Sony medger att de har många fler Playstation 5-features att ge oss

Robot
Sony medger att de har många fler Playstation 5-features att ge oss
Medlem

Obergripligt att de fortfarande inte fixat VRR.

Medlem

Undrar om de har fixat buggen angående viloläget än? Har nämligen inte vågat sätta min ps5 i viloläge sen jag köpte det.

Medlem

vad ska man ha vrr till när spelen har låst 30/60 fps 99% av speltiden?

Medlem
Skrivet av n1iz:

Undrar om de har fixat buggen angående viloläget än? Har nämligen inte vågat sätta min ps5 i viloläge sen jag köpte det.

Kör hela tiden på viloläge och jag har inte haft några problem alls.

MrU
Medlem

Vad för problem med viloläget? Har själv inte haft något.

Medlem

Kanske kan börja med VRR och 1440p support

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kanske kan börja med VRR och 1440p support

Det är väl som Sonys egna Bravia TV och VRR, uppgradering kommer senare (kanske).

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kanske kan börja med VRR och 1440p support

Ja, att den inte stödjer 1440 ur lådan är ju helt makalöst


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Och fortfarande ingenting om en svart version av konsolen.. Börjar undra om det någonsin kommer släppas en.. :/


signatur
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

vad ska man ha vrr till när spelen har låst 30/60 fps 99% av speltiden?

Inte alltid det är låst bildfrekvens i alla grafiklägen. Oftast är det stabil fps i performance mode, dock kan det vara fps-drops i ett Quality-mode läge.

Sedan kommer det ju bli allt vanligare med fps-drops framöver, desto mer krävande spelen blir.

Medlem

Rimligen kan dom väl börja med att ge oss konsolen innan dom ger oss en massa features...

Medlem
Skrivet av MrU:

Vad för problem med viloläget? Har själv inte haft något.

Går hört att viloläget kan krascha hela ps5:an I värsta fall.

Går att läsa lite här.

Medlem
Skrivet av n1iz:

Undrar om de har fixat buggen angående viloläget än? Har nämligen inte vågat sätta min ps5 i viloläge sen jag köpte det.

Är väl fixat med en uppdatering för typ 9 månader sedan.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Och fortfarande ingenting om en svart version av konsolen.. Börjar undra om det någonsin kommer släppas en.. :/

Att både handkontrollen och hörlurar släppts i svart gör mig hoppfull! Sen har ju konsolen bara varit ute mindre än ett år ändå så lite tidigt att ge upp hoppet!

Medlem

Hbo nordic någon? Hade varit roligt att ha det på ps5an nu i somras. Men nu bryr jag mig inte längre för jag sa upp tjänsten på grund av att jag redan tittat på allt jag ville via tvn.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Hbo nordic någon? Hade varit roligt att ha det på ps5an nu i somras. Men nu bryr jag mig inte längre för jag sa upp tjänsten på grund av att jag redan tittat på allt jag ville via tvn.

ps5 har hbo max appen redan, dock inte för oss. Men snart är vi där, 26 oktober.

https://www.hbomax.com/se/sv


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Är väl fixat med en uppdatering för typ 9 månader sedan.

Här kört viloläge länge. Men fick en rejäl crash när jag startade konsolen häromdagen.
Allt gick som det skulle. Körde Ghost of Tsushima, ps5 versionen. Gick in i "kartan" och skulle till ett redan upptäckt ställe.
Någon sekund efter att jag kom dit så uppstod ett sjukt högt läte, statiskt brus, och sedan följt av en grön skärm.
Allt bara dog. Felet kan vara viloläget eller problem med TVn lyckades jag googla fram.
Ps5 hoppade till slut igång igen, men min stackars externa disk fick sig en känga.
Den beter sig än idag ytterst skumt. Funkar ibland, ibland inte.
Så nej, viloläget är inte stabilt än.
Tyvärr.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Dom kanske skulle tillverka spel istället för konsoler.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Tråkigt att vilo läge inte lirar för er, känns som att det är ju nått som måste fungera då man vill att ps5 ska uppdatera o sånt då inte när man sätter på ps5.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

De hade gärna fått fylla hemskärmen/huvudmenyn med fler val så man slipper bläddra fram och tillbaka mellan olika flikar hela tiden. Riktigt lökiga menyer. PS4 var bättre.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

De hade gärna fått fylla hemskärmen/huvudmenyn med fler val så man slipper bläddra fram och tillbaka mellan olika flikar hela tiden. Riktigt lökiga menyer. PS4 var bättre.

Ja den som godkände menyn för vänner osv för att starta party/voice chat borde få sig en avhyvling..


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Är väl fixat med en uppdatering för typ 9 månader sedan.

Jag får det fortfarande varannan gång jag använder viloläget, så det är definitivt inte fixat.

Medlem

Årsdagen? Man kan ju inte ens köpa konsolen än?

Medlem

Undrar om de kan ge oss den fantastiska möjligheten o göra mappar igen. Både ps3 och ps4 hade den möjligheten men av någon tanketom anledning har de alltså valt o ta bort den möjligheten heh.

Skrivet av n1iz:

Undrar om de har fixat buggen angående viloläget än? Har nämligen inte vågat sätta min ps5 i viloläge sen jag köpte det.

vad för bugg är det?¨
Har min i viloläge jämt o ständigt och inte stött på något problem.

edit: såg att någon postat en länk här i tråden så läste den. Mystiskt fel verkar det som.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

Medlem
Skrivet av Pippolei:

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

Fick tag på en via CDON, inte några av de här som tar ut överpriser utan av CDON själva när de hade i lager.
Ingen bokning. Vet inte ens om CDON kör med sådant. Det var i Januari så de kan ha ändrat men då släppte de bara plötsligt och det gick o köpa. Så jag och två vänner till mig köpte därifrån samma dag.
Såg även för några veckor sedan när jag var inne på mediamarkt de hade typ en "vägg" av ps5or bakom disken. Vet inte om allt var tingat eller om det gick o köpa över disk för frågade aldrig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

Köpte på netonnet när det dök upp i lager där för drygt 1 månad sen.
Det verkar trilla in PS5or lite då och då men man måste dock vara snabb för att köpa en.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

Via Elgigantens lotteri efter 3:e försöket.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

Elgigantens lotteri, andra gången jag var med

12
Skriv svar