Age of Empires IV

Medlem
Age of Empires IV

Någon annan som provade stresstestet i helgen?
Jag var lite sen på bollen och fick installerat igår kväll, hann med tutorialen och en custom game mot bottar.

Jag älskade det. Körde på en karta med öar för att få lite mer tid till att experimentera innan man blev påflugen.

Grafiken är trevlig, känns som ett AoE. Farten på spelet känns lite högre än AoE 3 Definitive Edition, fast det kan jag inte svära på. Körde inte så mycket.

Gillar det nya sättet att byta era med unika byggnader med olika bonusar.

Medlem

Kul! Hann inte med, glömde bort det helt. Hört att det är mer likt Aoe2 än 3.

Frilansare

Spännande! Är också intresserad av flera intryck!

Medlem

Läste nu att det ska gå att köra till 19 ikväll, då hinner jag nog en match till. Finns på Steam under AoE 4 butikssida. Bara till att trycka på begär åtkomst så blir man godkänd direkt.

Medlem

Har inte spelat men kikat lite på andra som spelat och jag tycker det ser riktigt bra ut. De har lyckats att få Age of Empire känslan och samtidigt skapat en hel del nytt. Känns lovande.

Medlem

Inte spelat själv, bara tittat när andra spelar.

Stör mig fortfarande på utseende på byggnader och enheter. Svårt att snabbt se vilken enhet som är vilken. Tycker också att det ser för cartoony ut, men det är ju väldigt subjektivt.

Hoppas att det här är något som åtgärdas. Själva gameplayet ser lovande ut.

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Läste nu att det ska gå att köra till 19 ikväll, då hinner jag nog en match till. Finns på Steam under AoE 4 butikssida. Bara till att trycka på begär åtkomst så blir man godkänd direkt.

Tack! Testade det nu. Det var kul och fick lite Aoe2 känsla. Det som tyvärr var dåligt var grafiken. Inte att det kändes cartoony, jag kan tycka om cartoony grafik. Vet inte hur jag ska förklara det men svårt att urskilja på byggnader, m.m. Känns inte lika cleant som Age of Empires 2.

Det störde mig såpass mycket att det räckte med ett spel sen blev det avinstallation hoppas dom ändrar på det.

Medlem

Kör mycket ranked Aoe2 DE och är lite tudelad kring fyran.

Det är ett bra spel, utan tvekan, å på många sätt är det väldigt likt AoE2, vilket är positivt. Allt från kartor och civs till spelmekaniska grepp.

..men ändå är det ganska så annorlunda. Lite plottrigt (grafik/ikoner), saknar att kunna zooma ut mer, vilket var den största feedbacken från communityn..tyvärr la dom in så man kan zooma ut en aning och verkar nöjda med det, enheterna är lite sega etc.

Men finns ändå en hel del bra saker också. Ser man det som ett RTS så är det ett välkommet tillskott i en nuförtiden ganska fattig genre. Men huruvida det lyckas som e-sport spel är jag mer tveksam till. AoE2 DE är lite i skymundan riktigt populärt, se bara senaste Red Bull turneringen eller Hidden Cup och så som fyran är idag så kommer det dröja innan man lyckas peta ner tvåan. Men vi får se!

Medlem

Kalla mig galen, men jag föredrar AoE3 alla dagar i veckan. Jag gillade att man kunde välja och skräddarsy sin spelstil lite mer själv, med "kortlekarna". Blir det matiga kampanjer i fyran kan det fortfarande locka, det är inget uruselt spel. Men jag personligen blev inte särskilt hypad under den slutna betan och stresstestet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Tack! Testade det nu. Det var kul och fick lite Aoe2 känsla. Det som tyvärr var dåligt var grafiken. Inte att det kändes cartoony, jag kan tycka om cartoony grafik. Vet inte hur jag ska förklara det men svårt att urskilja på byggnader, m.m. Känns inte lika cleant som Age of Empires 2.

Det störde mig såpass mycket att det räckte med ett spel sen blev det avinstallation hoppas dom ändrar på det.

Ska man vara petig så är AOE 2 också relativt cartoony. Grafiken i AOE 4 kanske är något som man kan vänja sig vid?

Skrivet av PeTTs0n:

Kalla mig galen, men jag föredrar AoE3 alla dagar i veckan. Jag gillade att man kunde välja och skräddarsy sin spelstil lite mer själv, med "kortlekarna". Blir det matiga kampanjer i fyran kan det fortfarande locka, det är inget uruselt spel. Men jag personligen blev inte särskilt hypad under den slutna betan och stresstestet.

Instämmer angående AOE 3. AOE 3 är underskattad och är min favorit om man får välja mellan AOE 1 till 3.

Jag tyckte dock om AOE 4, kändes som en förbättrad kopia av AOE 2 med bara fördelar och inga nämnvärda nackdelar. Grafiken känns också den trevlig

Medlem

Är jag ensam, eller är kontrollen över/beteendet hos trupper inte sådär...superbra?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Är det bara för mig det hackar när man flyttar runt kameran/vyn?

I övrigt flyter allt bra när kameran står still.

1
Skriv svar