ICARUS nya PvE DayZ survivor spelet

Medlem

Imorgon Fredag börjar andra helgen av betatestningen och håller på i 3 dagar, och sen varannan helg fram tills full release i November.
Hann själv bara spela runt 3-4 timmar förra helgen men det var HEEELT fantastiskt!
Gillar du spel som Rust och Conan Exiles, men tröttnat på alla fuskare, så är det här PvE spelet perfekt
Billigt, bara runt 20 dollars. Kommer säkert massa extra paket senare men inget du måste köpa om du inte vill.
Ska bli intressant att se vad dom hittar på och lägger till. Vi spawnar på vad som verkar vara en ny planet, kan det finnas aliens?
Ja Dean Hall är med och gör spelet, men han är inte ensam så inte säkert att det fastnar som DayZ gjorde.
Vad tror ni och hoppas på ska dyka upp?

Icarus på steam: https://store.steampowered.com/app/1149460/ICARUS/

Trailer 1:

Trailer 2 med IRL skådisar:

Medlem

Tack för tipset. Jag har varit lite sugen på spelet men hade ingen aning om att det var betatester på gång. Har inget direkt planerat i helgen så jag kanske testar några timmar. Eller hela helgen om jag fastnar.

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det ser helt klart intressant ut och något som jag skulle kunna tänka mig att spela. Världen (Icarus) ser väldigt vacker ut och det verkar tillräckligt detaljerat för min smak när man samlar olika saker. Dock är det en sak jag stör mig på (som säkert många andra påpekat) och det är varför man måste tillverka stenålders verktyg när man har en rymddräkt och en rymdskyttel. Det känns liksom lite malplacerat? I "No resuce" trailer så nämner de att de inte kunde ta med sig några verktyg för att de spenderade (pengar?) allting för ta sig till Icarus men det känns ju också lite tunt. Kunde man inte tagit med ett modernt verktyg eller åtminstone vapen?

Hursom så kommer jag ändå spela det oavsett och det här jag stör mig på nu kommer försvinna när jag väl spelar.

Jag hoppas att den delen av Icarus som inte blev terraformad kommer bjuda på intressanta omgivningar och monster.

Medlem

Hann inte med att testa förra helgen tyvärr. Var det bra?

PSN: MrOakenborn

Medlem

Ser väldigt mycket fram emot detta. Håller med om att att storyn känns lite tunn att man inte ens kan få med sig en kniv till att börja med.. Tror ändå att det kan vara lätt beroendeframkallande om man bortser från detta.

Vad jag har förstått så kan efter en/flera landningar köpa utrustning som man kan få med sig ner. Lite oklart exakt vad.
Kittlar samma nerv som Valheim för min del. Vågar inte riktigt testa beta, kanske fastnar för mycket. Får vänta tills det släpps helt enkelt.

Medlem

Wow! Beta-helgen 3 skulle inte börjat förrän kl 02 imorgon, men dom har precis tjuvstartat!
Prova på gratis nu om du vill, spela så länge du vill.
Isåfall, köp som vanligt på steam, och om du inte vill behålla det, lämna tillbaks innan full release i November.

Medlem

Gillar du spel som Rust, Ark, Conan, Valheim... så är det här 100 resor bättre.
Co-op multiplayer upp till 8 spelare, men prova själv först.
Det är supersvårt! Men det är också meningen, och en del av resan.
Räkna med att dö och förlora allt du kämpade för några gånger. Bli inte ledsen, du är inte ensam
Tänker inte spoila mer, upplev själv, ett av det coolaste spelen jag kört ännu så länge

1
Skriv svar