Även Battlefield 2042-betan uppges försenad

Robot
Även Battlefield 2042-betan uppges försenad

Med ett par veckor, påstås det.

#battlefield-2042


Medlem

Gör inget har knappt tid för att spela nu! Råkade snubbla över någon och nu är man helt fast.. Diablo 2 res kanske man hinner med ett par timmar. Jaja..

Medlem

Som förväntat när det var klart att spelet skjuts upp.
Blir väl lite fundersam att just betan av battlefield 2077 2042 skjuts upp egentligen, såhär sent i september borde de väl haft en build redo som det skulle köras på, måste blivit något väldigt galet för att inte köra på med det.
Någon playtester från tyskland hade skrivit att det var verkligen 'justified' att de försenade spelet med, så något med gameplay är väl inte riktigt OK, kanske därför vi sett så lite av det med.

Lite tråkigt då man hoppades ändå på en beta trots misstankarna igår om att den skulle skjutas upp. Bara hoppas inte new world blir uppskjutet nu med.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Som förväntat när det var klart att spelet skjuts upp.
blir väl lite fundersam att just betan skjuts upp egentligen, såhär sent i september borde de väl haft en build redo som det skulle köras på, måste blivit något väldigt galet för att inte köra på med det.

Lite tråkigt då man hoppades ändå på en beta trots misstankarna igår om att den skulle skjutas upp. Bara hoppas inte new world blir uppskjutet nu med.

Precis, tänkte också det. Någonting måste slipas ytterligare för att skjuta upp betan. Syftet med beta nuförtiden är egentligen "tidsbegränsad demo" som i sin tur ska försöka öka försäljningarna.

Medlem

19:e November, samma datum som Final Fantasy Endwalker. BF2042 får avvakta för min del. Inga problem dock, har inte brottom.

Medlem

Hoppas dom filar till det så gamla BF rävar blir nöjda. Är själv lite orolig efter att ha sett gameplay videos där spelmekaniken ser ut att vara närmare COD än gamla BF. Väldigt twitchigt och gubbarna springer och rör sig typ 50% snabbare än i BF3/BF4. Hit markers får dom fixa också, helst ta bort helt

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hoppas dom filar till det så gamla BF rävar blir nöjda. Är själv lite orolig efter att ha sett gameplay videos där spelmekaniken ser ut att vara närmare COD än gamla BF. Väldigt twitchigt och gubbarna springer och rör sig typ 50% snabbare än i BF3/BF4. Hit markers får dom fixa också, helst ta bort helt

Då blir Battlefield Portal något för dig

Medlem

Detta är ju bara bra för alla som köpt Diablo 2: Resurrected som släpps den 23 september!

Medlem
Skrivet av Thane:

Då blir Battlefield Portal något för dig

Ja det finns ju en risk att det var orsaken bakom Portal. Om de ändrar en hel del i 2042 så kan man alltid gå tillbaka till "förr i tiden" via Portal. Något jag personligt inte tycker om, när Dice väl gör ett bra polerat Battlefield så är det grymt. Vi behöver inte fler generella FPS som liknar varandra.

Medlem
Skrivet av Thane:

Då blir Battlefield Portal något för dig

Mm definitivt! Lär väl köra det vanliga först men har en känsla av att Portal kommer bli det jag gillar i längden. Bara hoppas att det kommer finnas tillräckligt med servrar/spelare att fylla.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Ja det finns ju en risk att det var orsaken bakom Portal. Om de ändrar en hel del i 2042 så kan man alltid gå tillbaka till "förr i tiden" via Portal. Något jag personligt inte tycker om, när Dice väl gör ett bra polerat Battlefield så är det grymt. Vi behöver inte fler generella FPS som liknar varandra.

Lite så så tänker jag jag också, vill man springa runt som en duracellkanin på steroider finns COD så förstår inte varför det skulle behövas i BF. Tycker BF ska vara lite mer semi realistiskt i rörelserna. Vi får väl se när det släpps, dom kommer säkert putsa och tweaka gameplay en del innan dess. Gameplay man sett är från alpha så kan hända mycket.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Mm definitivt! Lär väl köra det vanliga först men har en känsla av att Portal kommer bli det jag gillar i längden. Bara hoppas att det kommer finnas tillräckligt med servrar/spelare att fylla.

Kommer säkert finnas 1000-tals olika varianter i början men sen smalna av till några få populära. Skulle gissa att bland det mest populära blir BF1942-variant. Alltså med långsammare rörelse osv.

Medlem

Nästan som att "beta" idag bara är en demo som måste ligga hyfsat nära release för att bygga upp hype..

Medlem
Skrivet av pizzaishot:

Detta är ju bara bra för alla som köpt Diablo 2: Resurrected som släpps den 23 september!

Kände den med haha


signatur

The King is Back

men va tusan 7 :e kommer ju Far cry


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot

En månad kan göra mycket ändå beroende på vilken fas de är i utvecklingen. Ska de fixa buggar så kommer mycket kunna bli gjort.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar