Nya uppgifter om piratspelet Skull & Bones har läckt

Robot
Nya uppgifter om piratspelet Skull & Bones har läckt

Från skeppsråtta till havens skräck.

#Skull-and-bones, #Ubisoft


Medlem

Det verkar väldigt mysigt med ett sånt här piratspel. Är det GTA i karibien?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Kostat dom rätt mycket redan...
Undra hur dom skall få tillbaka dom pengarna på det spelet? Kanske ha nån form av små betalningar i spelet?!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Kostat dom rätt mycket redan...
Undra hur dom skall få tillbaka dom pengarna på det spelet? Kanske ha nån form av små betalningar i spelet?!

Det kan vi nog (tyvärr) kallt utgå ifrån.

Medlem

En del av mig får ju förhoppningen att detta kan bli någon fristående uppföljare till Pirates! som jag spenderade åtskilligt med timmar med då det begav sig.

Medlem

Skulle ta allt Tom säger med en stor grävskopa salt då han bara spyr ur sig massa bullshit hela tiden med.

Men *om* det skulle visa sig stämma, och bli något sådant till en slutprodukt så låter det ju riktigt intressant.

Medlem

Jag gillade Black Flag och skeppsdelen var den mest intressanta delen men den var på tok för begränsad. Ta den delen och släng till saker som Sid Meier hade med i originalet av Pirates. Än idag har jag inte spelet ett spel som lyckats överträffa spelet han skapade 1987, det är rätt så imponerande med tanke på hur många spel som gjorts efter det spelet och som har haft med pirater att göra.

Medlem

Det fanns ett spel förr i tiden som hette Pirates of the Caribbean som jag spelade på yngre dagar. Det var svårt tyckte jag då men gick ut på att man skulle bygga en crew, bygga skepp och pirata ute på havet. Jag hade gärna sett ett spel där man kan göra liknande både singleplayer och online. Men ett regelrätt onlinespel där man huvudsakligen ska pvpa låter inte så intressant för mig

FM-guru
F.d. Sisyr

Tänk om man bara kunde göra ett (relativt) realistiskt spel där du drar runt på haven i ditt skepp, med en faktisk besättning (dvs inte bara en visuell representation) och långsamt tempo. En simulatorvariant av FTL: Faster Than Light under renässansskrud. Det hade jag köpt.

Medlem

Wait, WHAT!?
Så att ett 5v5 PVP spel, på ett HAV (mängden detaljer kan ju styras till det minimala på ett hav jämfört med en skogskarta eller stadskarta i andra 5v5 pvp spel), med bestämda fartyg och lite NPC dialog i någon hamn mellan striderna har kostat studion upp till en miljard kronor?
Dayum, någon på företaget borde hängas..
Jag menar, spelet i sig såg ganska träligt och trist ut senast jag såg en trailer för det, och 5v5 borde inte kräva allt för mycket tid och pengar på att utvecklas. Utvecklarna borde kanske göra en intern kontroll vart pengarna verkligen gått så ingen före detta VD eller dylikt sitter i karibien och dricker rom just nu och spenderar pengar han plundrat från företaget. o_O

Medlem

Låter kul i teorin men låter som att det hade varit bättre om det var ett SP spel.

Medlem

Jag är lite sugen på detta lir ändå.

1
Skriv svar