30 miljoner Game Pass-prenumeranter, kan Take-Two-chefen ha råkat avslöja

Robot
30 miljoner Game Pass-prenumeranter, kan Take-Two-chefen ha råkat avslöja
Medlem

Det är verkligen en toppentjänst

Medlem

Ja, Ultimate. Sparar så mycket på att använda den att det är en no brainer. Som följd spelar jag fler och olika spel än någonsin.

Medlem

Game pass är jättevärt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vill man ha Game Pass Ultimate billigare så kan man köpa prepaid xbox live gold och konverta med 1:1 ratio. Testade förra veckan och det fungerade. Finns lite olika krav för att det ska fungera som lyfts i diverse reddit trådar.

Reddit
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/htkwtp/deal_there_i...

Microsoft
https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade

Dex
Medlem

Gamepass är en super trevlig tjänst även om jag inte använder den själv. Men känns lite konstigt om dom skulle haft en sån galen höjning med mer än 50% på lite över ett halv år och meddelat olika utvecklare om det, men sen hållt tyst om det offentligt. Det är ju en jätte bra ökning och hade varit konstigt om Microsoft inte skulle gått ut med det

Inaktiv
Skrivet av Dex:

Gamepass är en super trevlig tjänst även om jag inte använder den själv. Men känns lite konstigt om dom skulle haft en sån galen höjning med mer än 50% på lite över ett halv år och meddelat olika utvecklare om det, men sen hållt tyst om det offentligt. Det är ju en jätte bra ökning och hade varit konstigt om Microsoft inte skulle gått ut med det

Man får ta det med en nypa salt då det inte är bekräftat från officiellt håll än men det är inte jättekonstigt att höjdare på andra bolag vet om den rätta siffran då det säkerligen pågår förhandlingar om spel som eventuellt ska läggas till hela tiden.

Medlem

Fick en gratis testversion på 2 veckor av GamePass Ultimate när jag köpte en ny Xbox Series X handkontroll till datorn då min förra Xbox ONE dosa hade tappats i golvet så många gånger o styrspaken glappade. Gratisperioden Ingick i nyköpta kartongen.

Har ännu inte provat på det men lär göra det på PC före mars 2022 då det går ut. Lirar bara PlayStation 5 just nu. Men sugen på att prova på Psychonauts 2 och MicroSoft Flight Simulator genom GamePass.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Dex
Medlem
Skrivet av anon_118566:

Man får ta det med en nypa salt då det inte är bekräftat från officiellt håll än men det är inte jättekonstigt att höjdare på andra bolag vet om den rätta siffran då det säkerligen pågår förhandlingar om spel som eventuellt ska läggas till hela tiden.

Nä det är sant. Kan tänka mig att en del högt upp på utvecklarna vet om det. Men om detta skulle stämma har jag väldigt svårt och se att Microsoft inte skulle gått ut med en sån här jätte ökning

Inaktiv
Skrivet av Dex:

Nä det är sant. Kan tänka mig att en del högt upp på utvecklarna vet om det. Men om detta skulle stämma har jag väldigt svårt och se att Microsoft inte skulle gått ut med en sån här jätte ökning

Ja det känns ju som något man skulle vilja gå ut med. Kanske väntar in 20års-firandet?

Medlem
Skrivet av Dex:

Nä det är sant. Kan tänka mig att en del högt upp på utvecklarna vet om det. Men om detta skulle stämma har jag väldigt svårt och se att Microsoft inte skulle gått ut med en sån här jätte ökning

Tror det har lite med årsredovisningarna att göra och säkert aktieägarna i åtanke.

Fö. älskar jag tjänsten och har aldrig spelat så varierat som jag gör idag.

Ambassadör
Xbox

Xbox Game Pass är bäst!

Nu vet vi ju inte den exakta siffran men jag tror att man håller på den till 20-årsfirandet, eller inväntar boomen med Forza Horizon 5 och Halo Infinite för att se var det landar.


signatur

Jump in.

Medlem

Oj nu vet vi varför utvecklare VILL ha sina spel i Game Pass.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Xbox Game Pass är bäst!

Nu vet vi ju inte den exakta siffran men jag tror att man håller på den till 20-årsfirandet, eller inväntar boomen med Forza Horizon 5 och Halo Infinite för att se var det landar.

App app app! Iggy Pop är bäst, men Game Pass är en jäkligt bra tjänst.


signatur
Testpilot

Gamepass är bra men passar bäst för lite "slit och släng" spel, inte för stora JPRGs t.ex.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Gamepass är bra men passar bäst för lite "slit och släng" spel, inte för stora JPRGs t.ex.

Precis. Finns en massa JRPG där men jag testar hellre en massa olika spel som tar mindre än 20 timmar att klara ut. Särskilt kan jag tänka mig för de som enbart spelar ett spel i taget. Då blir ett 100h spel hela ens tid.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Precis. Finns en massa JRPG där men jag testar hellre en massa olika spel som tar mindre än 20 timmar att klara ut. Särskilt kan jag tänka mig för de som enbart spelar ett spel i taget. Då blir ett 100h spel hela ens tid.

Om man bara vill maximera antal spel / krona så förstår jag nästan tanken, men för mig känns det helt fel. Speltimmar är för mig speltimmar. Så länge jag har kul så spelar det ingen roll hur många olika spel det är fördelat över.

Medlem

Det va nån som nångång gav denna länken här på fz.
https://gamepasscounter.com/
Väldigt bra om man är sugen på gamepass och vill veta vad som ingår till de olika plattformarna (xbox, pc och xcloud).

Medlem

Visste ingen tidigare siffra men tycker det låter relativt lite ändå, hade gissat på fler, speciellt eftersom många antagligen har det en begränsad tid eller köpt upp lång tid billigt

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Om man bara vill maximera antal spel / krona så förstår jag nästan tanken, men för mig känns det helt fel. Speltimmar är för mig speltimmar. Så länge jag har kul så spelar det ingen roll hur många olika spel det är fördelat över.

Tanken med Game Pass? Tanken är väl att t.ex. jag sparar in det på bara ett par spel till fullpris och live guld. Resten är bara bonus. Sen som sagt, speltimmarna har bara ökat. Finns alltid nåt att spela. Om jag inte missförstod dig. Håller med om att antal inte spelar roll. Men det säkerställer att det finns något för alla.

Medlem

Game pass master-race

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Löfbergs lila:

Antalet säger inte mkt om en inte får veta exakta omständigheter. Som huruvida det är aktiva prenumerationer just nu eller någonsin sedan start, vilka som betalat fullpris eller fulkör osv.

Kan antingen vara jätteimponerande eller inte alls sett på mängden som kan ha testat på PC.

Jag tkr om prenumerationstjänsterna men tkr Gamepass är dyrt och det är inte så många spel att jag känner att det är sååå värt det men då låter jag det ticka på för normpris och tricksar inte.

Föredrar även att kunna köpa hela året som på PS Now som dessutom kostar mkt mindre.

Så mycket conceeeern!

Det är aktiva prenumerationer. Hyfsat imponerande dessutom med tanke på att senast redovisad siffra var 18 miljoner i januari i år.

99 kr i månaden är dyrt? Tja, allt är ju subjektivt. 135 kr i månaden för XGP konsol, XGP PC, Live Gold, EA Play och Cloud gaming, dyrt? Tja, allt är ju subjektivt...

Finns 1, 3 och 6 månader att köpa. Att PS Now kostar mindre är ju inte konstigt då det inte innehåller varken Dag 1-spel från PS Studios eller PS Plus t.ex.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Game Pass var intressant 2017. I dag är tjänsten närmast oumbärlig. Jag köper spelen fysiskt ändå, men jag måste inte göra det för fullpris dag ett.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox

Litet förtydligande till artikeln:

"Game Pass finns till både Xbox-konsolerna och Windows-datorer, och dess prenumeranter får tillgång till ett hundratal spel så länge du prenumererar..."

Den verkliga siffran är över 400 spel på konsol, över 250 spel på PC, mer än 250 spel via streaming varav 50+ med touchkontroller för mobil.

"More than 100 games" är en marknadsföringsslogan.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så mycket conceeeern!

Det är aktiva prenumerationer. Hyfsat imponerande dessutom med tanke på att senast redovisad siffra var 18 miljoner i januari i år.

99 kr i månaden är dyrt? Tja, allt är ju subjektivt. 135 kr i månaden för XGP konsol, XGP PC, Live Gold, EA Play och Cloud gaming, dyrt? Tja, allt är ju subjektivt...

Finns 1, 3 och 6 månader att köpa. Att PS Now kostar mindre är ju inte konstigt då det inte innehåller varkern Dag 1-spel från PS Studios eller PS Plus t.ex.

Man ska inte glömma bort att man kan köpa på sig 36 månader (tror det är max tillåtna) med Gold, och sedan uppgradera dessa 36 månader till Game Pass för en månadskostnad. Köper man tre 12 mån Live hos Elgiganten för 499 kr/st så betalar du 1 632 kr för tre år med Game Pass Ultimate. 45 spänn per månad för Game Pass Ultimate är oslagbart

Medlem

Bra tjänst absolut men skulle gärna velat veta hur länge större släpp finns på tjänsten. Microsofts egna förväntar jag mig alltid kommer finnas men andra stora de köper in tänker jag på.

Sen att Sony inte släpper sina egna spel dag ett är väl lite logiskt då de inte är i närheten av Microsoft i storlek.

Medlem

Om man bara räknar med standard gamepass för 99kr blir det strax under 3 miljarder kr i månaden

(om gamepass har 30 miljoner användare)

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Man ska inte glömma bort att man kan köpa på sig 36 månader (tror det är max tillåtna) med Gold, och sedan uppgradera dessa 36 månader till Game Pass för en månadskostnad. Köper man tre 12 mån Live hos Elgiganten för 499 kr/st så betalar du 1 632 kr för tre år med Game Pass Ultimate. 45 spänn per månad för Game Pass Ultimate är oslagbart

Så gjorde jag men går ut till sommaren tyvärr. Har dock inte spelat så mycket men hinner med Horizon 5, Halo och Age of empire i alla fall innan det går ut..... hoppas jag. 🙄

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så mycket conceeeern!

Det är aktiva prenumerationer. Hyfsat imponerande dessutom med tanke på att senast redovisad siffra var 18 miljoner i januari i år.

99 kr i månaden är dyrt? Tja, allt är ju subjektivt. 135 kr i månaden för XGP konsol, XGP PC, Live Gold, EA Play och Cloud gaming, dyrt? Tja, allt är ju subjektivt...

Finns 1, 3 och 6 månader att köpa. Att PS Now kostar mindre är ju inte konstigt då det inte innehåller varkern Dag 1-spel från PS Studios eller PS Plus t.ex.

Är du säker att det är aktiva prenumerationer?
Så det inte är samma som när dom redovisar Xbox live.
Där säger dom att dom har över 110 miljoner men är typ bara 30 miljoner som betalar för gold och resten har bara ett live konto vilande.

Kan vara samma med gamepass att en gång betalande kund så kommer du alltid räknas med i listan oavsett om du senast betalade för 3år sedan.

Samt enligt Jeff Grubb i förrgår ligger antalet runt 20 miljoner och inte 30.

Vem som har rätt kommer vi endast veta när Xbox själva kommer ut med siffror.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Är du säker att det är aktiva prenumerationer?
Så det inte är samma som när dom redovisar Xbox live.
Där säger dom att dom har över 110 miljoner men är typ bara 30 miljoner som betalar för gold och resten har bara ett live konto vilande.

Kan vara samma med gamepass att en gång betalande kund så kommer du alltid räknas med i listan oavsett om du senast betalade för 3år sedan.

Samt enligt Jeff Grubb i förrgår ligger antalet runt 20 miljoner och inte 30.

Vem som har rätt kommer vi endast veta när Xbox själva kommer ut med siffror.

Sen har vi Windows central som rapporterade 23 miljoner i april 😉

12
Skriv svar