Life is Strange: True Colors i streaming-läget är... konstigt

Robot
Life is Strange: True Colors i streaming-läget är... konstigt
Medlem

Det är konstigt i console-läget också. Utvecklaren har cappat frames till 30 fps.
___________________________
Läste detta på en engelsk sida. Hade väntat mig ett performance läge med 60 fps. Vet inte hur jag ska göra om det blir Steam istället för PlayStation 5.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det är konstigt att detta inte tillåts i streams. Skulle tro att samtliga verk tjänar på att visas upp på denna typ av plattform. Copyright delen blir bara löjlig i dessa lägen.

ZF
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det är konstigt i console-läget också. Utvecklaren har cappat frames till 30 fps.
___________________________
Läste detta på en engelsk sida. Hade väntat mig ett performance läge med 60 fps. Vet inte hur jag ska göra om det blir Steam istället för PlayStation 5.

Det är nog lika bra med tanke på hur ryckigt det är.

LIS är tyvärr ett av spelen som ger Unity ett dåligt namn.

Men så har det varit sen början, så ingen borde bli förvånad.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det är nog lika bra med tanke på hur ryckigt det är.

LIS är tyvärr ett av spelen som ger Unity ett dåligt namn.

Men så har det varit sen början, så ingen borde bli förvånad.

Ettan kördes i Unreal Engine 3, tvåan och True Colors körs i Unreal Engine 4 , så vitt jag vet är det bara Before the Storm som kördes i Unity.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det finns ju licensfri musik som dom hade kunnat lägga in för streamer läget.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Påminde mig mycket om "Star Wars Minus Williams"-klippen av Auralanuts, framförallt detta:
https://www.youtube.com/watch?v=iG9WVDvVd0E
men även detta:
https://www.youtube.com/watch?v=Tj-GZJhfBmI

stelt.

Inaktiv

Det är ju bara homage till denna..

Medlem

Det var bättre utan musik ändå

ZF
Medlem
Skrivet av marsson90:

Ettan kördes i Unreal Engine 3, tvåan och True Colors körs i Unreal Engine 4 , så vitt jag vet är det bara Before the Storm som kördes i Unity.

Haha, och ändå har de fått till det typiska Unity-stutteret som alla klagar på i samtliga! Det är ändå imponerande på nått sätt..

Medlem
Skrivet av ZF:

Haha, och ändå har de fått till det typiska Unity-stutteret som alla klagar på i samtliga! Det är ändå imponerande på nått sätt..

Det enda spelet som hackat för mig är det nya. Får hoppas att de löser det snabbt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Påminde mig mycket om "Star Wars Minus Williams"-klippen av Auralanuts, framförallt detta:
https://www.youtube.com/watch?v=iG9WVDvVd0E
men även detta:
https://www.youtube.com/watch?v=Tj-GZJhfBmI

stelt.

Herregud, jag skrattar ihjäl mig!!

Skrivet av anon_119148:

Det är ju bara homage till denna..
https://youtu.be/BHkhIjG0DKc

Denna var den första jag tänkte på, och hade just hittat den själv på nätet när jag insåg att du redan postat den, även om länken inte funkade.
Såå vansinnigt bra!

I fallen ovan ger det ett gott skratt när avsett som humor. I fallet från spelet så fastnar skrattet i halsen när rättighetshaveriet gått helt över styr. Vad blir nästa steg, att tvingas bränna en bok man köpt efter att man läst den?

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Det finns ju licensfri musik som dom hade kunnat lägga in för streamer läget.

Ja, för genom den här artikeln så hittade jag en låt jag kanske hade tyckt om, och som en konsekvens av det kanske köpt. Bättre att jag inte hörde den alls...win-win
...tydligen.

Medlem

Man undrar lite hur tankegångarna gick på studion när dom bestämde sig för den här lösningen. 😂

vart tog tiden vägen då företag gillade att folk spelade deras musik öppet för det var bra reklam.
vad händer om jaggår förbi någon som spelar en låt öppet på gatan. måste jag hålla för öronen då tro ellr btala en swish avgift i framtiden?
vore inte en bättre lösning artisten fick betalt av företag för sin låt direkt typ fast avgift.


signatur

New life, New hope

Fragtjuv

Obehagligt!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar