Konami är på väg att återuppliva deras största varumärken

Medlem
Konami är på väg att återuppliva deras största varumärken

Konami ska återuppliva deras största varumärken enligt en anonym källa till VGC.

Första spelet som ryktas att släppas är ett Castlevania som kommer få ett “reimagining”.

Ryktet säger även att vi kommer få remakes av metal gear solid spelen. Lite osäkert hur och vad för artikeln nämner separat MGS3 men samtidigt en remake av hela MGS serien. Men ett större projekt inom MGS serien är under utveckling men om MGS3 är det projektet eller ett annat förstår jag inte.

Flera Silent Hill spel är under utveckling från externa företag (Castlevania (har externa support studios) och MGS jobbas på internt)

Konami cheferna har varit emot att låta externa företag jobba med deras IP´s men pga av Metal Gear Survive och Contra: Rogue Corps floppar har dom öppnat upp sig.

https://www.videogameschronicle.com/news/konami-is-set-to-rev...

Medlem

Inte en dag för tidigt. Hoppas på ett nytt Silent Hill, Castlevania och Suikoden.

Medlem

Jag skulle så väldigt gärna vilja se en Suikoden-samling med PS1&PS2-spelen.

Spelen till DS och PSP var dock inget att hurra över och det känns ytterst tveksamt att dom i dagsläget skulle kunna göra ett nytt spel rättvisa.

Flakmonkey

Hoppas... Lyckas de komma tillbaka till fornstora dagar så är det självklart fantastiskt men med tanke på hur Konami agerat sedan PS2/GC/Xbox-eran så är jag extremt tveksam.

Medlem

Jag tvivlar på att någon MGS-remaster kommer bli bra och leva upp till folks förväntningar. Med tanke på att Konami är Konami, och Hideo Kojima har gått vidare, känns det som att de kommer missa en hel del detaljer som gjorde spelen så bra.
Det skulle i så fall vara om de bara ökade upplösningen på texturer och skuggor - men vet inte vad mer jag skulle våga mixtra med..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Yay... Men jag antar att degen måste in.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gen
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Yay... Men jag antar att degen måste in.

Iofs men PC/konsolspel känns inte som något som Konami haft som prioritet den senaste tiden. De gör ju så mycket annat som säkerligen drar in en mängd stålar.

För mig är det skoj att de försöker satsa på PC/konsol återigen.

Skrivet av Gen:

Iofs men PC/konsolspel känns inte som något som Konami haft som prioritet den senaste tiden. De gör ju så mycket annat som säkerligen drar in en mängd stålar.

För mig är det skoj att de försöker satsa på PC/konsol återigen.

Lätt tafatt satsning genom att planka gamla spel och benämna det med något flummigt begrepp som "Reimagining". Vilket torde härröra från att någon PR-människa försökt blanda "remaster och "remake" utan att lova för mycket eller för lite.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar