Humble Bundle har under åren skänkt 200 miljoner dollar till välgörenhet

Robot
Humble Bundle har under åren skänkt 200 miljoner dollar till välgörenhet

200 miljoner dollar insamlade från oss spelälskare.

#Humble-Bundle, #indie, #välgörenhet


Medlem

"200 000 miljoner dollar"

Det smög sig nog in några nollor för mycket


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av Dunder:

"200 000 miljoner dollar"

Det smög sig nog in några nollor för mycket

haha! Ja jag såg det, är på väg att fixa XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det var bra förr men de senaste åren har jag tappat intresset då deras bundles helt enkelt inte är lika bra

Medlem

Gillar humble bundle men har blivit sämre efter att dom blev uppköpta. Blev mindre spel och mer mjukvara, böcker och annat.

Medlem
Skrivet av Petro:

Det var bra förr men de senaste åren har jag tappat intresset då deras bundles helt enkelt inte är lika bra

Håller med. Humble Bundle var toppen under de första åren, men sen de började med Humble Choice så har kvalitén på bundles verkligen fallit.

Medlem

Har bara inhandlat deras VR bundles, vilka hittills varit riktigt bra.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Tropico-spelen plus DLC för 10 euro kändes som en väldigt bra Bundle, när bara sexan kostar 40 euro för sig självt på Steam.
Så ibland händer det att bra bundles dyker upp fortfarande


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Köpt en del där då man ofta finner addons till unity mm för bra pris

Medlem

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Något konstig grej att skryta med då det inte var mer än fem månader sedan de försökte ta bort reglagen på sidan när man köper bundles. Där kunde kunden själv kan välja precis hur mycket de vill ge till välgörenhet.

Istället så gjorde de om det hela så alternativen var 5% eller 15% (om man lyckades hitta den knappen) till välgörenhet. Folk blev dock förbannade och Humble fick backa från beslutet.

Nu har de istället gjort det så att gränssnittet är väl gömt om man inte klickar runt, och per automatik är det satt till 5%. Känns också väldigt shady i min mening, välgörenheten på Humble Bundles känns som en eftertanke numera.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Något konstig grej att skryta med då det inte var mer än fem månader sedan de försökte ta bort reglagen på sidan när man köper bundles. Där kunde kunden själv kan välja precis hur mycket de vill ge till välgörenhet.

Istället så gjorde de om det hela så alternativen var 5% eller 15% (om man lyckades hitta den knappen) till välgörenhet. Folk blev dock förbannade och Humble fick backa från beslutet.

Nu har de istället gjort det så att gränssnittet är väl gömt om man inte klickar runt, och per automatik är det satt till 5%. Känns också väldigt shady i min mening, välgörenheten på Humble Bundles känns som en eftertanke numera.

Jag håller med, HB handlar mer om vinst än om välgörenhet nu för tiden.

Medlem

Lyckas man samla in så enormt mycket pengar till välgörenhet så får man skryta och handla om vinst precis hur mycket man vill, tycker jag i alla fall. En ganska fjantig sak att klaga på i sammanhanget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar