Utvecklaren: Halo 5 är inte på gång till pc

Robot
Utvecklaren: Halo 5 är inte på gång till pc

Skjuter ner spekulationerna efter läckt Nvidia-dokument.

#halo-5-guardians, #nvidia


Medlem

Trist, har spelat alla Halo spelen upp till den 5:e, men inte spelat den 5:e eftersom jag inte har ägt en Xbox sen Xbox 360. Hade sett fram emot spela 5:an och sen Infinity, men nu får man ta och titta på Recapen på 5:an istället.

Jag har inte spelat det, men var inte femman en av de svagare Halo-spelen ändå? Synd att inte kunna få hela samlingen oavsett.

Medlem

Ni som ej spelat femman på PC, går det inte att köra detta via molnet på Gamepass på datorn?

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag har inte spelat det, men var inte femman en av de svagare Halo-spelen ändå? Synd att inte kunna få hela samlingen oavsett.

Jag tyckte kampanjen va helt okej förutom bossarna vilket är helt klart det sämsta i spelet.

Skrivet av noreason:

Jag tyckte kampanjen va helt okej förutom bossarna vilket är helt klart det sämsta i spelet.

Kollar man på Metacritic så har femman helt klart sämst omdömen. Även fyran ligger lågt jämfört med de andra spelen. Jag har för mig att det var ganska mycket kontroverser kring pay-to-win i pvp i femman? Det var nog därför jag aldrig skaffade en Xbox One om jag kommer ihåg rätt.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Kollar man på Metacritic så har femman helt klart sämst omdömen. Även fyran ligger lågt jämfört med de andra spelen. Jag har för mig att det var ganska mycket kontroverser kring pay-to-win i pvp i femman? Det var nog därför jag aldrig skaffade en Xbox One om jag kommer ihåg rätt.

Har för mig deras MTX hyllades som dom hade i multiplayer

Skrivet av noreason:

Har för mig deras MTX hyllades som dom hade i multiplayer

Är inte detta Halo 5?

Betala 100 kronor och få ett bättre vapen, bli snabbare och få bättre sköld? Det är 100% pay-to-win.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Är inte detta Halo 5?

https://i.imgur.com/H9Z2Cr3.png

Betala 100 kronor och få ett bättre vapen, bli snabbare och få bättre sköld? Det är 100% pay-to-win.

Du vet uppenbarligen inte hur dessa packs fungerar men drar ändå en felaktig slutsats. Intressant.

Läs på lite mer och återkom igen, ingen är här för utbilda dig hur Halo 5 mtx fungerar.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Ni som ej spelat femman på PC, går det inte att köra detta via molnet på Gamepass på datorn?

Jo. Det ska finnas på xCloud enligt TrueAchievements.com.

Skrivet av Rakoon:

Du vet uppenbarligen inte hur dessa packs fungerar men drar ändå en felaktig slutsats. Intressant.

Läs på lite mer och återkom igen, ingen är här för utbilda dig hur Halo 5 mtx fungerar.

Jag har givetvis försökt förstå vad dessa innebär, men just toleransen av pay-to-win är väl en av de värsta sakerna med modern speljournalistik.

På vilket sätt är detta inte pay-to-win?
https://halo.fandom.com/wiki/Requisition_system
https://primagames.com/tips/halo-5-req-packs-explained-card-t...
Man betalar pengar och får en fördel. På vilket sätt är detta inkorrekt?

Medlem

Detta har de dementerat ett antal gånger nu.

Själv är jag iaf intresserad av en PC version.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inget att spela ändå. 343 Industries lyckas aldrig riktigt fånga Halo känslan tycker jag iaf.

Medlem

Går som sagt att köra på PC via Xcloud, kräver Game Pass ultimate dock. Körde igenom halva kampanjen så, det fungerade bra. Tycker 5:ans kampanj var riktigt bra faktiskt.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Inget att spela ändå. 343 Industries lyckas aldrig riktigt fånga Halo känslan tycker jag iaf.

Det är en annan ”take” på Halo helt klart, men jag tycker den är intressant. Kul att dom vågade göra son egen grej.

Moderator | Testpilot

Riktigt synd faktiskt. Alla andra titlar kommer finnas, så varför inte 5an? De kommer inte vara helt färdiga med Infinite när det väl släpps. Ge oss en fin port av 5an och vänta med släpp av Infinite?

Men de vill ju samtidigt ha det spelet ute vid julhandeln också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vilket spel var Halo Forge som kom ut på PC innan Halo Collection och allt det, baserat på? Fanns endast på MS Store.

Daz
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag har givetvis försökt förstå vad dessa innebär, men just toleransen av pay-to-win är väl en av de värsta sakerna med modern speljournalistik.

På vilket sätt är detta inte pay-to-win?
https://halo.fandom.com/wiki/Requisition_system
https://primagames.com/tips/halo-5-req-packs-explained-card-t...
Man betalar pengar och får en fördel. På vilket sätt är detta inkorrekt?

Du kan enbart använda sakerna från loot-boxes i spelläget Warzone. Alla andra "normala" spellägen som funnits i tidigare Halo spel där man spelar mot varandra, där kan du inte använda saker du får från loot-boxes.

Nu har jag inte Halo 5 installerat på disken längre då spelet tar upp 100GB och min hårddisk är på 500GB. Jag spelar annat för tillfället och Halo 5 fick då stryka på foten. Så jag kan inte kolla exakt vilka spellägen Halo 5 har i detta nu. Men spellägen som brukar vara med i Halo spelen är bland annat: Slayer (Deathmatch), Team Slayer (Team Deathmatch), Oddball, Heavies, Big Team Battle, Capture the flag, Ricochet med mera.

Så alla normala versus spellägen som finns i Halo 5, där kan du inte använda saker från loot-boxes. Det enda spelläget som man kan använda sina lootboxes till är när man spelar Warzone.

Skrivet av Daz:

Du kan enbart använda sakerna från loot-boxes i spelläget Warzone. Alla andra "normala" spellägen som funnits i tidigare Halo spel där man spelar mot varandra, där kan du inte använda saker du får från loot-boxes.

Nu har jag inte Halo 5 installerat på disken längre då spelet tar upp 100GB och min hårddisk är på 500GB. Jag spelar annat för tillfället och Halo 5 fick då stryka på foten. Så jag kan inte kolla exakt vilka spellägen Halo 5 har i detta nu. Men spellägen som brukar vara med i Halo spelen är bland annat: Slayer (Deathmatch), Team Slayer (Team Deathmatch), Oddball, Heavies, Big Team Battle, Capture the flag, Ricochet med mera.

Så alla normala versus spellägen som finns i Halo 5, där kan du inte använda saker från loot-boxes. Det enda spelläget som man kan använda sina lootboxes till är när man spelar Warzone.

Ok. Men räcker det inte att man kan betala för fördelar i Warzone för att spelet ska vara pay-to-win? Warzone är till och med multiplayer, om jag förstår rätt?

Daz
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ok. Men räcker det inte att man kan betala för fördelar i Warzone för att spelet ska vara pay-to-win? Warzone är till och med multiplayer, om jag förstår rätt?

Man kan vända på steken också och säga. Varför svärta ner hela Halo 5 multiplayer versus och säga att det är 100% pay-to-win? När man inte kan få fördelar i alla de andra multiplayer versus spellägena.

Ett mer ärligt och sant sätt att beskriva Halo 5 multiplayer versus samt det mest korrekta är det jag skrev i förra inlägget:
Så alla normala multiplayer versus spellägen som finns i Halo 5, där kan du inte använda saker från loot-boxes. Det enda spelläget som man kan använda sina grejer från lootboxes är när man spelar Warzone.

Skrivet av Daz:

Man kan vända på steken också och säga. Varför svärta ner hela Halo 5 multiplayer versus och säga att det är 100% pay-to-win? När man inte kan få fördelar i alla de andra multiplayer versus spellägena.

Ett mer ärligt och sant sätt att beskriva Halo 5 multiplayer versus samt det mest korrekta är det jag skrev i förra inlägget:
Så alla normala multiplayer versus spellägen som finns i Halo 5, där kan du inte använda saker från loot-boxes. Det enda spelläget som man kan använda sina grejer från lootboxes är när man spelar Warzone.

För min del är det svartvitt. Finns det ens anspel av pay-to-win så är spelet pay-to-win utan förbehåll.

Daz
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

För min del är det svartvitt. Finns det ens anspel av pay-to-win så är spelet pay-to-win utan förbehåll.

Om spelet nu är pay-to-win då blir det enkelt för dig att förklara vad kan jag köpa för fördelar i alla spellägen utom Warzone, det vill säga spellägen som: Slayer (Deathmatch), Team Slayer (Team Deathmatch), Oddball, Heavies, Big Team Battle, Capture the flag, Ricochet, King of the Hill med mera.

Skrivet av Daz:

Om spelet nu är pay-to-win då blir det enkelt för dig att förklara vad kan jag köpa för fördelar i alla spellägen utom Warzone, det vill säga spellägen som: Slayer (Deathmatch), Team Slayer (Team Deathmatch), Oddball, Heavies, Big Team Battle, Capture the flag, Ricochet, King of the Hill med mera.

Jag har aldrig påstått att du kan köpa fördelar i alla delar av spelet. Jag påstår att om du kan köpa någon fördel någonstans i ett spel så är spelet pay-to-win enligt mig.

Daz
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag har aldrig påstått att du kan köpa fördelar i alla delar av spelet. Jag påstår att om du kan köpa någon fördel någonstans i ett spel så är spelet pay-to-win enligt mig.

Då tycker vi olika helt enkelt och kommer inte att komma längre i den här argumentationen.

Själv tycker jag inte Halo 5 är pay-to-win då man enbart kan använda loot-lådorna i Warzone. För i alla andra spellägen där man spelar multiplayer versus, där kan man inte använda grejerna man fått ifrån sina loot-lådor.

1
Skriv svar