Ikeas spelmöbler släpps i oktober

Robot
Ikeas spelmöbler släpps i oktober

Kamprads arvingar vill möblera ditt spelrum.

#asus, #ikea, #rog


Medlem

Jag skulle nog säga att deras design inte tilltalar gamers.


signatur

I drank what?

Medlem

Blev uppspelt! Rog+Ikea=budget vänligt för plånboken. Ha tji fick man!
Arozzi känns som budget jämfört med Ikea! 😆

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag skulle nog säga att deras design inte tilltalar gamers.

Du ska inte underskatta vad som tilltalar gamers.
Det är mer en åldersfråga kanske.

Byggt datorer åt yngre gamers, kan säga ju mer led ju gladare barn och föräldrar som spenderar

Sen har jag undrat varför inte IKEA hoppat på trenden tidigare.
Tom Biltema har ett Gaming-märke. Apan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Damn...om mitt rum hade sett ut med alla ljus så när jag var 12 bast...då hade jag varit glad.

Medlem

Ser ut som nåt man kan köpa på Jula och sätta upp i garaget för verktyg.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du ska inte underskatta vad som tilltalar gamers.
Det är mer en åldersfråga kanske.

Byggt datorer åt yngre gamers, kan säga ju mer led ju gladare barn och föräldrar som spenderar

Sen har jag undrat varför inte IKEA hoppat på trenden tidigare.
Tom Biltema har ett Gaming-märke. Apan.

Det jag menar. En torr trähand som hållare? En LEDcirkel? Metallvägg? Inget såg så gamerinriktat ut.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det jag menar. En torr trähand som hållare? En LEDcirkel? Metallvägg? Inget såg så gamerinriktat ut.

Nej kanske inte allt var så tilltalande, men men tiden får utvisa. IKEA brukar väll byta ut sånt som inte säljer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känns lite väl skrikigt. Tycker mycket bättre om min slanka Ikea fredde som gör sig fint med min Corsair 1000D Supertower brevid.

Medlem

Ser precis ut som min nya arbetshörna på jobbet.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej kanske inte allt var så tilltalande, men men tiden får utvisa. IKEA brukar väll byta ut sånt som inte säljer.

Det gör väl varenda företag som vill göra vinst Om ett par år är nog deras gamerutbud bra, men detta såg inte så lockande ut. iaf inte för mig.


signatur

I drank what?

Medlem

tycker just möblerna ser lite väl "klena" ut, liksom, sådär smalt och slim att man tänker "jaha där sparade dom in på materialet", vilket då också gör det obekvämt längre stunder och snabbt utslitet.

Men visst design-bilderna är la rätt nice för en del. Väggmodulerna tycker jag såg intressanta ut iaf, kul idé taget från verkstäder.

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Det gör väl varenda företag som vill göra vinst Om ett par år är nog deras gamerutbud bra, men detta såg inte så lockande ut. iaf inte för mig.

Det enklaste svaret är nog att du inte är ute efter "gamer möbler"

Ikea har ju haft ett stort utbud möbler för folk som spelar spel på dator i många många år nu!

eld
Medlem
Skrivet av Scream112:

tycker just möblerna ser lite väl "klena" ut, liksom, sådär smalt och slim att man tänker "jaha där sparade dom in på materialet", vilket då också gör det obekvämt längre stunder och snabbt utslitet.

Men visst design-bilderna är la rätt nice för en del. Väggmodulerna tycker jag såg intressanta ut iaf, kul idé taget från verkstäder.

ikea skådis!

De har jag använt i många år nu, sjukt användbart!

Megadelux

Jag saknar verkligen deras chassihållare/vagga som kunde fästas på skrivbordet. Sambon har en sådan..

Alternativen blir ju på skrivbordet eller på golvet, och golvet blir det dammigt... och skrivbordet tar det plats som fan.

Hoppas det blir en återkomst av den.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag skulle nog säga att deras design inte tilltalar gamers.

Både ja och nej.

Du kan ha rätt i att detta ligger en bit ifrån den absoluta mittfåran av gamerprodukter och därför kanske inte är så tilltalande för den "typiske" gamern.

Men problemet tycker jag är hela ansatsen din tes, och delvis även i IKEA:s produktlinje: Att gamers skulle vara en homogen grupp som gillar en viss typ av estetik. Väljer man att titta på den absoluta mittfåran av gamers, så kan det nog stämma. Men jag menar att det finns ett mycket spektra av smak och behov.

Tror och hoppas på att det kommer att ändras under kommande decenniet.

Avstängd

Såg inte tilltalande ut, dessutom håller deras produkter generellt låg kvalité.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Både ja och nej.

Du kan ha rätt i att detta ligger en bit ifrån den absoluta mittfåran av gamerprodukter och därför kanske inte är så tilltalande för den "typiske" gamern.

Men problemet tycker jag är hela ansatsen din tes, och delvis även i IKEA:s produktlinje: Att gamers skulle vara en homogen grupp som gillar en viss typ av estetik. Väljer man att titta på den absoluta mittfåran av gamers, så kan det nog stämma. Men jag menar att det finns ett mycket spektra av smak och behov.

Tror och hoppas på att det kommer att ändras under kommande decenniet.

Jag menade inte gamers är en homogen grupp, inte alls. Men som du säger, det finns en "mainstream" i brist på bättre ord bland gamers, som troligtvis inte blir tilltalade av detta.


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag menade inte gamers är en homogen grupp, inte alls. Men som du säger, det finns en "mainstream" i brist på bättre ord bland gamers, som troligtvis inte blir tilltalade av detta.

Jag skulle ändå gissa på att de gjort sin research, och med tanke på hur många lysande chassin och racerbils-stolar som fortfarande säljs så tror jag ändå de hittat den största målgruppen inom "gamers".

Grejjen är väl den att vi andra inte tillhör denna grupp.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag skulle ändå gissa på att de gjort sin research, och med tanke på hur många lysande chassin och racerbils-stolar som fortfarande säljs så tror jag ändå de hittat den största målgruppen inom "gamers".

Grejjen är väl den att vi andra inte tillhör denna grupp.

Fast säljer de chassin? Vad jag vet från IKEA, så säljer de möbler, inte själva datorer eller så. De har börjat LITE med ljud, men annars är det möbler och lampor. Vad jag uppfattade från detta så kan man titta på möblerna.


signatur

I drank what?

Medlem

Verkar som möblerna och det redan finns ute i butik blev sugen på filt kudden

ZF
Medlem

Datorn "Friggeboda".

Chassie: hylla 50 rad 8, modermodem: hylla 4 rad 12, osv.

Glöm inte musmattan "Råttefälla" vid kassorna!

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast säljer de chassin? Vad jag vet från IKEA, så säljer de möbler, inte själva datorer eller så. De har börjat LITE med ljud, men annars är det möbler och lampor. Vad jag uppfattade från detta så kan man titta på möblerna.

Tänkte mest på designen på möblerna, stolarna och de påsatta ljusen, samt hållare och lampa för mobilen, för streaming.

Men det var mest tanken att det fortfarande verkar finnas en stor marknad för dessa grejjer.

Medlem

Tycker det är en helt okej början och det blir spännande att se vad de gör framöver. Säkert inte något för mig som geriatrisk gamer, men mobilhållaren och ljusringen ser iofs rätt så intressanta ut om priset är rätt.

Måste nog erkänna att hela lägenheten är utrustat med Hue RGB-produkter. Om humöret är rätt en sen kväll gillar jag att i mitt kontor skapa ett lågmält neonliknande dunkel med Vangelis i lurarna och mysa.

Medlem

Om man jobbar och spelar hemifrån i samma rum, måste man ju ha två skrivbord och två stolar. En för GEJMING och en för Arbete. Jobbigt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det gör väl varenda företag som vill göra vinst Om ett par år är nog deras gamerutbud bra, men detta såg inte så lockande ut. iaf inte för mig.

Apple watch 3 has entered the chat.

Skrivet av Mirage:

Jag skulle nog säga att deras design inte tilltalar gamers.

Tänkte samma sak. Såg ut som en plastig, icke-premium variant av ett spelrum, ett "Åsa-Nisse Plejs Förtnajt".

Dom där platta "konsolerna" på väggarna finns väl redan, fast nyheten nu är att de är i annan färg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bordet såg helt okej ut för att kosta 995 kronor för 160x80. Det kanske blir ett köp om det bordet är stabilt för att bordet ''hemmabygget'' jag har just nu knakar och går snart av på mitten..

Tycker det va snygga produkter faktiskt. Vet inte varför fantasifull belysning och tematiska möbler automatiskt måste anses vara barnsligt


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Moderator | Testpilot

Jag sitter fint på min "Markus" och lär fortsätta med det : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar