Släppt till slut - Amazons MMO New World

Robot
Släppt till slut - Amazons MMO New World

Den nya världen är redo att utforskas på allvar.

#Amazon-game-studios, #New-world


Medeltidsman 🧔

Så taggad. Det här ska faktiskt bli riktigt spännande


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

"...Det har pratats om boost-föremål, även om utvecklarna försäkrat att de inte vill att spelet ska vara pay to win."

Hahaha.
Ingen tror väl på sånt här längre?
Det är oundvikligt att det inte blir så om affären redan finns där.

Medlem

Mina predicitions:

500k online ikväll/till helgen.
50k online om 1 månad.
<10k online inom 6 månader.
<1k online inom 12 månader.

Jag ser folk som spelar World of Warcraft religiöst (från toppguilder som tex Echo) testa spelet, dom vet inte att det inte finns någon content alls i spelet, haha.

Gen
Medlem

Frågan är om de lyckats lösa alla tekniska problem. Värst var väl all jävla stutter vilket jag störde mig enormt på. Sen är det alldeles för tungdrivet för hur det faktiskt ser ut, så snyggt är det trots allt inte.

Skrivet av s3ng:

"...Det har pratats om boost-föremål, även om utvecklarna försäkrat att de inte vill att spelet ska vara pay to win."

Hahaha.
Ingen tror väl på sånt här längre?
Det är oundvikligt att det inte blir så om det affären redan finns där.

Om det finns något sånt över huvud taget så försvinner allt intresse i spelet.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

"...Det har pratats om boost-föremål, även om utvecklarna försäkrat att de inte vill att spelet ska vara pay to win."

Hahaha.
Ingen tror väl på sånt här längre?
Det är oundvikligt att det inte blir så om det affären redan finns där.

Ja, jag kommer då inte ens testa spelet just på grund av detta.

Medlem

Folk lär sig aldrig. Folk rushar för att nå högsta leveln direkt. Sen klagar de på att det inte finns content att hålla de sysselsatta. Detta sker om och om igen, Tills det kollektivt sägs att det suger och att det dör ut inom 3 månader. Alltid samma visa. Det bästa man kan göra när man skapar ett mmo. Det är att trygga spelarbasen med en värld som är i skrift först. Se bara på WoW böckerna som fanns innan själva spelet och Warcraft spelen som haft en tung bas med spelare i över 20 år nu. Ska ett mmo ha en chans måste de gå samma väg som Blizzard. Tyvärr, jag ger det här 3 månader. Sen är spelet tvärdött och nästa mmo är runt hörnet.

Medlem

Även om spelet kanske inte ha mycket content så är det ett riktigt uselt MMO. Hade passat bättre som singleplayer eller coop spel.

Medlem

Det handlar väl mer om PvP och politik i endgame än PvE. Därför kommer det sluta som många sådana spela. Någon stor sida kommer äga de andra. Som ledsnar och slutar.
Men för MMO scenens skull kan det ju vara hälsosamt med ett nytt spel som blir poppis dock

Medlem

Jag hade iaf nästan tillräckligt kul i betan för att motivera priset, så det blir ett köp för mig. Kan jag ha roligt i ett par månader för 400 spänn så är det ett win i mina ögon. Det enda som generellt får mig att tveka inför sådana här köp är ifall spelupplevelsen skulle vara försämrad för att utvecklaren ska kunna sälja "förbättringar", eller ren p2w.

Ifall spelet har en normal kostnad utan att man ska känna sig tvingad att köpa ytterligare saker inuti spelet för att kunna njuta av så bryr jag mig inte lika mycket om hur länge spelet kommer vara kul att grinda. Jag har märkt att det är upptäckandet jag är mest intresserad av, och då NW inte har någon månadskostnad så känner jag mig rätt trygg i att den biten kommer hålla mig sysselsatt ett tag framöver.

Medlem

Spelade under stresstestet. Tycker tyvärr att questen var så otroligt tråkiga. :/ Vad tycker ni andra?

Medlem

Mitt största problem var prestandan. Jag sitter på 3080 ti, 32gb ram, amd ryzen 5900x och droppade rejält i fps, även på lägsta grafiken. Spelet var inte speciellt snyggt maxat heller. Hade jag varit 10 år yngre hade jag säkert köpt spelet och grindat järnet även om prestandan är kass men känner att jag har blivit lite för gammal för att stå ut med bristerna

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Spelade under stresstestet. Tycker tyvärr att questen var så otroligt tråkiga. :/ Vad tycker ni andra?

Så sjukt glad att det bara är simpla quests. Crafta, döda mobs, loota etc.. sen så finns det grupp quests och pvp quests som var riktigt roliga.

Trött på ESO quests där du springer runt och trycker E hela tiden och lyssnar på någon medioker dialog. Det funkar inte i MMOs, då kan man lika gärna spela ett SP RPG med story i fokus.

Medlem

Någon som testat idag?

Funderar på att köpa det, men är lite osäker på optimeringen.

Medlem

jag testade betan i över 10 timmar men tyckte inte det var värt några 400. det blev tråkigt rätt snabbt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Prixm:

Mina predicitions:

500k online ikväll/till helgen.
50k online om 1 månad.
<10k online inom 6 månader.
<1k online inom 12 månader.

Jag ser folk som spelar World of Warcraft religiöst (från toppguilder som tex Echo) testa spelet, dom vet inte att det inte finns någon content alls i spelet, haha.

https://www.reddit.com/r/newworldgame/comments/pwsto6/yes_new...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av dafuq:

Så sjukt glad att det bara är simpla quests. Crafta, döda mobs, loota etc.. sen så finns det grupp quests och pvp quests som var riktigt roliga.

Trött på ESO quests där du springer runt och trycker E hela tiden och lyssnar på någon medioker dialog. Det funkar inte i MMOs, då kan man lika gärna spela ett SP RPG med story i fokus.

Försöker verkligen inte vara dryg men alla mmorpg har väl precis sådana quests idag? Finns där ens något undantag?

Och folk gillar det uppenbarligen så

Medlem
Skrivet av Prixm:

Mina predicitions:

500k online ikväll/till helgen.
50k online om 1 månad.
<10k online inom 6 månader.
<1k online inom 12 månader.

Jag ser folk som spelar World of Warcraft religiöst (från toppguilder som tex Echo) testa spelet, dom vet inte att det inte finns någon content alls i spelet, haha.

Då förutsäger jag samma, fast innom loppet av en månad. Låt oss se vem som kommer närmast

Medlem

Jag började spela FF14 för ett tag sedan, och det spelet uppfyller alla önskningar jag kan tänkas ha kring story. New World blir perfekt för mig och frugan (som det känns nu) för lite mer action. Gillade verkligen stridssystemet och mekaniken kring vapenskills som jag provade på i öppna betan samt gathering/crafting-systemet.

Angående att det verkar krävande på vissa system (som mitt) så vill jag tro att det kommer optimeras, ifall det inte redan är gjort. Är man intresserad men osäker så är det ju bara att vänta på att recensionerna börjar strömma in för lite mer underlag i sitt beslut. Är man inte intresserad alls så har man ju inte ett problem i världen, då är det bara att spela något annat

Medlem

Pre laddade ner det igår. Startade det vid 0830. Var då 5401 i kön, är nu 1258 i kön hahaha... så har inte spelat något än nej. Men har inte blivit dcad än iallafall det är positivt. Kommer spela på servern Midgard under namnet Burt Reyn0lds

När wow släpptes live gick det inte att logga in alls på flera timmar. Och när man väl kom in till kön, så blev man dc efter en stund. Peppar peppar.


signatur

Skitfiske

Medlem

Äntligen!
Hunnit spela några timmar redan. Tyvärr kallar den riktiga världen på min uppmärksamhet, men det lär bli många timmar framöver.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Då förutsäger jag samma, fast innom loppet av en månad. Låt oss se vem som kommer närmast

Jag försökte vara optimistisk, jag har tidigare sagt att spelet är totalt dött inom 3 månader, kan säga att man får riktigt mycket mothugg då haha.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Försöker verkligen inte vara dryg men alla mmorpg har väl precis sådana quests idag? Finns där ens något undantag?

Och folk gillar det uppenbarligen så

Inte ESO/SWTOR. Jag menar bara att det är bra med simpel quest design.

Medlem

Tror folk är för kräsna och kräver en WOW-upplevelse (phun intended). Det jag menar är att alla som gillar MMO har spelat WoW och förväntar sig samma upplevelse som första gången man spelade det. Ingen har hittills kommit till den nivån, inte heller New World, vilket gör att man efter nån månad eller två rycker på axlarna och slutar spela.

Inaktiv
Skrivet av dafuq:

Inte ESO/SWTOR. Jag menar bara att det är bra med simpel quest design.

Sorry vet inte hur jag läste ditt första inlägg men misstolkade det rejält!

Medlem
Skrivet av aholman:

Det handlar väl mer om PvP och politik i endgame än PvE. Därför kommer det sluta som många sådana spela. Någon stor sida kommer äga de andra. Som ledsnar och slutar.
Men för MMO scenens skull kan det ju vara hälsosamt med ett nytt spel som blir poppis dock

Tanken var det från början.. men nu är det 50/50 https://www.youtube.com/watch?v=vDBAERcSNd8&t=24s

Medlem
Skrivet av IMSG:

Tror folk är för kräsna och kräver en WOW-upplevelse (phun intended). Det jag menar är att alla som gillar MMO har spelat WoW och förväntar sig samma upplevelse som första gången man spelade det. Ingen har hittills kommit till den nivån, inte heller New World, vilket gör att man efter nån månad eller två rycker på axlarna och slutar spela.

Jag hoppas verkligen inte på samma upplevelse som första gången jag spelade wow, vilken var sjuuukt buggig och kantades av massa konstiga problem och dc.s

Pratar naturligtvis om day 1 på vanilla, vilket är den jämförelse man får göra.


signatur

Skitfiske

Gen
Medlem
Skrivet av Fluffo:

Spelade under stresstestet. Tycker tyvärr att questen var så otroligt tråkiga. :/ Vad tycker ni andra?

Det som jag aldrig fattade är hur man vet var man ska döda mob X när det gällde de där town hall questerna (heter säkert något annat men minns inte namnet). Nu fick man ju vråla i chatten och hoppas att någon svarar, måste ju finnas ett annat sätt.

Skrivet av koleny:

Mitt största problem var prestandan. Jag sitter på 3080 ti, 32gb ram, amd ryzen 5900x och droppade rejält i fps, även på lägsta grafiken. Spelet var inte speciellt snyggt maxat heller. Hade jag varit 10 år yngre hade jag säkert köpt spelet och grindat järnet även om prestandan är kass men känner att jag har blivit lite för gammal för att stå ut med bristerna

Skrivet av gregari:

Någon som testat idag?

Funderar på att köpa det, men är lite osäker på optimeringen.

Jag väntar också med att se vad folk säger gällande prestandan. Som jag själv skrev tidigare störde jag mig oerhört på micro stutter och låg prestanda trots att jag har ett RTX3080 och en 5900X.

Medlem

sjuk vänte tid kö nummer till Asgard 2999

12
Skriv svar