Platinum vill visa upp Bayonetta 3 men säger att det är upp till Nintendo

Robot
Platinum vill visa upp Bayonetta 3 men säger att det är upp till Nintendo

Platinums häxa lever och frodas i tystnad.

#Bayonetta, #Nintendo, #Platinum


Medlem

Om ryktena stämmer så säger jag bara "Tegra X1 strikes again".

Samtidigt så kan jag tycka att Nintendo ofta är en tacksam kontrast mot resten av industrin som annonserar saker alldeles för tidigt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hoppas Bayonetta 3 blir lika bra som första spelet.

Skribent
Skrivet av Arzei:

Om ryktena stämmer så säger jag bara "Tegra X1 strikes again".

Samtidigt så kan jag tycka att Nintendo ofta är en tacksam kontrast mot resten av industrin som annonserar saker alldeles för tidigt.

Jag håller faktiskt med här även om jag blir lite frågande till Metroid Prime 4 teasern. Det kändes lite som de inte ens börjat på det spelet när de visade teasern. Men jag tror också det är något de tagit lärdom av genom åren då de (som jag skrev) hållit sina kort väldigt nära kroppen under hela Switch-eran.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dom kunde ju släppa spelet på konsoller med mer kräm i... Jag är inte bitter!

Medlem
Skrivet av Loading:

Dom kunde ju släppa spelet på konsoller med mer kräm i... Jag är inte bitter!

Ärsh finns andra spel som är i samma stil, senaste jag såg va Project Eve till Ps5 som gav mig Bayonetta vibbar och lär troligtvis se bättre ut grafiskt oxå...

Medlem

Äh, så länge de är exklusiva till Nintendo kommer jag ändå inte kunna spela dem.

Medlem

Jag älskar devil may cry serien så jag borde egentligen ha spelat Bayonetta men har aldrig gjort det. Är spelen bra? Borde man köra igenom ettan och tvåan inför trean?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag älskar devil may cry serien så jag borde egentligen ha spelat Bayonetta men har aldrig gjort det. Är spelen bra? Borde man köra igenom ettan och tvåan inför trean?

De är fantastiska, framförallt tvåan tycker jag, köper du B2 till Switch ingår B1. Du borde köra igenom dom för att de är så jäkla bra! Men inte för story tror jag.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Jag älskar devil may cry serien så jag borde egentligen ha spelat Bayonetta men har aldrig gjort det. Är spelen bra? Borde man köra igenom ettan och tvåan inför trean?

Gillar du DMC-serien tycker jag definitivt du ska ta dig an båda Bayonetta-spelen då spelen delar mycket av samma DNA. De skulle lika gärna kunna finnas i samma universum. Storyn är ju lika fånig som DMC, men på ett så där B-films-charmigt sätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gillar du DMC-serien tycker jag definitivt du ska ta dig an båda Bayonetta-spelen då spelen delar mycket av samma DNA. De skulle lika gärna kunna finnas i samma universum. Storyn är ju lika fånig som DMC, men på ett så där B-films-charmigt sätt.

Så länge det är charmigt är det bara kul med B-story

Skribent
Skrivet av jehuty:

Så länge det är charmigt är det bara kul med B-story

Ja den tar sig definitivt inte på för stort allvar. I Bayonetta 1 spelas ju en Jpop-version av "Fly me to the moon" under striderna. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har ettan på pc men fastnade aldrig. Tyckte combat var krånglig. DmC5 däremot älskade jag. Aldrig kört något annat utom en timme av Ninja Theory's.

Flakmonkey

Älskade ettan inte lirat tvåan av någon anledning, har ju en switch så borde skaffa det för länge sen. Dock så tycker jag att det är lite trist att det är låst till just Switch då det hade varit kul att se vad Platinum Games kunnat göra om de haft möjligheten att trycka på ännu mer vad det gäller ögongodis och ändå hålla 60FPS som ju är ett minikrav för ett spel av den här typen. Om inte en PS5 eller Xbox Series-version så kanske en variant till PC?

Skribent
Skrivet av Nosnos:

Älskade ettan inte lirat tvåan av någon anledning, har ju en switch så borde skaffa det för länge sen. Dock så tycker jag att det är lite trist att det är låst till just Switch då det hade varit kul att se vad Platinum Games kunnat göra om de haft möjligheten att trycka på ännu mer vad det gäller ögongodis och ändå hålla 60FPS som ju är ett minikrav för ett spel av den här typen. Om inte en PS5 eller Xbox Series-version så kanske en variant till PC?

Det har ju som blivit en Nintendo-serie då ingen annan trodde på 2an och ville finansiera det. Undrar dock hur det hade sett ut om kickstarter fanns på den tiden? Serien har ju många hängivna fans som säkerligen hade pitchat in för en tvåa på samtliga format.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Löfbergs lila:

Hur skiljer de sig här menar du? Nintendo utannonserade spelet 2017.

Tror han menar överlag. Nintendo brukar ju inte annonsera saker så tidigt utan håller sig ofta inom årsspannet. Det finns undantag som Bayonetta 3, Metroid Prime 4 och BOTW 2. Samtliga av de spel verkar dock stött på patrull, det var nog tänkt att alla skulle ha varit släppt vi det här laget när de annonserades.


signatur

"Writer and Fighter"

Flakmonkey
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det har ju som blivit en Nintendo-serie då ingen annan trodde på 2an och ville finansiera det. Undrar dock hur det hade sett ut om kickstarter fanns på den tiden? Serien har ju många hängivna fans som säkerligen hade pitchat in för en tvåa på samtliga format.

Mjo, utan Nintendo hade vi nog inte sett någon uppföljare, inte under den perioden då vi fick den iaf. Vet inte hur bra Bayonetta sålt, men det slår mig som en sån där serie som man tror är poppis om man lever i den härliga bubblan vi lever i som följer gamingvärlden nära. Går man utanför den så är det nog inte så många som känner till Bayonetta. Gäller väl egentligen alla Platinum Games spel skulle jag tro, trist nog.

Skribent
Skrivet av Nosnos:

Mjo, utan Nintendo hade vi nog inte sett någon uppföljare, inte under den perioden då vi fick den iaf. Vet inte hur bra Bayonetta sålt, men det slår mig som en sån där serie som man tror är poppis om man lever i den härliga bubblan vi lever i som följer gamingvärlden nära. Går man utanför den så är det nog inte så många som känner till Bayonetta. Gäller väl egentligen alla Platinum Games spel skulle jag tro, trist nog.

Bayonetta sålde rätt dåligt on jag inte missminner mig trots att spelet fick bra betyg. Men det är lite som du säger, alla Platinums spel har haft samma mönster. Bra kritik, men inte sålt så bra som de borde. Det har ju skojats om att de har en förbannelse över sig till och med. Samtliga spel har dock en hängiven fanskara.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bayonetta 1 ett känns som en demoversion om man jämför med tvåan. Ettan har många sjukt dåliga gimmick strider som är helt värdelösa och handlingen är mer cringe. Tvåan har bättre story, bättre combat och med dom extra utmaningarna som man kan hitta på banorna så ger det en anledning att spela om det igen om man vill. Trean lär bygga vidare på detta, och förhoppningsvis vara lite längre. Grafiken kommer nog likt tvåan vara bra för den lilla hårdvara man har och vara kring astral chain vilket är klart godkänt.

1
Skriv svar