Medlem
Gaming TV

Sugen på ny tv, då nuvarande är utdaterad, tanken va att Köpa en LG cx men den verkar inte finnas kvar i butiker, så funderar över Philips 55OLED705 nu då den är bra rea, tvn ska användas för de mesta för spel. Eller ska man kolla på en annan lg modell?

Kanske kan detta hjälpa lite: https://www.pcgamer.com/best-4k-tv-for-gaming/

Är själv också nyfiken på en ny TV.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kanske kan detta hjälpa lite: https://www.pcgamer.com/best-4k-tv-for-gaming/

Är själv också nyfiken på en ny TV.

Tack!

Medlem

LG c1 är SÅ bra! Om du kan vänta förstås.

Medlem

Kan LG B1 vara något att kolla på? 🤔

Medlem

En ny TV till PS5:an hade vart nice! Men hur övertalar man sin sambo?! Jag yrkar på att flytta dåvarande till sängen, och köpa ny till vardagsrummet. Men har svårt att få igenom det.

Medlem

Enligt min filosofi; störst är bäst 😁


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

phi
Medlem
Skrivet av Frasstheass:

En ny TV till PS5:an hade vart nice! Men hur övertalar man sin sambo?! Jag yrkar på att flytta dåvarande till sängen, och köpa ny till vardagsrummet. Men har svårt att få igenom det.

Sluta be om tillåtelse och köp TV:n bara. Sen när TV:n kommit så vad du än gör så be inte om förlåtelse för att du har köpt något du vill ha för dina egna pengar.

Medlem
Skrivet av phi:

Sluta be om tillåtelse och köp TV:n bara. Sen när TV:n kommit så vad du än gör så be inte om förlåtelse för att du har köpt något du vill ha för dina egna pengar.

Ja i normala fall kan man tycka så, men utan att veta något om deras ekonomi så kan jag väl tycka att det är lite starkt att komma med den uppmaningen då en bra "gaming-tv" kostar en slant. Jag förespråkar alltid en dialog med sin respektive. Bara vara ärlig och berätta vad det skulle innebära med en ny TV till ditt system.

Säg inget och köp för dina egna pengar är lite småbarns tänk tycker jag, vuxna människor i relation pratar med varandra. Men jag håller med att man ska inte behöva be om tillåtelse så att säga.

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Kan LG B1 vara något att kolla på? 🤔

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b1-oled

Jag lurar på en B1:a själv när jag får tag på en PS5:a faktiskt, 55" verkar rätt prisvärd

https://www.fz.se/forum/trad/443805-vilken-tv-till-ps5

Denna tråd har lite bra tips också.

Medlem

Kan verkligen rekommendera guiden från Sweclockers över förra årets TV-utbud:
https://www.sweclockers.com/artikel/30583-tv-guiden-2020-2021...

Tillhörande diskussionstråd har också massa bra tips. Hittar man ingen LG CX så verkar även B1 vara ett prisvärt köp. Philips är väl ganska mycket sämre, som jag förstått det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag köpte mig en LG CX 55, det är utan diskussion den bästa TV jag någonsin ägt och upplevt överlag.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Jag köpte mig en LG CX 55, det är utan diskussion den bästa TV jag någonsin ägt och upplevt överlag.

Samma här grymt tv köpte på mellandags rean. Enda störande är oron för burn in och när grannen försöker ansluta till min tv med sin mobil. Störigt när man spelar eller ser på film o det kommer upp en ruta mitt i bilden man ska svara på. Vet inte om man kan stänga av sånt:/

phi
Medlem
Skrivet av TheConsul:

Ja i normala fall kan man tycka så, men utan att veta något om deras ekonomi så kan jag väl tycka att det är lite starkt att komma med den uppmaningen då en bra "gaming-tv" kostar en slant. Jag förespråkar alltid en dialog med sin respektive. Bara vara ärlig och berätta vad det skulle innebära med en ny TV till ditt system.

Säg inget och köp för dina egna pengar är lite småbarns tänk tycker jag, vuxna människor i relation pratar med varandra. Men jag håller med att man ska inte behöva be om tillåtelse så att säga.

SJälv kan jag tycka att det är småbarnstänk att behöva fråga om lov att köpa något som man själv vill ha för pengar man själv tjänat oavsett om man har delad ekonomi eller ej. Det blir lite som attt fråga: "snälla mamma, kan jag få köpa X"?, "Nej, vi har X hemma".

Har man däremot en ansträngd ekonomi, man har barn och en massa andra utgifter så är det ju dock ganska korkat att slänga pengar på en TV och det gör man inte. Sunt förnuft helt enkelt.

Medlem
Skrivet av phi:

SJälv kan jag tycka att det är småbarnstänk att behöva fråga om lov att köpa något som man själv vill ha för pengar man själv tjänat oavsett om man har delad ekonomi eller ej. Det blir lite som attt fråga: "snälla mamma, kan jag få köpa X"?, "Nej, vi har X hemma".

Har man däremot en ansträngd ekonomi, man har barn och en massa andra utgifter så är det ju dock ganska korkat att slänga pengar på en TV och det gör man inte. Sunt förnuft helt enkelt.

Då håller vi ju med varandra

Medlem

Nyligen skaffat mig en Xbox series X, men sitter med en ganska gammal tv-skärm från 2012/2013 som inte kan stava till 4k eller HDR. Är det någon som har något tips på en okej skärm för tv-spelande? Den får gärna vara runt 55" och kosta 8000. Det behöver inte vara någon värsting, en bra budgetvariant duger gott! Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

Nyligen skaffat mig en Xbox series X, men sitter med en ganska gammal tv-skärm från 2012/2013 som inte kan stava till 4k eller HDR. Är det någon som har något tips på en okej skärm för tv-spelande? Den får gärna vara runt 55" och kosta 8000. Det behöver inte vara någon värsting, en bra budgetvariant duger gott! Tack på förhand!

Jag är egentligen dålig på att ge råd, för när jag ska köpa något så undviker jag budgetvarianter då jag vet att det är något jag kommer sakna eller störa mig på.

Så, vad prioriterar du mest?
Så bra bild som möjligt för 8k?
Så många features (vrr, dolby vision, allm, hgig, 120hz) som möjligt för 8k?

Satsar du på en samsung q70 serie (har en sådan parad ihop med en XsX som damen använder) så får du faktiskt en bra bild men helt okej svärta och typ alla features förutom Dolby vision.
Tittar du istället på en LG nano91 så får du alla features som xbox klarar, däremot sämre svärta och "blooming"..

Båda kostar däremot lite mer än 8k nu, men om du inväntar en rea så.

Går du ner till q60 eller nano8 så tappar du många om inte alla spelfeatures. q60 kostar 7990 och för "bara" 1000kr till så får du en LG oled A1 som förvisso också saknar massa spelfeatures men som springer cirklar runt allt annat i prisklassen när det kommer till bildkvalite.

Om du skiter i allt och bara vill ha något billigt, gärna under 8k, välj en samsung, jag tycker att dom oftast har bäst bild när det kommer till de lägre prisklasserna.
här hemma så fick damen en q70 medans jag köpte en oled c1 till mig själv


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

Nyligen skaffat mig en Xbox series X, men sitter med en ganska gammal tv-skärm från 2012/2013 som inte kan stava till 4k eller HDR. Är det någon som har något tips på en okej skärm för tv-spelande? Den får gärna vara runt 55" och kosta 8000. Det behöver inte vara någon värsting, en bra budgetvariant duger gott! Tack på förhand!

Jag tror du missade rean som pågick från mellandagarna fram till nu. Om du inte måste ha en TV idag skulle jag vänta. 2021 års modeller kommer reas ut fler gånger under våren tills lagren är tomma.

Medlem

Kan rekommendera LG C1 65" 2021. Jättenöjd med den och bra rabatter just nu.

Medlem

Om du har ett företag så är det enkelt.
Spara på dej tillräckligt med kontanter, åk sen och köp tv:n i butik.
Sen säger du att du tog den på företaget, det kan dom flesta fruar köpa 👍
Eftersom det inte finns någon transaktion kopplad till dej så kan du dessutom säga att den kostade 40% mindre än det faktiska beloppet.

Jag förstår att vissa inte vill lura sin fru men ändamålet helger medlen. En lycklig man är en bra man.

Medlem
Skrivet av Oscar20000:

Om du har ett företag så är det enkelt.
Spara på dej tillräckligt med kontanter, åk sen och köp tv:n i butik.
Sen säger du att du tog den på företaget, det kan dom flesta fruar köpa 👍
Eftersom det inte finns någon transaktion kopplad till dej så kan du dessutom säga att den kostade 40% mindre än det faktiska beloppet.

Jag förstår att vissa inte vill lura sin fru men ändamålet helger medlen. En lycklig man är en bra man.

Behöver man "lura" sin fru på det där viset så har man enligt mig inget lyckligt förhållande. Sen tar jag ditt inlägg med en nypa salt, men ändå. Låter helt sjukt. Så glad att jag slipper leva med någon som tror att hon kan styra över min hobby och inköp så som vissa beskriver.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Behöver man "lura" sin fru på det där viset så har man enligt mig inget lyckligt förhållande. Sen tar jag ditt inlägg med en nypa salt, men ändå. Låter helt sjukt. Så glad att jag slipper leva med någon som tror att hon kan styra över min hobby och inköp så som vissa beskriver.

Absolut, det var grovsaltat.
Dock tror jag att det är ganska vanligt med olika åsikter om vad tv:n får kosta. Åtminstone om man har gemensam ekonomi.

Medlem
Skrivet av Raider:

En ny TV till PS5:an hade vart nice! Men hur övertalar man sin sambo?! Jag yrkar på att flytta dåvarande till sängen, och köpa ny till vardagsrummet. Men har svårt att få igenom det.

Köp en ny tv och sälj den gamla, byt dem när din sambo inte är hemma. Spela ovetande om hon påstår att det är en ny TV och stå på dig som en man att det är samma tv som ni alltid haft. Varje gång det funkar så funkar det 100%.

Medlem
Skrivet av wololo:

Köp en ny tv och sälj den gamla, byt dem när din sambo inte är hemma. Spela ovetande om hon påstår att det är en ny TV och stå på dig som en man att det är samma tv som ni alltid haft. Varje gång det funkar så funkar det 100%.

I värsta fall får man säga att man bara köpt en ny fjärrkontroll😅


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar