Vilket var ditt senaste favoritspel?

Medlem

Helt klart Prey (2017).

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Ser att folk skriver upp listor här på deras toppspel. Jag ska försöka hålla mig till själva frågan dock. Senaste spelet där det verkligen klickade för mig och jag insåg att det var en stor favorit, måste ha varit Kingdom Come: Deliverance. Jag spelade inte det spelet förrän förra eller förrförra året. Efter det så har jag inte riktigt snubblat över något nytt som blev en favorit, så det är min SENASTE favorit.

Var många år sen sist som jag blev så positivt överraskad över ett spel. Känslan av deras öppna värld slår nästan allt jag spelat tidigare. Röstskådespelarna är helt otroliga.. Världen är helt underbart vacker. Skogarna känns verkligen som tjocka/täta skogar. Musiken är vacker, storyn är jättebra.

Fruktansvärt bra spel.

Medlem

mad max och red dead 2

Medlem

Över 50 och väntar på Diablo 4.
Den bästa kopian och på många områden bättre är Grim Dawn. Nu gick jag tillbaka till Blizzard igen för Diablo 2 Resurrected.
GR är absolut på prispallen. Fastnar inte alla för spel på samma sätt som för kanske 15 år sedan. Det mesta har man sett innan.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Magic survival åt precis upp hela min jobbeftermiddag. Vet inte om jag ska tacka sig eller avsky dig för tipset. Kittlar på precis rätt (eller helt fel?) Ställe. Jobbigt kul spel!

Varsågod/beklagar, jag hade rejäl love/hate till spelet!
Har du klarat dig till 30 minuter än?

(Kan ju också fråga sig varför jag skrev 32 när jag är 39.. undermedvetet önsketänkande?)

Medlem

Jag är 32 år och mitt senaste favoritspel är nog Rise of the tomb raider
Innan dess så var det Mass effect som nog skulle hamna på min personliga nummer 1 någonsin!

Medlem

Är 34 och skulle nog lista Witcher 3 och Zelda The breath of the wild högt på en lista på mina all time bästa spel.

Medlem

Fyller 40.

Vad jag älskat genom tiderna är Doom 1-2, Quake/ Half-Life alla delar och brukar återvända till dessa ibland.

Mitt favoritspel som jag upptäckt närmast som ligger på toplistan är Hollow knight.
Det ska bli oerhört kul att se om Silksong håller samma kvalité.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mordhau. Med min begränsade speltid är det perfekt att under en timmes tid springa runt och hugga huvudet av andra spelare samtidigt som man vrålar.

Köpte och testade Chivalry II som tyvärr inte alls kändes lika köttigt och snabbt som Mordhau.

Medlem

Red dead redemption 2, skaffade det i kombination med google stadia (rip) och det har många svårslagna kvaliteter, både spelet och tjänsten.

Dock har jag börjat spela Metro Exodus på pc efter det och det är allt jag hoppades på och mer därtill. Allt det bra från förra spelen kombinerat med nya intressanta element gör det till en klar favorit. En atmosfär som skapar inlevelse få kan mäta sig med.

Är 34 år och spelat sedan wolfenstein 3d ungefär. Många favoriter under åren men unreal tournament från -99 har varit mest långlivad.

Medlem

Rune factory 4, eller kanske house flipper. Sedan har det varit en hel del Mario kart hemma sista tiden, det är ju svårslaget.

Medlem

Hollow knight. Hollow knight ligger inte långt efter Celeste som är mitt favorit plattformspel.

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Skriv svar