Age of Darkness: Final Stand – en fantasy-version av They Are Billions?

Robot
Age of Darkness: Final Stand – en fantasy-version av They Are Billions?

Med möjlighet att visa 70 000 fiender på skärmen samtidigt.


Avstängd

Fick mobilspels-vibbar 🤮

Ook
Bibliotekarie (UU)
Skrivet av General White:

Fick mobilspels-vibbar 🤮

En stor skillnad är dock att det här är faktisk gameplay som överensstämmer med vad som annars visas i mobilspelsreklamen.

Skribent
Skrivet av General White:

Fick mobilspels-vibbar 🤮

Hehe, det kommer från en studio som sysslat mycket med mobilspel tidigare Å andra sidan kan man nog säga att They Are Billions också ser lite mobilspelsaktigt ut vid första anblick, och det är riktigt grymt.

Jag tror det kan bli bra. Får se hur det känns i early access.

Medlem

Ser nice ut, hoppades att få spela under helgen men det blev försenat. Tycker inte det ser ut som ett mobil spel, vill att fler strategi spel ska gå i denna riktingen för det är så många som kör med en mindre mängd enheter och satsar mer på tactics istället. Vill kunna bygga stora armer för att bara krossa fienden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Älskar verkligen they are billions (har flera hundra timmar i det spelet) så om de lyckas att skapa något som ger mer av den känslan så blir det ett köp.

Frilansare

Försökte mycket med They Are Billions, men kom aldrig förbi den där tröskeln där det klickar till. Kanske det här kan vra något istället...

Medlem

Collisons och animationer för RTS-spel är väldigt svårt att få till bra. Det här var riktigt sunkigt jämfört med They are billions eller guldstandarden som warcraft/Starcraft/Dota 2 sätter

Medlem
Skrivet av Querth:

Collisons och animationer för RTS-spel är väldigt svårt att få till bra. Det här var riktigt sunkigt jämfört med They are billions eller guldstandarden som warcraft/Starcraft/Dota 2 sätter

Tycker det ser rätt likt warcraft 3 ut, vilket inte är speciellt bra eller dåligt. Men temat är rätt intetsägande däremot.

Vill gärna ha mer av They are Billions, bra RTS finns det för få av, ännu färre med single player eller co-op fokus.

Medlem

one mirrion troops

Inaktiv

Tyckte They are Billions kändes som ett mobilspel. Pathing var konstig och mina trupper fastnade överallt när det var bråttom. Men det var svårt att lägga ifrån sig ibland måste jag erkänna.
Får liknande vibbar här.

Medlem

En nisse streamar spelet just nu. Jag diggar det jag ser iaf, ser ut som att dom har kopierat mycket från they are billions.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar