Trollen i Valheim

Medlem
Trollen i Valheim

Jag började spela Valheim ifrån scratch iom uppdateringen.

I natt sprang jag klädd i full troll-läder armor och stötte för första gången på ett tvåstjärnigt troll!

Det här trollet hade en annorlunda färg ifrån de vanliga. Dessutom kom trollet med en tjock stock som han bestämt ville och one-shotta mig med.

Jag bestämde mig för att kite:a eller på något sätt exploita ihjäl honom. Efter någon dryg timma och ett 20-tal deaths senare inser jag att det aldrig kommer gå.

Men så hittade jag ett stentorn som jag kunde exploita sönder trollet med! Så jag lura trollet till tornet. Sagt och gjort. Det gick utmärkt att exploita bort 30% av hälsan, men sen tröttna trollet och gick. Då fick jag få fram så trollet kom tillbaka till tornet. Det gick segt men bra… tills trollet bestämde sig för att vräka till tornet! Jag sket på mig när jag såg hela skärmen fylldes av regn med damage-siffror. Därefter löste sig tornet upp, nerifrån och upp.

Det skulle aldrig gå att få ihjäl trollet!

Frågor

- Har någon här stött på ett tvåstjärnigt troll?
- Kunde troll slå sönder torn innan uppdateringen?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nu var det ett tag sen men som jag kommer ihåg det så är det svar Ja på båda frågorna.

Geeks Gaming

Oh yes de kan demolera det mesta om man låter grottdvällarna jobba ostört.
Det är den starkaste bidragande anledningen till att mitt hem har en fin trollbred vallgrav

Tvåstjärniga fiender är kul…..att springa ifrån (fulingarna i planes är ju skoj)

Medlem

Valheim har en "officiell tråd" här på forumet.
Ett tips
https://www.fz.se/forum/trad/443369-valheim-diskussion-fragor...


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oki, jag trodde att Trollen blivit värre nu.
De kanske de har?

Det tvåstjärniga trollet verkar inte försvinna utan bor i en egen grotta dessutom.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Molotov:

Valheim har en "officiell tråd" här på forumet.
Ett tips
https://www.fz.se/forum/trad/443369-valheim-diskussion-fragor...

Haa haa,, Tycker bättre såhär,, Bra tydlig Topic, vilket spel & vilken fråga,,
Själv går jag inte in i de "stora" trådarna då 98% e bara flams,, bättre så här.
(o vips e jag själv offtopic vilket jag hatar)

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Oh yes de kan demolera det mesta om man låter grottdvällarna jobba ostört.
Det är den starkaste bidragande anledningen till att mitt hem har en fin trollbred vallgrav

Tvåstjärniga fiender är kul…..att springa ifrån (fulingarna i planes är ju skoj)

Varje gång jag lirar med polarna får jag påminna dem hur farliga Fulingarna (speciellt tvåstjärniga) är i planes

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Varje gång jag lirar med polarna får jag påminna dem hur farliga Fulingarna (speciellt tvåstjärniga) är i planes

Fulingar är inte att leka med!

Trollen tar dock priset. De är väldigt tuffa och provocerande tidigt i spelet (och en bra bit in). De kan också räda din bas. Möter man dessutom ett troll med stjärnor… lägg benen på ryggen! Det är min lärdom efter gårdagens duster.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag bråkar inte med troll innan jag levlat upp archery till 30-40 och har en bra båge, typ Hunters bow är okej. Tar några skott att få ner troll, men det går, inklusive den 2 stjärniga jag tog ner för någon timma sedan. Bra mat för stamina och några levels i running hjälper också. Tycker att fulingar och deathskitos är värre, upp på en stor sten för att sätta pilar i Lox, sen hör du *BZZZZzzZZZZzz* och är död. *suckar*

Skribent

Brukar inte låta trolltrådar ligga kvar, men gör ett undantag den här gången.

1
Skriv svar