Teaser! Sea of Thieves nästa säsong ser ut att ta oss till havsbottnen

Robot
Teaser! Sea of Thieves nästa säsong ser ut att ta oss till havsbottnen

Lyckligtvis är det toppen nere på botten!

#sea-of-thieves


Medlem
Ambassadör
Xbox

Mys!


signatur

Jump in.

Medlem
Citat:

A Kingdom of riches beyond compare

Gör mig bara så ledsen. Jaha, man kan få ännu mer skatter här säger kvinnan? Vad för nytta har man av alla dessa skatter man samlar i spelet då? Ingen som helst jäkla nytta mer än cosmetics så det finns inget sug eller driv alls att samla alla dessa legendariska skatter.

Sea of thieves som kunde vara så superdupernajs spel, OM progress inte enbart var cosmetics.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Gör mig bara så ledsen. Jaha, man kan få ännu mer skatter här säger kvinnan? Vad för nytta har man av alla dessa skatter man samlar i spelet då? Ingen som helst jäkla nytta mer än cosmetics så det finns inget sug eller driv alls att samla alla dessa legendariska skatter.

Sea of thieves som kunde vara så superdupernajs spel, OM progress inte enbart var cosmetics.

Skicka iväg förslag till skaparna. Man vet aldrig

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Gör mig bara så ledsen. Jaha, man kan få ännu mer skatter här säger kvinnan? Vad för nytta har man av alla dessa skatter man samlar i spelet då? Ingen som helst jäkla nytta mer än cosmetics så det finns inget sug eller driv alls att samla alla dessa legendariska skatter.

Sea of thieves som kunde vara så superdupernajs spel, OM progress inte enbart var cosmetics.

Vad vill du ha för progress?
Mot PVP eller mot PVE?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad vill du ha för progress?
Mot PVP eller mot PVE?

Vilket som. Behöver inte vara mycket progress men i alla fall nånting mer än bara cosmetics som inte tillför något.
Skulle kunna vara att man kan låsa upp bättre skepp i varje kategori, varje upplåst skepp går att uppgradera på diverse sätt (tåligare trä, metallförstärkning, större å kraftigare segel, bättre oljade mojänger, vassare shrapnel å sprängigare kanonkulor). Eventuellt lite uppgraderingar på ens karaktär men vill inte hettsa in i för mycket armors och olika vapen osv. Kanske att man har lite talents som förbättrar en på lite olika vis såsom simma snabbare, hålla andan bättre, hoppa högre/springa snabbare, tåla mer skada, bättre på att förhandla priser eller något.

Där var bara top of my head innan jag ens fått i mig kaffet, men som spelet är nu så för min del när man gjort nästan allting 1-2gånger så finns det inte mycket sug kvar att spela igen (förän det kommer ny content), vilket i vanilla gick ganska så fort. Vilket ju är trist när de har så jäkla bra motor å mysig värld/spelmekanik.

Medlem

Förstår vad du menar, jag själv älskar spelet som det är men har kompisar som ogillar spelet just för att pengar är pretty much värdelöst. Säkert många som känner så. Vore kul om de kunde lägga till att kunna spela något sånt som du beskriver men att sen ändå erbjuda det gamla vanliga till de spelare som är nöjda med hur det är just nu - de skulle säkert få jättemånga fler spelare. Hade gillat möjligheten till att kunna spara sin båt med alla saker när man loggar ut. Hur många gånger har man inte sänkt sin båt när det är dags att logga ut med hundratals kanonkulor man samlat på under flera timmar,

Avstängd

Ja ekonomi är ju faktiskt ett system som man borde kunna få att fungera bra i ett spel utan att spendera helt enorma resurser (te.x som med avancerad AI eller hyperavancerad grafik, givetvis kan man inte begära att alla spel ska vara perfekta vad gäller det).

Slappt är ordet.

1
Skriv svar