Nya Playstation 5-spel visas nästa vecka

Robot
Nya Playstation 5-spel visas nästa vecka

Sony kör ett Playstation Showcase på torsdag.

#playstation-5, #sony


Medlem

Hoppas det är dags för riktiga spel och inga tramsspel denna gången.... hittills har det bara varit skit :c

Medlem

Det var på tiden!
Jag såg en trailer förut på något som.såg intressant ut som kallas för Project Magnum. Såg ut som nån mix mellan Gears of war, Horizon och destiny typ

Medlem

Nice! Hade varit trevligt om det ens gick att få tag i konsolen så man kunde spela alla nya spel som ska komma.

Dex
Medlem

Hade varit kul och få se lite gameplay från God of War och se mer om FF16!

Men synd att dom inte visar mer om VR. Väldigt sugen på det också!

Medlem

Undra när dom tänkt visa hur headsetet set ut.
Kanske inte är färdigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tobiasslimy:

Hoppas det är dags för riktiga spel och inga tramsspel denna gången.... hittills har det bara varit skit :c

Fattar mig inte på dessa typer of kommentarer, har lagt tusentals timmar på spel till ps5 såhär långt. Rent av löjligt att säga att det inte finns några spel!?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Snälla visa God of War! Jag börjar gnaga på tapeten snart annars..

EDIT: oooooooh! Vågar man hoppas på att något PSVR2 relaterat visas upp?

Frilansare
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Fattar mig inte på dessa typer of kommentarer, har lagt tusentals timmar på spel till ps5 såhär långt. Rent av löjligt att säga att det inte finns några spel!?

Är väl möjligtvis brist på spel som exklusivt släppts på PS5/Xbox series. Skiter man i att spelen ofta är mycket bättre när de spelas på Series/ps5 istället för one/ps4 så kan jag förstå att man är besviken på utbudet.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Snälla visa God of War! Jag börjar gnaga på tapeten snart annars..

EDIT: oooooooh! Vågar man hoppas på att något PSVR2 relaterat visas upp?

Tack för videon. Hade missat den helt. 👍


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

De kanske utannonserar när man kan förboka konsolen.

Trevligt, hoppas dom visar nåt intressant 👍


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är väl möjligtvis brist på spel som exklusivt släppts på PS5/Xbox series. Skiter man i att spelen ofta är mycket bättre när de spelas på Series/ps5 istället för one/ps4 så kan jag förstå att man är besviken på utbudet.

200 av dessa timmar är på demons souls resten är utspritt på returnal/ratchet samt ps4 lir som fått Patch.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av Fatmajk:

Snälla visa God of War! Jag börjar gnaga på tapeten snart annars..

EDIT: oooooooh! Vågar man hoppas på att något PSVR2 relaterat visas upp?

Tror inte dom visar spel eller nåt annat relaterat till det förens efter dom visat upp självaste psvr2


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

200 av dessa timmar är på demons souls resten är utspritt på returnal/ratchet samt ps4 lir som fått Patch.

Ja precis då är det ju enbart två spel som är ps5 exlusiva du kört.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja precis då är det ju enbart två spel som är ps5 exlusiva du kört.

Så har det väl sett ut vid de flesta konsollanseringar? Sony har ju ändå trots allt pumpat ut några exklusiva AAA-spel redan, tillskillnad från MS, så jag förstår inte heller gnället.

Förväntar man sig att det ska ligga en reaback av AAA-spel att vräka sig i från dag 1 lär man bli besviken.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja precis då är det ju enbart två spel som är ps5 exlusiva du kört.

Har kört dessa exklusiveter utöver ps4 boostade lir.

Demons Souls
Ratchet and Clank Rift Apart
Returnal
Astros Playroom
Sackboy


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Har kört dessa exklusiveter utöver ps4 boostade lir.

Demons Souls
Ratchet and Clank Rift Apart
Returnal
Astros Playroom
Sackboy

Deamon souls är väl remake av ett ps3 spel?
Sackboy finns på ps4.

Jag säger inte att det är dåligt med spel till Series/PS5 men om man är en sån som skiter i grafik och prestanda så är det ju inte särskilt lockande att skaffa en modern konsol ännu.
Jag har själv en Series x och är väldigt nöjd med att spela de äldre spelen i högre upplösning och framerate.

Skrivet av theBoosing:

Fattar mig inte på dessa typer of kommentarer, har lagt tusentals timmar på spel till ps5 såhär långt. Rent av löjligt att säga att det inte finns några spel!?

Blir din ps5:a bättre eller sämre över att han tycker spelen inte varit bra än? Eller e den precis likadan som innan han skrev den kommentaren?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Hoppas på en glimt av god of war och spider-man 2😀

Medlem

Jag hoppas också på exklusiva PS5 spel framöver, finns typ 4 spel än så länge?
Med tanke på hur Sony marknadsförde konsolen så är det rätt kasst, man ska aldrig ta Jim Ryan på allvar.

Men jag tror inte det blir så värst mycket exklusivt från varken Sony eller Microsoft förens 2023. Det kanske kommer en del nästa höst, men God of war släpps på PS4 och Gran Turismo släpps också där, även fast att det stod "Next-gen exclusive"(på GT) för ett år sedan.
God of War kan säkert ganska lätt glida över till 2023 också, eftersom att Horizon släpps 2022 och att Sony verkar gilla att släppa stora spel på våren.

Än så länge så fungerar min PS5 mest som en PS4 Pro 2, jag har bara ett gratis spel som är exklusivt.
Dock så är det värt det för egen del, även om man vill ha mer exklusiva spel.

Jag skulle tippa på att GTA5 visas nästa vecka, då den antagligen var med i en trailer för någon vecka sedan.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Blir din ps5:a bättre eller sämre över att han tycker spelen inte varit bra än? Eller e den precis likadan som innan han skrev den kommentaren?

Den är dunder, och den kommer bli ännu sjukare när ännu mer exklusiva lir kommer.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Fattar mig inte på dessa typer of kommentarer, har lagt tusentals timmar på spel till ps5 såhär långt. Rent av löjligt att säga att det inte finns några spel!?

Vilka spel har du spelat som är exklusiva PS5 då? För har du bara spelat portar av PS4 titlar så finns det ju inte något större spelbibliotek till PS5 och därmed så finns det inga spel.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Snälla visa God of War! Jag börjar gnaga på tapeten snart annars..

EDIT: oooooooh! Vågar man hoppas på att något PSVR2 relaterat visas upp?

"One thing to note: PlayStation’s next generation of VR won’t make an appearance this time. But there will still be plenty of great PS5 games from developers large and small. We hope you can join us!"

Skrivet av theBoosing:

Den är dunder, och den kommer bli ännu sjukare när ännu mer exklusiva lir kommer.

Trevligt.. men nu frågade jag ifall den blev bättre eller sämre när nån tyckte att spelen inte har levererat?.. eller e det fortfarande sama konsol?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Solaris:

Vilka spel har du spelat som är exklusiva PS5 då? För har du bara spelat portar av PS4 titlar så finns det ju inte något större spelbibliotek till PS5 och därmed så finns det inga spel.

Kört alla exklusiva hittils :), radade upp några högre upp.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Deamon souls är väl remake av ett ps3 spel?
Sackboy finns på ps4.

Jag säger inte att det är dåligt med spel till Series/PS5 men om man är en sån som skiter i grafik och prestanda så är det ju inte särskilt lockande att skaffa en modern konsol ännu.
Jag har själv en Series x och är väldigt nöjd med att spela de äldre spelen i högre upplösning och framerate.

Man skulle kunna säga att demons souls remake är som ett nytt lir , sjukt nice är det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

PSVR2 borde väl få ett helt eget event?
Hoppas att det släpps i vår, men det är mer troligt att det släpps nästa höst.
Vi kanske får presentation runt E3 i så fall, fast Sony är ju lite luriga nu för tiden så de kan ju visas typ i Mars:/

Men de visade handkontrollerna redan i våras så 1,5 år innan release känns ganska långt, PS5 visades väl typ 6 månader innan release till exempel?
Det kan ju handla om att utvecklarna skulle ha god tid på sig att veta att deras PC VR spel lätt kommer kunna portas över eftersom att det är väldigt lika kontroller, samt att de kan tidigt börja fundera på vad för spel som skulle passa.

Hårdvaran verkar ju klar i alla fall, för de hade ju ett event där specifikationerna läckte för några veckor sedan.

Medlem

Gått lite rykten om att det finns ett nytt fromsoft spel som görs exklusivt till ps5. Bloodborne 2? bloodborne remake? Hade varit coolt. Annars vill jag gärna se mer från ff16 då det verkar vara lite ''mörkare'' än tidigare


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

12
Skriv svar