Life is Strange: True Colors

Robot
Life is Strange: True Colors

När det stora ibland faller isär är det i det lilla som nya Life is Strange gnistrar.

#deck-nine, #life-is-strange, #life-is-strange-true-colors


Moderator | Testpilot

Många hyllar det och säger att det är bättre än Dontnods spel. Ska bli kul att testa!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade ingen aning om att det var en annan utvecklare denna gång. Fan tro't; i marknadsföringen av spelet har det känns som exakt samma grej, på gott och ont.

Angående vad du säger om den centrala intrigen kontra resten så tycker jag det känns igen från tidigare Life is Strange-titlar; det var alltid de mindre historierna och dialogerna som lyfte spelet, medan huvudnarrativet kändes rätt klent. Sen har jag lite svårt för vokabulären som används ("zoomerspråk"?), men det kan man leva med.

Blir väl ett reaköp vartefter. Synd att det inte är en Game Pass-titel.

Skribent

Hoppade över det andra spelet i serien. Vet inte riktigt varför, för jag gillade det första. Men framförallt miljöerna ser riktigt härliga ut i det här, så det blir nog ett köp. Fin recension!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sisyr:

Angående vad du säger om den centrala intrigen kontra resten så tycker jag det känns igen från tidigare Life is Strange-titlar; det var alltid de mindre historierna och dialogerna som lyfte spelet, medan huvudnarrativet kändes rätt klent. Sen har jag lite svårt för vokabulären som används ("zoomerspråk"?), men det kan man leva med.

Bra poäng! Tycker det är ännu tydligare här. Känner mig förankrad i Haven Springs, men så fort det blir det där mysteriet rycker jag mest på axlarna. Det knyts ihop hyfsat, men känns ändå skohornat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det här ska bli kul LiS-spelen är bland de bästa jag vet.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Alltså jag uppskattade Life is Strange 1 enormt, den amerikanska college miljön och tonårslivet gjorde mig verkligen helt tagen.
Men sedan dess tycker jag att spelen tappat enormt.
Får se ifall det blir köp eller ej, men 600kr för detta spel känns något overprice..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av CZPR:

Alltså jag uppskattade Life is Strange 1 enormt, den amerikanska college miljön och tonårslivet gjorde mig verkligen helt tagen.
Men sedan dess tycker jag att spelen tappat enormt.
Får se ifall det blir köp eller ej, men 600kr för detta spel känns något overprice..

Det var high school ettan utspelade sig i.

Medlem

Life is Strange serien är en absolut favorit och Before the Storm är min favorit i serien, så detta blev det första och sista spelet jag förbokat i år. Och kommer säkert vara det enda jag köper till fullpris med. Längtar verkligen till imorgon.

Medlem

Nej måste återigen säga att jag har väldigt lite intresse för DontNod spelen tills de börjar göra något som känns lite nytt. Det känns allmänt som de skulle behöva våga lämna tonåren och unga vuxna för att jag ska bli intresserad nog för att köpa. Ge mig en story som handlar om en vuxen man eller kvinna med vuxna problem och inte så mycket ungdomsproblem. LiS1 var tillräckligtvad gäller tonåringar och jag älskar verkligen första spelet. Känns som tonårslivet är relativt enkelt och fyllt med klyschor så troligen därför de hänger kvar men är personligen trött påt.

Medlem

Life is Strange är en riktigt grym spelserie, men jag kommer nog invänta rea eller Game Pass.

Medlem

Har tyckt från första början att detta verkat lite meh. Storyn verkar mjäkig, tråkiga och lite för woke-karaktärer för min smak. Även en väldigt menlös superkraft. De borde gå vidare med detta koncept, första Life Is Strange räckte (Before the storm var helt ok också).

Medlem

Gillade ettan men tyckte att tvåan var oerhört trög och släpig med påklistrad ångest. Var helt ointresserad av denna till jag nu ser att det är en annan utvecklare. Skulle köra på game pass men inte köpa.

Medlem

Avaktar prisdropp, aning skeptisk, föregående spel i serien var as dålig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Gillade detta, riktigt bra spel. Gäller att man går in i ett långsammare "state of mind" inte mycket action men riktigt bra historieberättande. 4/5 från mig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Blir nog ett köp. Har älskat de tidigare spelen i serien och detta blir nog inget undantag.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Såna här klick spel är värda max 99:- om ens det. 29kr om nått år på jul rean sitter fint

Medlem

Blev precis klar med True Colors. Tog 2 dagar så absolut inte ett långt spel, kanske 5-6 timmar.

Spelade aldrig Life is Strange 2 då jag tyckte setting och karaktärerna aldrig kändes lockande, men verkligen verkligen älskade första Life is Strange och prequel Before The Storm.

Jag hör nog till de få som gillade episodformatet på första Life is Strange, man fick liksom tid att gå och smälta handlingen innan det blev dags för nästa avsnitt. Jag upplevde True Colors som mycket kortare när man direkt kan fortsätta på nästa avsnitt. Berättandet i dessa spel är ju riktigt bra, så det är svårt att slita sig när avsnitten slutar på en cliffhanger.

Definitivt inte ett spel för alla, men gillade man första kommer man nog gilla detta också. Jag älskade det och kommer spela Wavelengths DLCt nu i dagarna och senare kanske våga mig på Tell Me Why.

1
Skriv svar