Mestadels finfina betyg till Kena: Bridge of Spirits

Robot
Mestadels finfina betyg till Kena: Bridge of Spirits
Gnällkuk

Och vart är FZs recension?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

fue
Medlem

Oväntat bra spel! Småmysigt!

It's not a lake, it's an ocean

"Finare att titta på än att spela"

Den känslan får jag när jag ser gameplay. Men skenet kan ju bedra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det verkar lovande för en liten indie-studio som gör sitt första spel (runt 15 pers?).

Nu har de säkerligen fått ekonomiskt stöd av Sony och Epic med tanke på att spelet är exklusivt till dessa plattformar. Det ska bli väldigt intressant att se vad de kan göra med vad jag antar blir större resurser i sitt nästa spel.

Medlem

Spelat 4 timmar idag och jag fullkomligt älskar det hittils! Det är supermysigt med den gulliga grafiken och gameplay påminner faktiskt om God of War. Bandesignen, pussel och bossar är väldigt likt tycker jag! Storyn är väl inget jag höjt på ögonbrynen så mkt för än och det kan ju ändras men röstskådisarna och musiken är grym!
Så gillar man God of War, Zelda och Pixar så är detta spel ett måste!
Lätt värt 400 spänn!

Medlem

5/5 än så länge, helt otroligt spel! Souls like combat med Zelda inslag.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Någon annan som får upp felet
"LowLevelFatalError [File:Unknown] [Line: 3946]
Retry was NOT sucessful."

Har nyaste drivrutinerna och hittar inget om det på nätet men spelet kraschar i princip direkt. Har kommit ungefär 2,5 timmar in. Kör på PC via Epic.

Medlem

Tjugo minuter in är första intrycket förvåning över att det inte varit så mycket cut scenes ännu. Trodde det skulle vara mer film än spel, men än så länge är det bra balans. Lite knepiga kontroller, men är ju också lite ringrostig då PS5:an har fått stå tillbaka sedan i början av sommaren.

Rötbollarna är sköna filurer.

Medlem

Ska bli kul att sätta igång med detta, skönt att det verkar leva upp till förväntningarna. För strax över 400 bagis låter det prisvärt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Medlem

Har kört ett par timmar. Gillar det än så länge skarpt. Snyggt och mysigt, möjligen kan man redan nu ana att det kommer bli aningen repetitivt innan det är slut - men den som lever får se.

Tog några bilder i spelets fotoläge om någon är sugen att spana in de!

Medlem

Mysigt. Det enda jag stör mig på ibland är osynliga väggar.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Har kört ett par timmar. Gillar det än så länge skarpt. Snyggt och mysigt, möjligen kan man redan nu ana att det kommer bli aningen repetitivt innan det är slut - men den som lever får se.

Tog några bilder i spelets fotoläge om någon är sugen att spana in de!

stämningsfulla bilder faktiskt! Köpte det jag också.....kommer köra imorgon. Väldigt spännande ska det bli. Gillade det när de visade upp det förra året.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Gött att det får lovord, har varit riktigt pepp ända sedan reveal trailern

Medlem

Synd att det är tidsexklusivt på konsol och Epic-exklusivt på PC. Verkar riktigt mysigt. Blir defintivt ett köp när det släpps till Xbox eller när jag får tag i en PS5, vad nu kommer först.

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Någon annan som får upp felet
"LowLevelFatalError [File:Unknown] [Line: 3946]
Retry was NOT sucessful."

Har nyaste drivrutinerna och hittar inget om det på nätet men spelet kraschar i princip direkt. Har kommit ungefär 2,5 timmar in. Kör på PC via Epic.

Prova att verifiera filerna om man kan göra det på Epic, annars installera om och hoppas det löser problemet.

Medlem

Underbart spel, rekommenderar det starkt.

Medlem

Immortals Fenyx Rising är på rea för 300 nu och så detta för 400. Vet inte vilket spel jag ska ta?
Köpa Immortals som jag varit sugen på ett tag eller chansa och ge mina pengar till en mindre studio som verkar ha gjort ett riktigt bra spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Och vart är FZs recension?

Om de är på g med recension så är det nog så att de fick spelkoden samma tid som alla andra, så i så fall borde den komma i veckan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Immortals Fenyx Rising är på rea för 300 nu och så detta för 400. Vet inte vilket spel jag ska ta?
Köpa Immortals som jag varit sugen på ett tag eller chansa och ge mina pengar till en mindre studio som verkar ha gjort ett riktigt bra spel.

Från en som spelat båda, jävligt svårt att svara på. Båda spelen är härliga så du kommer i slutändan vilja ha båda två. Bara välja ett av dom nu sen det andra senare. Kanske Fenyx först eftersom det är dyrare ordinarie än Kena?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Spelade det en stund igår med min dotter. Verkar väldigt mysigt. Ska starta en egen sparfil ikväll på lite svårare svårighetsgrad

Gen
Medlem

Mysigt men konstigt spel. Har lite svårt att fastna för det även om det än så länge är helt okej. Är dock också lite rädd att det kommer bli repetitivt efter ett tag så tur att det bara är runt 10h. Känns poänglöst att samla currency om man ändå bara kan köpa hattar till de små blobbarna för besväret. Prestandamässigt på PS5 har jag sett en del framedrops i 60fps läget vilket inte är så skoj. Hoppas det kommer en patch som löser detta.

Skrivet av Oakenborn:

Immortals Fenyx Rising är på rea för 300 nu och så detta för 400. Vet inte vilket spel jag ska ta?
Köpa Immortals som jag varit sugen på ett tag eller chansa och ge mina pengar till en mindre studio som verkar ha gjort ett riktigt bra spel.

Gillade inte Immortals alls men för mig är Immortals och Kena två helt olika spel. Immortals handlar om att samla olika valutor för att komma vidare i spelet (köpa mer hälsa, mer kraft, mer ditten och datten) och är på ett sätt öppet (fast ändå inte helt). Kena är mer linjärt om jag förstått det rätt där du går till ett ställe för att få tag på en grej som låter dig öppna något annat ställe längre bort.

Medlem

Blir nog ett köp för mig.

Men en liten fundering kring Opencritic... Blandar de verkligen recensionerna för alla format spelet släpps till?? Eller är jag helt blind, och man enkelt kan sortera mellan format/recension? Nu tittade jag inte supernoga, och sitter med mobilen, visserligen.

Använder mest i princip enbart Metacritic kontra Opencritic. Jag känner oftast att Metacritic ger en lättare överblick över betyg, sammanlagda betyg osv. Enkelt att klicka sig vidare till specifika recensioner och så.

Jag tänker att det blir ju en skev sammanlagd bild om man slår ihop betyg från olika format, när spel ibland är mycket sämre till ett format kontra ett annat (pga diverse orsaker, plattformsspecifika buggar osv. osv.). Sen kan man ju visserligen tänka att om ett spel släpps till flera format, så ska det ju vara lika bra till alla.. Men det kan ju vara så att det är hårdvaran det släpps till i sig som ställer till det ibland också.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Jag tänker att det blir ju en skev sammanlagd bild om man slår ihop betyg från olika format, när spel ibland är mycket sämre till ett format kontra ett annat (pga diverse orsaker, plattformsspecifika buggar osv. osv.). Sen kan man ju visserligen tänka att om ett spel släpps till flera format, så ska det ju vara lika bra till alla.. Men det kan ju vara så att det är hårdvaran det släpps till i sig som ställer till det ibland också.

Tänker tvärtom att det är mer regel än undantag att det inte är så pass stor skillnad mellan formaten att det skulle påverka betygen så pass. Sånt borde väl olika sidor nämna i sina betyg vilket helt enkelt sällan görs och ännu mer sällan de säger att det hade påverkat betyget åt något håll.

Medlem

Jag blev grymt överraskad över hur bra spelet är... Satt i 5 timmar i sträck igår och kunde inte sluta spela. Voice-acting är suveränt, cutscenes/cinematics är bland de bästa jag sett och skapar verkligen en känsla av att jag är en del av storyn. Combat:en är som någon annan skrev en blandning av Souls/Zelda vilket stämmer ganska bra, jag kör på svåraste svårighetsgraden och det har väl inte varit jättesvårt hittills, jag tror jag dog som mest 4 gånger på en boss. Samtidigt är det nog inte meningen att svårighetsgraden ska kunna jämföras med Souls, så jag är definitivt nöjd.

Kör på Ultra/High @ 1440p runt 100 FPS överallt.
RTX 3070
Ryzen 7 5800X
16gb ram

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Immortals Fenyx Rising är på rea för 300 nu och så detta för 400. Vet inte vilket spel jag ska ta?
Köpa Immortals som jag varit sugen på ett tag eller chansa och ge mina pengar till en mindre studio som verkar ha gjort ett riktigt bra spel.

Sitter i samma båt, fördelen med Immortals förutom priset är att det funnits ute ett tag och blivit patchat. Kena kom ut igår och det lär dröja innan de fixat buggar och optimerat spelet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Från en som spelat båda, jävligt svårt att svara på. Båda spelen är härliga så du kommer i slutändan vilja ha båda två. Bara välja ett av dom nu sen det andra senare. Kanske Fenyx först eftersom det är dyrare ordinarie än Kena?

Jag tänker lite likadant. Dessutom fler timmar för pengarna. Men samtidigt vill jag ju gärna stötta en ny studio som gör ett bra spel.

Skrivet av Gen:

Gillade inte Immortals alls men för mig är Immortals och Kena två helt olika spel. Immortals handlar om att samla olika valutor för att komma vidare i spelet (köpa mer hälsa, mer kraft, mer ditten och datten) och är på ett sätt öppet (fast ändå inte helt). Kena är mer linjärt om jag förstått det rätt där du går till ett ställe för att få tag på en grej som låter dig öppna något annat ställe längre bort.

Ok. Tänkte att båda är tredjepersons äventyrsspel med bossar. Därför jag jämförde dom.

Skrivet av magma:

Sitter i samma båt, fördelen med Immortals förutom priset är att det funnits ute ett tag och blivit patchat. Kena kom ut igår och det lär dröja innan de fixat buggar och optimerat spelet.

Sant. Det är ju fördelen med att vänta ett tag med ett spel. Jag har dessutom varit sugen på att köpa Immortals sen jag lyckades få tag i en PS5a för några månader sen så jag borde kanske ta det först.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Prova att verifiera filerna om man kan göra det på Epic, annars installera om och hoppas det löser problemet.

Himla märkligt, funkar att starta om datorn sen går det köra nån timme igen. Googlat lite och verkar vara problem i unrealmotorn/direktx12 samt spelets optimering. Någon cache med shaders som fylls och inte töms.

Skrivet av Oakenborn:

Immortals Fenyx Rising är på rea för 300 nu och så detta för 400. Vet inte vilket spel jag ska ta?
Köpa Immortals som jag varit sugen på ett tag eller chansa och ge mina pengar till en mindre studio som verkar ha gjort ett riktigt bra spel.

Jag älskade Immortaloch det gav betydligt fler speltimmar för pengarna. Som de andra nämnt är det ju ett väldigt annorlunda spel jämfört med Kena. immortal påminner mer om Ubisofts andra spel så som Assassins creed, men tar även inspiration från Zelda. Vilket man nog även kan säga att Kena gör.

Om det handlar om pengar skulle jag nog köpa Immortal nu och sedan ta Kena på höstrean.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Tjugo minuter in är första intrycket förvåning över att det inte varit så mycket cut scenes ännu. Trodde det skulle vara mer film än spel, men än så länge är det bra balans. Lite knepiga kontroller, men är ju också lite ringrostig då PS5:an har fått stå tillbaka sedan i början av sommaren.

Rötbollarna är sköna filurer.

Rötbollarna, är det dom filurerna i trailern som av någon anledning påminner mig om member berries? Låter som ett lovande spel. blir nog ett inköp till PS4 om ett tag då ens backlog har minskat.

12
Skriv svar