Kazunori Yamauchi förklarar varför Gran Turismo 7 kräver ständig internetuppkoppling

Robot
Kazunori Yamauchi förklarar varför Gran Turismo 7 kräver ständig internetuppkoppling

Kazunari Yamuchi säger att always online är ett måste.

#Gran-tursimo-7, #playstation-5, #racing


Medlem

Fruktansvärt dålig ursäkt, men Japaner ser väl hårt på IP och fuskande även ifall ingen skada sker.
Hjälper man andra att fuska ens i singleplayer så kan man ju få fängelse där.

Tråkigt att de har en så extrem syn på detta.

Medlem

DoA


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Löjlig ursäkt

Medlem

Det enda stället där fusk har en negativ inverkan är i multiplayer, och där måste man ju ha internetuppkoppling, men detta är ingen ursäkt till att ha uppkopplingskrav i singleplayer. Låt folk göra vad fan de vill i singleplayer.

Medlem

Knappast förvånande efter GT Sport och inte direkt ett problem.

Medlem

Kommer nog bli ett köp oavsett för min del. Anledningen känns lite meh, men jag har ändå alltid uppkoppling på min Ps5, så borde extremt sällan bli påverkad utav detta.

Medlem

Varför är konstant internetuppkoppling en issue ? Jag kanske är puckad ?

Medlem

98% har internet i Sverige, inget problem det här.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Tumme ner!! Är väl skitsamma om någon fuskar. Who Cares!

Det handlar om pengar. Spelet är förmodligen upplagt så att du måste låsa upp bilar genom att vinna race i något karriärläge, vilket tar tid, och under tiden vill dom jättegärna att du köper lite bilpaket, finfina skins och förmodligen någon xp-boost osv. Allt det går de miste om ifall du kan ladda ner en 100% save.

Medlem
Skrivet av Marptic:

Varför är konstant internetuppkoppling en issue ? Jag kanske är puckad ?

Jag satt på flera olika institutioner för många år sedan. Senast var när The Witcher 3 kom 2015 då hade jag inget internet eller byggnaden jag bodde i heller. Gick inte att klara spelet utan att patcha det då det var en gamebreaking bugg i spelet så detta var ett problem.

Nu är det inga problem för egen del då jag lever som vanligt o har internet. Känner dock polare som är på olika institutioner där detta blir ett problem.

Men visst, det är en väldigt liten mängd detta blir ett problem för. Att tvingas vara uppkopplade mot internet hela tiden trots att det är ett single player spel. Nu är ju dock inte The Witcher 3 ett "always online" lir men kom ihåg att jag köpte Need For Speed (2015) som då var ett always online spel vilket blev ett problem för egen del.
____________
:::: EDiT :::
Tänkte på det här med att vara uppkopplad mot internet konstant. Kanske skulle förtydliga lite. Det hade varit omöjligt att spela på den tiden för mig med ett "always online" spel trots att det i själva verket är ett single player spel. Min text blev lite rörig, hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Jag satt på flera olika institutioner för många år sedan. Senast var när The Witcher 3 kom 2015 då hade jag inget internet eller byggnaden jag bodde i heller. Gick inte att klara spelet utan att patcha det då det var en gamebreaking bugg i spelet så detta var ett problem.

Fast det här med att spel behöver patchar för de har massa glitchar och buggar har ju varit ett problem i stort sätt alla tider. Skillnaden var att innan internet accepterade vi bara att spel buggade och hade sig. I många fall var det ju detta som hamnade under "Tips och Tricks" i Nintendo Magasinet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det här med att spel behöver patchar för de har massa glitchar och buggar har ju varit ett problem i stort sätt alla tider. Skillnaden var att innan internet accepterade vi bara att spel buggade och hade sig. I många fall var det ju detta som hamnade under "Tips och Tricks" i Nintendo Magasinet.

Jo jag vet men tänkte på det här med att vara uppkopplad konstant mot internet. Kanske skulle förtydliga lite. Det hade varit omöjligt att spela på den tiden för mig med ett "always online" spel trots att det i själva verket är ett single player spel. Min text blev lite rörig, hehe.
___________________________________________________________
Men visst, det är en väldigt liten mängd detta blir ett problem för. Att tvingas vara uppkopplade mot internet hela tiden trots att det är ett single player spel. Nu är ju dock inte The Witcher 3 ett "always online" lir men kom ihåg att jag köpte Need For Speed (2015) som då var ett always online spel vilket blev ett problem för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jävla gnäll på detta hela tiden, var samma sak förra tråden. Day1 köp för mig och jag är alltid uppkopplad fattar inte problemet. Slår vad om att säkert 90% av gnället i denna tråd har inte ens tänkt köpa spelet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ja man har ju alltid internet så förstår inte problemet.
Skulle man vara ute i sommarstugan eller nån annanstans utan internet så är det bara att köra igång nätet från Mobilen så fattar inte heller problemet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Fattar inte vad problemet är?
Dom kan dra ur pluggen precis när dom vill med spelet
T.ex. inför nästa spel i serien.
Sen om 5-10 år så kanske jag inte kan gå tillbaka till spelet och få en nostalgi-kick för servrarna ligger nere


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Fattar inte vad problemet är?
Dom kan dra ur pluggen precis när dom vill med spelet
T.ex. inför nästa spel i serien.
Sen om 5-10 år så kanske jag inte kan gå tillbaka till spelet och få en nostalgi-kick för servrarna ligger nere

De kan alltid patcha in offline-stöd när de själva slutar supporta spelet. Att den har ett Always Online krav nu betyder inte att spelet blir ospelbar om 5 år. Kanske ska isf avvakta med att klaga om den biten tills det faktiskt är aktuellt. Vi har ingen aning om hur spelet kommer se ut om 5 år...

Medlem

Vilket i landsproblem 🤦‍♂️

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

De kan alltid patcha in offline-stöd när de själva slutar supporta spelet. Att den har ett Always Online krav nu betyder inte att spelet blir ospelbar om 5 år. Kanske ska isf avvakta med att klaga om den biten tills det faktiskt är aktuellt. Vi har ingen aning om hur spelet kommer se ut om 5 år...

Det finns ju dock ingen garanti att spelet får en sån patch, varken officiel eller o-officiel

Medlem

Jag finner alla de som klankar ner på de som inte gillar kravet på ständig internetuppkoppling mer irriterande än själva kravet på ständig internetuppkoppling.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Vem spelar offline idag? Trodde alla hade sina konsoler och PC uppkopplade.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Vem spelar offline idag? Trodde alla hade sina konsoler och PC uppkopplade.

visserligen men om ditt internet går ner i några dagar då, då ska man inte kunna spela solo spel alltså?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det enda stället där fusk har en negativ inverkan är i multiplayer, och där måste man ju ha internetuppkoppling, men detta är ingen ursäkt till att ha uppkopplingskrav i singleplayer. Låt folk göra vad fan de vill i singleplayer.

Så det ska vara ok att fuska fram sig massa pengar offline för att sedan köpa dom dyraste bilarna och sedan använda dom online? För att om det var inget krav så skulle detta vara resultatet. Låter som du inte har spelat Gran Turismo. Eller ska man ha ett separat garage för mp och offline? Låter ännu mer smidigt det.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

De kan alltid patcha in offline-stöd när de själva slutar supporta spelet. Att den har ett Always Online krav nu betyder inte att spelet blir ospelbar om 5 år. Kanske ska isf avvakta med att klaga om den biten tills det faktiskt är aktuellt. Vi har ingen aning om hur spelet kommer se ut om 5 år...

Sånt kostar pengar och det slåss mot tanken att dom ska få mer pengar

Så tvekar starkt på det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jävla gnäll på detta hela tiden, var samma sak förra tråden. Day1 köp för mig och jag är alltid uppkopplad fattar inte problemet. Slår vad om att säkert 90% av gnället i denna tråd har inte ens tänkt köpa spelet.

Visst, det här är ett icke problem för jag har inte tänkt köpa spelet. Är inte alltid uppkopplad.

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Så det ska vara ok att fuska fram sig massa pengar offline för att sedan köpa dom dyraste bilarna och sedan använda dom online? För att om det var inget krav så skulle detta vara resultatet. Låter som du inte har spelat Gran Turismo. Eller ska man ha ett separat garage för mp och offline? Låter ännu mer smidigt det.

Det är inte svårt att skilja singleplayer från multiplayer genom att ha två olika lägen, och detta har varit praxis inom spelbranschen sen begynnelsen. Och även om man kör med ett gemensamt system så är ju bilspel kanske den genre där man gynnas minst av att fuska, eftersom att man i de flesta spelen möter bilar av samma klass, och skicklighet väger betydligt mer i detta fall. Polyphony är bara ute efter att sälja mer av de mikrotransaktioner som de introducerade i GTS, och det är så uppenbart som det kan bli. Det är inte fusk så länge man betalar utvecklarna tydligen.

Medlem
Skrivet av Crank:

Vem spelar offline idag? Trodde alla hade sina konsoler och PC uppkopplade.

Ingen klagar över sin egna uppkoppling, utan spelserverns uppkoppling.

Till exempel så går det inte spela EAs Darkspore singleplayer längre, för det kräver online, och servern lades ner för flera år sedan. Om singleplayer kräver online så är det bara en tidsfråga tills du aldrig kan spela det mer.

Medlem

Inför Gran Turismo Sport krävde FIA att sparfilerna skulle vara online för godkänna spelet för sanktionerade tävlingar.

https://www.polygon.com/2017/10/17/16488922/gran-turismo-spor...

Det är möjligt att samma sak gäller GT7.

Medlem

Racingspel handlar ju om att ta ha den snabbaste tiden. Oavsett om du spelar singel eller multiplayer så blir du antagligen rankad mot alla andra som äger spelet.
Är du extremt tävlingsinriktad så är det kanske inte så kul att det sitter en massa fuskare med bättre tider än dig själv.
Jag kan ju tänka mig att spelskaparna även gärna ser att just sitt spel blir populärt inom e-sport. Och då får det ju självklart inte finnas möjlighet till att fuska.

Så jo 2021 är always online en självklarhet inom racing sim världen vare sig man vill det eller inte.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jävla gnäll på detta hela tiden, var samma sak förra tråden. Day1 köp för mig och jag är alltid uppkopplad fattar inte problemet. Slår vad om att säkert 90% av gnället i denna tråd har inte ens tänkt köpa spelet.

Alla är kanske inte bortskämda med det säkra och snabba nät vi har i sverige?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

123
Skriv svar