Konami bjuder in indieutvecklare till att göra spel på deras klassiska serier

Robot
Konami bjuder in indieutvecklare till att göra spel på deras klassiska serier
Medlem

Det låter väl vettigt. Konami har mängder av klassiska spelserier som förtjänar att leva vidare, men det är nog bra om de inte själva utvecklar dessa spel.

Medlem

När folk frågar "Vilket spel vill ni se komma tillbaka?", "Vilket spel böhöver en re-release/remaster/remake?" o.s.v. svarar jag:
- Gradius V.

Medlem

Kul! Komami är långt ifrån sina glansdagar. Men jag hoppas de sakta men säkert kommer igång igen. Eller att de åtminstone licenserar ut sina spel.

Ett Silent Hill med de nya snabba laddtiderna skulle kunna vara otroligt läckert.

Ett nytt 2d Castlevania från någon av alla dessa fantastiska indiestudios.
Eller varför inte ett Contra eller vad nu deras rumdskjutar spel hette.

Metal Gear kan de ta det lugnt med imho.

Medlem

Smart sätt för stora företag att få andra att brainstorma fram nya titlar de kan tjäna miljoner på...gör en tävling med en spottstyver i potten En WIN-win situation, där "WIN" i versaler har teckensnittsstorlek 1200, och tillfaller företaget.

Medlem
Skrivet av Ender:

Smart sätt för stora företag att få andra att brainstorma fram nya titlar de kan tjäna miljoner på...gör en tävling med en spottstyver i potten En WIN-win situation, där "WIN" i versaler har teckensnittsstorlek 1200, och tillfaller företaget.

Exakt så läste jag det också! Särskilt eftersom det är nutida Konami

Medlem

Hade inte klagat över något byggt på Axelay eller Assault Suit Valken (Cybernator i väst).


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

eFootball har redan blivit en klassiker som behöver göras om av någon annan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Kul! Komami är långt ifrån sina glansdagar. Men jag hoppas de sakta men säkert kommer igång igen. Eller att de åtminstone licenserar ut sina spel.

Ett Silent Hill med de nya snabba laddtiderna skulle kunna vara otroligt läckert.

Ett nytt 2d Castlevania från någon av alla dessa fantastiska indiestudios.
Eller varför inte ett Contra eller vad nu deras rumdskjutar spel hette.

Metal Gear kan de ta det lugnt med imho.

Tyvärr kommer Konami hålla Castlevania, Metal Gear Solid och Silent Hill-utvecklingen inhouse.

https://nordic.ign.com/gradius-collection/50186/news/konami-i...

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Tyvärr kommer Konami hålla Castlevania, Metal Gear Solid och Silent Hill-utvecklingen inhouse.

https://nordic.ign.com/gradius-collection/50186/news/konami-i...

Nice då kanske ryktena stämmer att de redan hyrt ut de till större företag som Sony eller MS.

Inaktiv

Faktiskt en ganska bra ide, hoppas något underhållande kommer ur det.
Nintendo borde göra exakt samma sak för att blåsa nytt liv i några av deras serier, en del börjar kännas ganska trötta.

Medlem

Om någon hade gjort ett propert Suikoden VI åt Konami, som hade fortsatt på storyn efter trean, så hade det varit guld värt.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Faktiskt en ganska bra ide, hoppas något underhållande kommer ur det.
Nintendo borde göra exakt samma sak för att blåsa nytt liv i några av deras serier, en del börjar kännas ganska trötta.

Håller med, finns ju en del indie utvecklade spel på PC som inte kan säljas då det är på Nintendos varumärke. Exempelvis AM2R not another Metroid remake, eller Metroid Prime 2D.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Wow, hoppas Vandal Hearts får en reboot!

Fantastisk story med rimligt stor kult skara som spelar. Skulle nog passa en indie utvecklare perfekt!

Ero
Medlem
Skrivet av Hipshot:

eFootball har redan blivit en klassiker som behöver göras om av någon annan.

Hahaha 😂😂😂


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Det är ju rätt enkelt att håna Konami numera men kan det vara så att de faktiskt försöker börja göra saker på rätt sätt...detta kan ju vara ett första tecken på detta, kul isf

Medlem

Någon på deras ekonami-avdelning kommer jubla om detta går vägen.

Skribent
Skrivet av alx242:

Det är ju rätt enkelt att håna Konami numera men kan det vara så att de faktiskt försöker börja göra saker på rätt sätt...detta kan ju vara ett första tecken på detta, kul isf

Jag tror det handlar om att de vill tjäna pengar (som de flesta andra) och att då låta indietutvecklare få ta del av katalogen de har och göra jobbet åt dem, det är easy money. Sen att effekten av det också blir bra för oss spelare, det är en annan femma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

Någon på deras ekonami-avdelning kommer jubla om detta går vägen.

I see what you did there 😅


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Hade gärna sett en remaster på Crime Fighters


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det handlar om att de vill tjäna pengar (som de flesta andra) och att då låta indietutvecklare få ta del av katalogen de har och göra jobbet åt dem, det är easy money. Sen att effekten av det också blir bra för oss spelare, det är en annan femma.

Folk köper gärna spel när man känner att saker och ting "känns" rätt...

Kanske någon insett att man inte bara kan bajsa sin fanbase rakt ned i halsen hela tiden...

Inser att jag kanske hoppas för mycket men samtidigt är jag uppvuxen i en tid när Konami släppt hit efter hit

Skribent
Skrivet av alx242:

Folk köper gärna spel när man känner att saker och ting "känns" rätt...

Kanske någon insett att man inte bara kan bajsa sin fanbase rakt ned i halsen hela tiden...

Inser att jag kanske hoppas för mycket men samtidigt är jag uppvuxen i en tid när Konami släppt hit efter hit

På något vis känns det ju avlägset till när Konami var toppen på utvecklarna. Men de kanske har lärt sig? Återstår och se.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Någon som kan japanska och kan översätta spellistan?

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Någon som kan japanska och kan översätta spellistan?

プレイリスト

1
Skriv svar