Så här fungerar hardcore-skjutaren Insurgency: Sandstorm på konsoler

Robot
Så här fungerar hardcore-skjutaren Insurgency: Sandstorm på konsoler

Få en komplett genomgång av spelmekaniken inför konsolsläppet.

#Insurgency-sandstorm, #New-world-interactive


Inaktiv

Riktigt bra spel om man gillar realism! Jäklar va kaos det kan bli. I alla fall i Coop. PvP tyckte jag inte var nåt vidare, så har inte spelat det läget alls knappt.

Medlem

har PS5 versionen stöd för mus och tangentbord som t.ex. Playstation versionerna av COD:MW och Overwatch har?

Medlem

Så himla bra spel. Som sagt pve är magiskt kul med upp till 8 kompisar.

Medlem

Vilken mardröm att spela Insurgency med handkontroll


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Norpan:

Så himla bra spel. Som sagt pve är magiskt kul med upp till 8 kompisar.

Är det att jämföra med CODs olika co-op som i princip är horde mode, eller är det mer åt det gamla Ghost Recon hållet där man kan smyga och snipea sig fram?

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Är det att jämföra med CODs olika co-op som i princip är horde mode, eller är det mer åt det gamla Ghost Recon hållet där man kan smyga och snipea sig fram?

Har lämnat CoD och BF sedan länge tillbaka så jag kan inte riktigt relatera till de spelen.

Co-op finns i olika utföranden antigen outpost där du ska hålla en plats i 7 vågar med botar, svårare och svårare.
Survival - där du börjar med en pistol för att ta dig fram mellan olika punkter där du kan slumpmässigt få ett nytt vapen.

Sedan finns det andra co-op där du ska ta platser eller spränga ammo crates.

Skulle inte vilja kalla det för hord mode, men det går absolut inte att smyga sig fram och snipra, se det mer som en taktisk skjutare där det lönar sig att jobba tillsammans framför att springa själv.

Jag skulle rekommendera att köpa det via steam och testa, är du inte nöjt lämna tillbaka det.

Medlem
Skrivet av Norpan:

Har lämnat CoD och BF sedan länge tillbaka så jag kan inte riktigt relatera till de spelen.

Co-op finns i olika utföranden antigen outpost där du ska hålla en plats i 7 vågar med botar, svårare och svårare.
Survival - där du börjar med en pistol för att ta dig fram mellan olika punkter där du kan slumpmässigt få ett nytt vapen.

Sedan finns det andra co-op där du ska ta platser eller spränga ammo crates.

Skulle inte vilja kalla det för hord mode, men det går absolut inte att smyga sig fram och snipra, se det mer som en taktisk skjutare där det lönar sig att jobba tillsammans framför att springa själv.

Jag skulle rekommendera att köpa det via steam och testa, är du inte nöjt lämna tillbaka det.

Kul, tack för utförligt svar!

Medlem

Grymt spel, ett av få fps på pc'n jag spelar aktivt, oförlåtande, snabbt, taktiskt och jävligt bra gunplay.
Perfekt för korta och långa sessioner.

Inget annat än kosmetiska unlocks, alla har tillgång till alla vapen från början osv.
Ingen av den grind bullshit som är i battlefield eller cod, klass system där alla har lika många poäng att välja vapen/modifiera med.

Även grym gore, snygga ragdolls.
Fin känsla när man poppar folks huven som vattenmeloner, eller spränger ett gäng i småbitar med granater, flyger lemmar åt alla håll.

Det enda som saknas i spelet är level destruction, i övrigt är det realistisk penetration på vapen, en vägg är inte ett självklart cover beroende på kaliber.

3d voip är också rätt trevligt, utrymme för kommunikation finns, man hör även fiender när dom pratar.

Kör endast pvp lägen där frontline är min favorit, båda lagen har 12 waves soldater och slåss om objectives som måste tas i ordning tills man kommer till något av lagens ammo cache och man får en extra wave för varje objective. Om alla waves tar slut och alla soldater dör förlorar laget.

Frags har egentligen störst vikt tills tiden börjar gå till sitt slut på matchen då man måste hålla minst mitten objective för att vinna, om alla frenetiskt suicide rushar objectives förlorar man rätt snabbt, plötsligt är man ensam kvar och doomed.
Så man kan vinna även om fienden är på sista objectivet, för att dom får slut på waves satsäga.

Medlem

Jag har varit så arg på utgivarna. Förbokade spelet till Xbox för över ett år (tror jag) sedan och har sett ikonen påminna mig om den långa väntan. Det hade kanske varit ok om det inte varit så tyst om förseningarna.

Jag hoppas det är värt väntan. Jag är väldigt glad att något som är mera milsim kommer till Xbox iaf.

Medlem

Tror ni som är intresserade av spelet kommer bli nöjda! Avsaknaden av taktisk shooter på konsol har varit hög enligt mig.

Flöt på bra med diverse små buggar.
Gunsounds och ADS + lean gjorde att man växlade optikläge va de jag märkte. Men tror dom löste problemen under betan.

Spelade på XsX.

1
Skriv svar