Lite som fallout spelen burkar göra nu för tiden lol

Ja, avslöjar bara att du är cirka 12 år. Åldersgräns på FZ?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Om du hade orkat läsa hela inlägget så kunde du konstatera att det är precis vad detta handlar om. Men så klart vet du bäst.

Nä är inte alls vad det står, läs igen.
De står att de anställt moddare för att ge bättre stöd för mod. Inte anställa moddare för att hjälpa till att laga spelet. Så ja jag vet tydligen bäst och min förra kommentar håller.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Nä är inte alls vad det står, läs igen.
De står att de anställt moddare för att ge bättre stöd för mod. Inte anställa moddare för att hjälpa till att laga spelet. Så ja jag vet tydligen bäst och min förra kommentar håller.

Ja om du orkar ta reda på mer så finns det mer information att få. Då du inte tycks göra det så fint. Jag bryr mig inte, du kan vara fortsatt okunnig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ja om du orkar ta reda på mer så finns det mer information att få. Då du inte tycks göra det så fint.

Haha, så hårt som du försvarar de skulle man kunna tro att du är en chef för CD Red eller deras hemliga älskare. Jag ska alltså dyka ner och söka upp extra info för varje nyhet jag läser bara så jag inte råkar kränka ett företag som gått och blivit är dåligt?

Snälla någon. Ja man ska absolut inte bara kritisera och ge personer lite beröm ibland, men om alla var som du och bara tar skiten de får, hade vi inte ens lämnat grottorna. Människors vilja i att ha förbättring är de som tagit oss dit vi är idag, gäller även tidigare spel som No Mans Sky som var värdelösa tills personer klagade, men efter hårt arbete äntligen lyckades vinna tillbaka fansen, CD Red är inte i närheten av att ha vunnit tillbaka någon. Men fortsätter de arbeta kan det tillslut hända, absolut, men vi är inte där än.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Haha, så hårt som du försvarar de skulle man kunna tro att du är en chef för CD Red eller deras hemliga älskare. Jag ska alltså dyka ner och söka upp extra info för varje nyhet jag läser bara så jag inte råkar kränka ett företag som gått och blivit är dåligt?

Snälla någon. Ja man ska absolut inte bara kritisera och ge personer lite beröm ibland, men om alla var som du och bara tar skiten de får, hade vi inte ens lämnat grottorna. Människors vilja i att ha förbättring är de som tagit oss dit vi är idag, gäller även tidigare spel som No Mans Sky som var värdelösa tills personer klagade, men efter hårt arbete äntligen lyckades vinna tillbaka fansen, CD Red är inte i närheten av att ha vunnit tillbaka någon. Men fortsätter de arbeta kan det tillslut hända, absolut, men vi är inte där än.

LOL vilken cry baby du är. Har du ens spelat No Mans Sky, vet att du kommer säga du har men vet att du har noll koll där. Du har läst reddit.
Hatet mot Cyberpunk finns överallt, outbildade redneck reddit bebisar för det mesta..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

LOL vilken cry baby du är. Har du ens spelat No Mans Sky, vet att du kommer säga du har men vet att du har noll koll där. Du har läst reddit.
Hatet mot Cyberpunk finns överallt, outbildade redneck reddit bebisar för det mesta..

Cry baby? Vem är det som går runt och gnäller på all som har en annan åsikt en de själva? xD
Men ja kollade reddit för din skull på no mans sky och ja verkade vara några klagomål på hot, men söker man på årets top är de nu betydligt flera post om erfarenheter i spelet, lite skämt, och att Cyberpunk 2077 behöver samma typ av arbete som No Mans Sky har utfört.

(Pss kommer inte svara mer nu om du inte har ett bra argument eller kommer med något nytt, än nej CD RED är faktiskt bra, snälla sluta göra de ledsna, och nej att ha sista kommentaren gör inte att du har rätt, de visar bara du är den sista som inte inser att konversationen är färdig) .

Ha det bra, och kul att höra dock att du gillar spelet, för det är ju det viktigaste trotts allt, och där verkar du ha vunnit.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Ha det bra, och kul att höra dock att du gillar spelet, för det är ju det viktigaste trotts allt, och där verkar du ha vunnit.

Spelet är 10/10 men hatet mot detta spel verkar inte ha några gänser.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Spelet är 10/10 men hatet mot detta spel verkar inte ha några gänser.

Kul att du fick så mycket nöje från det. Från mig var det mer mot 7 av 10. Men ja helt okej spel för mig, men hade högre förväntningar från CD Red. (Lille brorsan som har bättre dator dock kan knappt spela det, frisyrer kan till och med får karaktärers ansikten att förvrängas ofta. Så tror mycket beror på vad man stöter på och vad man ser som viktigt i spel som denna.)
Positiva för båda oss är ju dock att de försätter arbeta på det, och expansioner kommer. Så du kan få mer av de du gillar och jag kanske kommer få värma upp mig mot spelet (vill ju gilla det mer trots allt).

Men ja kan förstå att de är jobbigt att många klagar på det man gillar, men sköna är ju att de inte lär ge upp spelet. och blir de samma som witcher serien kommer spelets kvalité växa enormt med fortsättningarna. Så även om de här kanske kommer få mycket skit, har fortsättningarna stor chans att imponera på flera och kanske få alla att ge den ett mer varmt mottagande i framtiden.

1
Skriv svar