Jämför Death Stranding sida vid sida på pc, Playstation 5 och Playstation 4

Robot
Jämför Death Stranding sida vid sida på pc, Playstation 5 och Playstation 4
Medlem

Ett enastående bra spel. Grafikmässigt väldigt snyggt också, man kan tro att det är skådespelarna själva


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fantastiskt spel precis klar med det. Som dom sa i dagens avsnitt på Digital Foundry att jämfört med många andra open world spel så springer man ofta från A-B så är det bara en transportsträcka håll spaken framåt och styr, medans i Death Stranding så krävs det ofta planering av route vilka tools och färdmedel o vapen man behöver för att ta sig fram till nästa mål o uppdrag.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Fantastiskt spel precis klar med det. Som dom sa i dagens avsnitt på Digital Foundry att jämfört med många andra open world spel så springer man ofta från A-B så är det bara en transportsträcka håll spaken framåt och styr, medans i Death Stranding så krävs det ofta planering av route vilka tools och färdmedel o vapen man behöver för att ta sig fram till nästa mål o uppdrag.

Japp.
Jag hade mer nöje med Death Stranding än vad jag hade med tex Red dead Redemption 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Crank:

Fantastiskt spel precis klar med det. Som dom sa i dagens avsnitt på Digital Foundry att jämfört med många andra open world spel så springer man ofta från A-B så är det bara en transportsträcka håll spaken framåt och styr, medans i Death Stranding så krävs det ofta planering av route vilka tools och färdmedel o vapen man behöver för att ta sig fram till nästa mål o uppdrag.

Just planeringen som krävdes för en lyckad rutt tyckte jag väldigt mycket om. Det fick en att tänka över vad man ska ha med sig på ryggen. Sen är ju stämningen i spelet fullkomligt underbar, med perfekt timing på musiken.

Avstängd

PC Master Race!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett enastående bra spel.

pfft, lura inte i folk massa grejer nu.

Medlem
Skrivet av nils45:

pfft, lura inte i folk massa grejer nu.

Vad menar du?
Gillar du inte spelet? Du kanske föredrar "Generic open World game" by Ubisoft


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Värt att köpa till PS5 enbart för laddningstiderna!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad menar du?
Gillar du inte spelet? Du kanske föredrar "Generic open World game" by Ubisoft

Jag tycker att handlingen har var ganska dålig och jag irriterade mig ofta på fordonsfysiken samt att Sam ofta slutade springa och började kolla sig omkring när man kom till en bas. Småsaker kan tyckas.
Men jag gillade att leverera paket och uppleva spelvärlden. Även om jag tycker att det är konstigt att USAs natur skulle se ut som Islands efter en katastrof.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad menar du?
Gillar du inte spelet? Du kanske föredrar "Generic open World game" by Ubisoft

"Problemet är inte det som finns, problemet är det som inte finns." - Aristoteles angående Death Stranding 384 f.Kr

Ett par problem med DS.

- Världen är inte stor som hela USA, dålig visuell inlevelse. Är det meningen att vi ska se det som ett skämt, eller gå på det?

- DS är byggt på ett linjärt (slappt) system som saknar slumpmässiga händelser. Gå från hologram till hologram, till station till station, paket här, paket där, en sektion BT där, en sektion Mules där. Aldrig något slumpmässigt ute i världen, likt MGSV så kan aldrig personer gå med protagonisten, dom måste bäras, för det finns inget AI system för det, det skulle bli för slumpmässigt.

- Återigen pratar knappt protagonisten och vissa andra skådespelare, kostar väl för mycket för det goda. Hela idén med Hollywood skådisar, hela storyn blir väldigt sparsamt.

Skrivet av Cortex:

Värt att köpa till PS5 enbart för laddningstiderna!

Ja, jävlar vad dom kapat laddningstiderna. Kollade Digital Foundry´s video där PS4 Pro:s laddningstid låg på 1 min 30 sekunder, på PS5 tog det 3 sekunder

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag tycker att handlingen har var ganska dålig och jag irriterade mig ofta på fordonsfysiken samt att Sam ofta slutade springa och började kolla sig omkring när man kom till en bas. Småsaker kan tyckas.
Men jag gillade att leverera paket och uppleva spelvärlden. Även om jag tycker att det är konstigt att USAs natur skulle se ut som Islands efter en katastrof.

Skrivet av nils45:

"Problemet är inte det som finns, problemet är det som inte finns." - Aristoteles angående Death Stranding 384 f.Kr

Ett par problem med DS.

- Världen är inte stor som hela USA, dålig visuell inlevelse. Är det meningen att vi ska se det som ett skämt, eller gå på det?

- DS är byggt på ett linjärt (slappt) system som saknar slumpmässiga händelser. Gå från hologram till hologram, till station till station, paket här, paket där, en sektion BT där, en sektion Mules där. Aldrig något slumpmässigt ute i världen, likt MGSV så kan aldrig personer gå med protagonisten, dom måste bäras, för det finns inget AI system för det, det skulle bli för slumpmässigt.

- Återigen pratar knappt protagonisten och vissa andra skådespelare, kostar väl för mycket för det goda. Hela idén med Hollywood skådisar, hela storyn blir väldigt sparsamt.

Fordonsfysiken är riktigt usel....
I övrigt så det ni säger är negativt är det som gjorde hela spelet bra 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Startat ps5 version en ikväll och jag får bara varma minnen från när man spelade det för 2 år sedan. Frågan man ställer sig är om jag orkar spela igenom hela spelet igen 😀

Medlem

5 pund är tydligen 110kr i Sverige nuförtiden. Kör också spelet igen eftersom att jag tycker att början är bäst.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

5 pund är tydligen 110kr i Sverige nuförtiden. Kör också spelet igen eftersom att jag tycker att början är bäst.

Var ju konstigt att uppgraderingen sänktes från 10$\£ för nån dag sen till 5$\£. Men i Sverige är priset detsamma 😵‍💫

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Var ju konstigt att uppgraderingen sänktes från 10$\£ för nån dag sen till 5$\£. Men i Sverige är priset detsamma 😵‍💫

Sant. Men förut kostade det ju över 600kr för oss så lite skillnad blev det trots allt.

Medlem

Digital Foundry jämför. De har tydligen ändrat landskapet på en del ställen i den nya versionen också.

Medlem
Skrivet av Margy:

Digital Foundry jämför. De har tydligen ändrat landskapet på en del ställen i den nya versionen också.

https://www.youtube.com/watch?v=_nN4XMlzlc4

Bra och intressant video!

1
Skriv svar