Uppfinn specialknapp och tävla om blixtsnabba tangentbord från Razer

Medlem

Knappen skulle såklart vara en house tuta som man kan bränna av när man gör något episkt! Då slipper man släppa tangentbordet och vifta med näven.

Grafikfejs
Paradox Interactive

En stor och vadderad ragequit-knapp. Stor, så att den är svår att missa. Vadderad, så det inte gör så sablans ont att slå på den.
Bonus om den avger ett ljud som låter som ett krossat tangentbord, typ.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Jag vill ha en "Fixa" knapp. Så fort det är datorproblem så trycker man där och då blir det fixat. Jag är ett geni.

Medlem

en DCM knapp "Deep Clean Mode" som startar ett Pyrolys program för att bränna bort allt fett.
Ostbågar och gaming kladdet blir ett minne blott

Medlem

En Rage Quit tangent. Den ska vara effektivare än ALT+F4 och CTRL+Alt+Del. Du trycker på knappen och hela datorjäveln stängs ner. Den får gärna ha ett litet skydd (typ som att man drar upp locket på tangenten, och trycker)

Medlem

Jag vill ha en Pause/Break Deluxe-knapp som pausar online multiplayer för alla på servern.

Medlem

Jag vill ha en knapp som automatiskt dänger datorn i väggen när saker inte går som de ska, ögonblickligen öppnar en portal till en tjärn i skogen innan första illvrålet hinner ut, där det står en stol och ett bord, kan mycket väl vara så att det står en pollypåse på bordet. Efter 5 minuter materialiseras jag åter i rummet tillsammans med en ny dator.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

En knapp som öppnar standardwebbläsare och går in på FZ.se


signatur

Övning ger träning.

Medlem

En knapp som automatiskt söver om vaknande barn på kvällar/nätter så man får någon extra timme gaming!

Medlem

En knapp som tillsammans med piltangenterna ändrar ljusstyrkan och bluelight på skärmen. Uppåt ljusare, nedåt mörkare, vänster blåare, höger rödare.

Mindre seriöst: En "Vad ska jag göra nu"-knapp som löser problem med tristess. Gärna kopplat direkt till mitt bankkonto med fullmakt, så att jag inte kan vela. Ibland köps ett nytt spel, andra gånger beställs enkelbiljetter till Nordkorea.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

En knapp som häller coca-cola rakt in i mitt blodomlopp, höjer mitt blodsocker och ger mig diabetes.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Jag vill ha en knapp som beställer Marabou Mjölkchoklad till mig från närmaste mataffär. 😀

Medlem

Jag skulle vilja ha en knapp som spelar in rörelse och knapptryck på tangentbord och möss.

Mest för dem spelen som har mycket repeterande rörelser och klickningar och jag skulle vilja bespara min tid och armar för sådant.
(Jag vet att det finns program för sådant men skulle uppskatta en snabbknapp för sådana tillfällen)

Medlem

En macro knapp som nattar barnen och mute:ar frugan.

Medlem

Skulle vilja ha en knapp som tabbar upp spotify så man inte behöver tabba ur och hitta spotify ikonen. Hade funkat att ha den på F12 !

Medlem

Tangenten skulle ha symbolen av ett hjärta och kallas "relationship saver" (eller "happy wife button" eller "anti dödshot knapp").

Vad gör då den geniala knapp?
Svaret är enkelt; den stänger av klickljudet alla vi gamers älskar (och som leder till en markant ökad procent headshots) för att förhindra ett vredesutbrott följt av kuddkastning och dödshot av ens bättre hälft under sena spelsessioner.

Medlem

En rewind knapp hade varit fint. Så när jag åker på stryk i Gulagen så får jag en chans till. Inte för att det hade hjälpt mig att klippa en vinst men man kan ju drömma.

(((( warp knapp ))))
Skrivet av Nyhet:

Beskriv en rolig extraknapp och funktion som borde finnas på varje tangentbord och tävla om Razers nylanserade Huntsman V2 Tenkeyless.

#razer


En knapp för att resa in i fram tiden , då kan man skippa svåra moment och warpa


signatur

"In To The Void "

Medlem

Detta är en hybridfunktion som bygger på att man upprepat trycker in minst 5 random knappar samtidigt.

Då ska vad man än håller på med stängas ner utan att sparas, och istället startas ett litet meditationsprogram med provocerande fridfull musik och en liten grafik som instruerar dig att andas djupt och långsamt. Tangentbord och mus är disablat och startar du om datorn tas du direkt tillbaka till din meditations stund. Du måste sedan vänta 3 minuter innan möjligheten dyker upp att skriva orden "jag ska ta 3 djupa andetag, jag ska inte vara arg" varpå du släpps ut ur programmet och tillåts börja om från början med vad du än gjorde tidigare.

Medlem
Split spacebar

Hej

när man sitter och spelar så vilar man 99% av tiden med tummen på mellanslagstangenten/Spacebar varför inte använda tummen mer, så skapa en eller varför inte till och med två nya tangenter som man kan valfritt binda till olika funktioner beroende på vilket spel man kör. tex ducka eller shift och slippa använda lillfingret för oss som har svårt med det. Förslag nedan på två eller en extra tangent.

Medlem

Knapp med stora svarta solglasögon. Macrofunktion som dels slår på VPN, dels startar webbläsaren i Incognito-mode. Just saying...

Medlem

En knapp som åkallar en härd av Vikingar som hjälper till att peppa dig, fylla på mjöd-bägaren och som hjälper mig och dottern med Lego-byggandet vid behov! Episk skäggväxt kan vara en kraftig biverkning.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

En knapp som alltid fanns förr, quick load, fast den skulle funka irl. Så jag kunde backa om och återuppleva fantastiska händelser såväl i spel som på riktigt.
Spela om den där grymma kvällen med polarna när man äntligen klarade sista nivån i Dungeon of ENDLESS för första gången, eller den gången dottern föddes och man höll henne i famnen för första gången, eller när Sverige spelade 4-4 mot Tyskland i Berlin, känslan av eufori vid alla dessa livshändelser. Stora som små.
Spara dom gör man ju automagiskt, men att känna exakt det man kände då gör man bara en gång.

Call pizza knappen så klart. tryck på den och vips ringer du Pizzan du valt genom ditt headset och slipper resa dig eller avbryta ditt spelande


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag fått en jäkligt dåliga vana att tappa bort mitt tangentbord när jag är på resande fot, så en FIND MY KEYBOARD knapp på tangentbordet hade varit guld värt.

Medlem

Faktiskt en seriös önskan eller halv seriös ivarjefall, som vänsterhänt får jag alltid göra om all keymaps för att inte ligga dubbelvikt när jag spelar vissa spel, liten smartkey för vänsterhänta som flyttar om keybindings lite smidigt.
Tack o hej

Medlem

En tangent som öppnar aktivitetshanteraren FRAMFÖR den applikation som låst sig.

Medlem

En Streamer Reacts knapp. Håller du på att göra något extra fräckt i ditt spel? Eller sitter du kanske och spelar något skräckspel helt själv? Med Streamer React knappen känner vår mjukvara av vilket spel som spelas och kör det snabbt mot twitch, youtube eller din egen lista av favorit-strömmare och på någon sekund kommer en facecam från när en känd streamer gjorde samma sak in på skärmen och skriker och har sig som när denna var med om samma sak! Hör northen lion säga något fyndigt om dina power ups i Binding of Isaac, känn hur Ninja riktigt är med dig i dina Fortnite kills, bli döv på vänster öra när Pew bara skriker i panik när nån robot käkar upp dig i Fnaf! Möjligheterna är oändliga!

Medlem

En knapp som visar hälsoanalys utifrån sensorer som sitter på tangentbordet som spelar in puls (och annat man kan mäta?) och rekommenderar åtgärder för att bli piggare och mer alert. Till exempel "Ställ dig upp i 5 minuter".

Medlem
Byt keyboard layout med en knapp

Växlar ofta mellan ANSI och svensk layout då när jag kodar finner att ANSI ofta är snabbare, men när jag skriver vanlig text till vardags så saknar jag de svenska tecknen. Vore fantastiskt med en knapp som kan göra att jag enkelt kan växla mella de två skrivbordslayouterna. Använder idag ett fulhack där
om scroll-lock är aktiverat körs ANSI, och annars vanlig Svensk layout. Vore trevligt med en dedikerad knaop för detta ändamål, som kannlysa i en särskilt färg beroende på vilken layout som är satt, samt gärna om man även i mjukvaran kan sätta "custom" layouter att toggla mellan.

Skriv svar