Diskutera – Vilket spel vore den ultimata remastern/remaken?

Robot
Diskutera – Vilket spel vore den ultimata remastern/remaken?

Skynda dig att svara innan alla är gjorda.

#diskutera


Medlem

Moonstone: remake

Medlem
Skrivet av waeress:

Moonstone: remake

+1
Du skrev det jag skulle skriva...

Medlem

Red Dead Redemption. R* har redan skapat stora delar av kartan. Det är en helt fantastisk story som med en remake skulle kunna bli en fantastisk kamrat till RDR2.

Inaktiv

Hade gärna sett remakes på Phantasy stat 1-4.
Göra dom uppdaterade men behålla gamla känslan. Inte gå för långt från orginalet som jag tyckte dom gjorde med FF7.

Faxanadu hade jag också gärna en fin remaster på, exakt samma spel men med grafik som i Wonder boy.

Medlem
Medlem

Snälla inga mer. För oss lite äldre gamers som provat de flesta spel är det inget roligt. Jag vill ha nya spel.

Medlem

Shenmue Remake i samma grafik som Demon's Souls Remake, tack.

Redaktör

En redig nyversion av Stunt Car Racer med multiplay borde kunna bli bra. Wreckfest är där och nosar med loop-banan, men ett rent röjarspel vore fint.

Överlag ser jag helst att riktigt gamla spel görs om, så de lyfter tack vare modernare teknik. GTA 4 och sånt känns mindre spännande.


signatur
Medlem

Jag hade nog sagt Dead Space men den är ju redan på g. Metal Gear Solid från 1998 vore episkt, det ryktas ju om det så :P.

I övrigt vore jag all in för en ärlig remake av något spel som var stort i mp, typ quake 3, avp2 eller cod1, men i så fall gjort med dagens tech men inte med dagens design och pk-folk.

Dvs ge oss serverbläddrare, dedikerade servrar som vi kan styra och skippa det totalt övergödda fokuset på allt annat än gameplay. Rankups och gimmicks till förbannelse i dagens spel.

Medlem
Skrivet av zelloxy:

Snälla inga mer. För oss lite äldre gamers som provat de flesta spel är det inget roligt. Jag vill ha nya spel.

Jag klassar mig själv som äldre gamer (33 år) som spelat sen NES. Jag vill ha fler remakes då vissa spel är så pass bra att det är faktiskt roligt och spela om dem. Senaste Remaken jag spelade var Demon's Souls Remake, och jag har lagt lätt över 100 timmar på spelet redan. Otroligt bra gjort, och var värt vartenda öre. Jag spelade även när det kom till Ps3, men spelet har inte åldrats väl.

Medlem

International karate +

Bushido blade (die by the blade kan bli bra men kommer inte sikta på riktigt samma gameplay som BB)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tidiga Star Ocean (1-3) ligger mig varmt om hjärtat.

Medlem

Jag skulle vilja spela igenom Final Fantasy 9 igen i en lika ambigös Remake som de gör med 7an. Tycker Final Fantasy 9 har en så enormt bra atmosfär och.... Vivi.

Medlem

E.T. Denna gången med EGA-grafik!

Remakes är blä, go new or go home. Jag kan köpa ifall riktiga fans av något vill göra en remaster/remake, men inte bara för syftet att smälla på en ny prislapp på samma spel de redan sålt i 10 år...

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Red Dead Redemption. R* har redan skapat stora delar av kartan. Det är en helt fantastisk story som med en remake skulle kunna bli en fantastisk kamrat till RDR2.

Instämmer! Har snart spelat igenom RDR2 på PC. Spelade första RDR på PS3 och skulle väldigt gärna se en remake till PC så man kan återuppleva hela storyn.

Medlem

No one lives forever.

Medlem

Tecmo Cup Soccer... Satan i gatan vad jag älskade det spelet när jag var ett vårtsvinsbarn!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Desert strike

Medlem

Det borde göras ordentliga remakes med next-gen (typ UE5) grafik på följande spel:

-Half Life (Black Mesa räknas ej)
-Half Life 2
-Portal
-Golden Eye 007
-System Shock
-Silent Hill
-God of War
-Dead Space (confirmed! Woho!)

EDIT: Battlefield 2 vore jäkligt najs också.

Backloggens befriare

Finns bara ett svar.

Svea Rike.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Rings of Power
Buck Rogers
Ultima Online

Medlem

Heroes of Might and Magic 2 total remake med schystare grafik?!
Finns så många spel att göra remasters på. Jag är absolut inte trött på hela remake/remaster hypen.

Police Quest!

Medlem
Spel som verkligen behöver en remaster

Nintendo:
Alla Mariospel (utom Sunshine)
Alla Zeldaspel (alla behöver bättre grafik)
Alla Metroidspel (men behåll speedrunbuggarna i Super Metroid)

Bilspel:
Out Run
Daytona USA
Sega Rally
Burnout Revenge

RTS:
Dune II (Grundade genren!)
Starcraft (Ja, igen med 60fps i kampanjen!)

Open World:
GTA Vice City

Shooters:
Doom 1
Half Life 2

Adventure:
Shadow of the colossus (Ja, igen!)
Uncharted 1-3 (särskilt 2) till PC
The Last of Us 1-2 (till PC!)

Medlem

Heroes of Might and Magic III.

Avstängd

Sony ska väl göra en remake av GoW Ragnarök snart? 🤔

Jag tror det finns en chans att den t o m kommer innan originalet.

Medlem

Är inte så jävla mycket för remakes.. Jag tycker klassiker ska ses till så dom kan spelas på moderna datorer osv, men när väl det är gjort så spelar jag gärna klassiker med allt av både det goda och det onda av vad det innebär...

Men om jag måste säga nått så.. kanske 'Hot Rod' ('Street Rod'?)... Motiveringen är att jag inte riktigt tycker det finns en modern variant av det spelet... Vilket jag i övrigt känner att det nästan alltid finns.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mario 64
Ocarina of Time
Battlefield 2

Då hade jag blivit lite gladare

Medlem

Baldur's gate 1 och 2 kanske

Skriv svar