Snabbkollen – Gör Sonys spelpriser dig sugen på Xbox Series?

Medlem

För att nyansera lite av just prisdebatten rent generellt, hur mycket är man villig att betala per timme för underhållning? Säg tex att ett spel är 20 timmar långt (vi bortser eventuell MP-läge här) och att då betala 30 kronor per timme (vilket är mindre än tex en biofilm) så skulle det bli 600 kronor, vilket troligtvis är något som många skulle kunna betala. 30 kronor är rätt lite per timme om man tittar på andra saker man gör i livet, spel som medium har haft (och lär även i framtiden ha) en väldigt billig timmpenning Det är då inte lustigt att stora AAA titlar då "tvingas" att hitta flera intäcktskällor i form av tex onlinelägen.

Om utvecklingen av spel ökar (vilket är högst troligt) så bör även spelen till oss konsumenter följa med, det lär dock finnas en brytpunkt där ett pris blir för högt för konsument vilket kommer att få som konsekvens att intäkterna minskar. Så jag gissar att framtidens stora titlar kan bli någon form av expansion historia. För att på så sätt kunna hålla igång med de stora utvecklings kostnaderna.

Skriv svar