Death Stranding kan uppgraderas från PS4 till PS5 för omkring 50-lappen

Robot
Death Stranding kan uppgraderas från PS4 till PS5 för omkring 50-lappen

100 riksdaler var det första beskedet.

#death-stranding


Medlem

50 spänn? Kunde de inte bara gjort det gratis? Hade sett bättre ut för företaget ur en PR-synvinkel.

Medlem

Hälften så billigt = dubbelt så dyrt

Medlem

Spelade aldrig klart det på PS4 (kom bara till andra området) så det kan vara kul att köra igenom det ordentligt på PS5 istället 50 kronor känns helt klart överkomligt för en uppfräschad version med mer innehåll dessutom.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Precis klar med det efter ca 160timmars spelande på PS5an, har några stjärnor kvar som jag ska fixa nu på kvällarna som är kvar innan uppgraderingen släpps.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Hälften så billigt = dubbelt så dyrt

Inte nog med det! Du kan även TJÄNA (inte spara) pengar genom att göra så här:

Citat:

Du skulle faktiskt kunna tjäna på att köpa Death Stranding till PS4, och sedan uppgradera till Director's Cut.

ZF
Medlem

Blir spännande att studera Prisjaktkurvan nu då. 8)

Medlem

Nog för att Death stranding var riktigt bra känner jag inget behov att köra om det med directors cut om det skulle släppas gratis till Steam tex.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Inte nog med det! Du kan även TJÄNA (inte spara) pengar genom att göra så här:

Vilken jäkla deal! Where do I sign up? 😁

Medlem

Inte kommer jag köra om storyn men det kanske släpps extra uppdrag man kan köra. Sen kan man roa sig med race klättra i berg och åka snowboard på den flytande packnings släden mm. Så 50kr är det värt för lite skoj emellanåt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

När fan kommer det till PC då? Ska man behöva vänta 1 år igen alltså?

Medlem

Helt ok för mig som vill spela det igen på ps5an. Har ett "gratis" mobil spel som ger mycket mindre för mycket mer pengar än vad detta ger mig. Allt handlar om hur mycket man värdesätter saker. Vissa skulle inte lägga ner en krona på spel. Medans jag värdesätter spel väldigt högt och skulle kunna betala 1000-1500 för spel om jag skulle tvingas göra det.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

När fan kommer det till PC då? Ska man behöva vänta 1 år igen alltså?

Det far funnits på epic i några hundra år nu.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det far funnits på epic i några hundra år nu.

Director's Cut?

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Hälften så billigt = dubbelt så dyrt

Kom hit för att säga det. Bra du hann före

Skrivet av brunnlake:

Inte nog med det! Du kan även TJÄNA (inte spara) pengar genom att göra så här:

Aldrig förstått hur man kan tjäna pengar på så sätt. Trodde man sparade.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Margy:

Director's Cut?

Jaha... Ajdå, antagligen inte.

Medlem

Förbokade Ps5 versionen, 398kr på spelbutiken tyckte jag inte va så farligt ändå. Spelade/skaffade aldrig spelet till Ps4...

Medlem
Skrivet av Rakoon:

När fan kommer det till PC då? Ska man behöva vänta 1 år igen alltså?

PC-versionen är ju redan "next gen"
om du tänker det extra som ingår i Directors cut så finns väll inget sagt, antar att det kommer senare och då blir spelet "ersatt" med den versionen eller så får man betala för upgrade.
Känns spontant inte så lockande om man redan kört genom spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ZF
Medlem
Skrivet av Rakoon:

När fan kommer det till PC då? Ska man behöva vänta 1 år igen alltså?

Ett helt år var det inte riktigt.

Men en specialversion borde rimligen släppas ytterligare fortare, förutsatt att det planeras alls då.

Medlem
Skrivet av Crank:

Precis klar med det efter ca 160timmars spelande på PS5an, har några stjärnor kvar som jag ska fixa nu på kvällarna som är kvar innan uppgraderingen släpps.

Oj 160timmar !!?! shit jag hade väntat mig mindre 40timmar^^

Medlem

Någon som vet om jag måste vänta på att det släpps innan jag uppgraderar? Frågar eftersom priset fortfarande ligger på runt 500 spänn för mig när jag ska förboka.


signatur

PSN: MrOakenborn

ZF
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Någon som vet om jag måste vänta på att det släpps innan jag uppgraderar? Frågar eftersom priset fortfarande ligger på runt 500 spänn för mig när jag ska förboka.

Nä, det förtar ju lite poängen med uppgradering.

Men förbokningen är versionen för PS5 gissar jag. Så när det blir möjligt att uppgradera är det nog under PS4-versionen som köpet kommer upp om det nu inte redan finns.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oj 160timmar !!?! shit jag hade väntat mig mindre 40timmar^^

Kanske går att klara på ca 40timmar om man bara kör huvuduppdragen och skiter i att bygga zip-lines o motorvägar som är till stor nytta om man vill köra all sidouppdrag och få 5stjärnors connection med alla olika personer som bor här o var.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Det blir såklart att uppgradera. Har väntat alldeles för länge med det här spelet men har samtidigt inte känt mig speciellt sugen. Tror jag gav strax över 300:- på en psn rea för knappa året sen och strax efter började ju ryktena florera om en ps5-version. Fick mig å vänta ^^.

Medlem

Inte mycket man får för 50 spänn om man går ut och handlar så det här är ju en given deal! Underbart spel när man kommit in i det.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Spelade aldrig klart det på PS4 (kom bara till andra området) så det kan vara kul att köra igenom det ordentligt på PS5 istället 50 kronor känns helt klart överkomligt för en uppfräschad version med mer innehåll dessutom.

Jag spelade klart första området och sprang nån minut i andra också, sen försvann tiden och spelet har stått i hyllan sen dess även fast jag vill spela klart det så för mig är 50 spänn för PS5 Directors väldigt överkomligt också.

Medlem

Oj, kanske kan vara värt det då o testa iaf. Ska bli intressant o se om man kommer utnyttja dualsense kontrollen för det skulle nog göra spelet rättvisa.
Men vet inte. Finns inte mkt till omspelningsvärde i det kan jag tycka.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av ZF:

Nä, det förtar ju lite poängen med uppgradering.

Men förbokningen är versionen för PS5 gissar jag. Så när det blir möjligt att uppgradera är det nog under PS4-versionen som köpet kommer upp om det nu inte redan finns.

Jag tror det var samma sak när jag tänkte uppgradera Ghost of Tsushima. Jag var inne och kollade innan release och då var priset runt 800 spänn och då tänkte jag att jag skippar. Men någon vecka efter release stod det istället typ 300 när jag kollade.

Jaja på något sätt löser det sig nog.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Köpte det nytt till PS4 för 99kr ink frakt.

50 spänn till är inga problem.

Vill dock ha det fysiskt....


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trodde man skulle tjäna men jag har inte fått in några pengar på kontot än...

12
Skriv svar