Xbox Game Pass - Oktober - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober - Part 1

Ny månad, nya spel på Xbox Game Pass! Första halvan av oktober bjuder på en hel del releaser rakt in på Game Pass såsom zombieshootern Back 4 Blood, mech-basbyggarspelet The Riftbreaker (Series X|S enbart på konsol) och Swerys nya alster The Good Life. PC-spelare får äntligen tillgång till Destiny 2: Beyond Light som funnits på konsolpasset länge. TABS går ut ur Game Preview och joinar Game Pass fullt ut, och lite annat smått o gott såsom det Monty Python-inspirerade The Procession to Calvary som ska vara synnerligen knastrevligt!

Septembers spelskörd hittar ni här:
Xbox Game Pass - September - Part 1
Xbox Game Pass - September - Part 2

Nya titlar:

The Procession to Calvary (7 okt, konsol+PC+cloud)

Visage (7 okt, konsol+PC+cloud)

Back 4 Blood (12 okt, konsol+PC+cloud)

Destiny 2: Beyond Light (12 okt PC, konsol ute nu)

Ring of Pain (14 okt, konsol+PC+cloud)

The Riftbreaker (14 okt, konsol+PC+cloud)

The Good Life (15 okt, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 okt: Gonner2, Heave Ho, Katana Zero, Scourgebringer, Tales of Vesperia, The Swords of Ditto.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Alla som inte har spelat The Procession to Calvary ska genast göra det. På momangen. Det är så jävla dumt att det blir bra...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Alla som inte har spelat The Procession to Calvary ska genast göra det. På momangen. Det är så jävla dumt att det blir bra...

Haha, det är vad jag har hört också


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Riftbreaker ja, det måste testas och givetvis Back4Blood även om jag inte blev aptaggad efter att ha spelat betan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur kommer det sig att så fort man köpt ett spel i närtid så dyker det alltid upp på gamepass en månad senare 😅

Köpte iaf Visage och för folk som spelade det numera klassiska PT-demot till PS4 och fick mersmak så måste man spela Visage! Läskigaste spelet jag spelat sen Outlast släpptes.

Så gillar man skräckspel finns det inget att tveka på nu när det kommer på GP 😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av MartaaN:

Hur kommer det sig att så fort man köpt ett spel i närtid så dyker det alltid upp på gamepass en månad senare 😅

Köpte iaf Visage och för folk som spelade det numera klassiska PT-demot till PS4 och fick mersmak så måste man spela Visage! Läskigaste spelet jag spelat sen Outlast släpptes.

Så gillar man skräckspel finns det inget att tveka på nu när det kommer på GP 😀

Hehe, det har ju hänt ibland...

Bra tips där i alla fall! Så här i oktoberskräcktider så passar det ju fint, tveksamt om jag vågar spela det dock!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av maq777:

Alla som inte har spelat The Procession to Calvary ska genast göra det. På momangen. Det är så jävla dumt att det blir bra...

Four Last Things var också kul. Ser fram emot hans nya spel, Death of the Reprobate.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Four Last Things var också kul. Ser fram emot hans nya spel, Death of the Reprobate.

Har inte spelat Four Last Things. Men jag kommer nog spela det snart. Alla på jobbet snackar om dessa två spel efter att jag introducerade Calvary för dem!!!

Medlem

B4B ser jag fram emot att testa!

Medlem

Det finns 487 spel på Game Pass.

Medlem

Ganska illa att Back 4 Blood-studion bestämde sig för att använda Denuvo precis innan release. ;/


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av maq777:

Alla som inte har spelat The Procession to Calvary ska genast göra det. På momangen. Det är så jävla dumt att det blir bra...

Såg riktigt stört ut, så det blir definitivt att testa

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ganska illa att Back 4 Blood-studion bestämde sig för att använda Denuvo precis innan release. ;/

Vad är Denuvo? Vad innebär det?

Medlem

Oh, The Riftbreaker! Ser jag fram mot!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vad är Denuvo? Vad innebär det?

Ett "DRM och antipirat-skydd". Det är känt för att i vissa spel skapa vissa prestanda-problem.

Det är ganska skräp, enligt mig och många andra. Men, återstår att se om det skapar problem för just Back 4 Blood.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Många intressanta spel här


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har längtat efter the good life.
Anser att Swery är ett geni och kanske den mest intressanta japanska spelutvecklaren.
Visserligen var Deadly Premonition 2 en besvikelse. Men det här verkar intressant.
Undrar för övrigt när fortsättningen på D4 kommer? D4 är det spel som jag skrattat mest till - en humorklassiker och något som är ytterst ovanligt i spelsammanhang.

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Har längtat efter the good life.
Anser att Swery är ett geni och kanske den mest intressanta japanska spelutvecklaren.
Visserligen var Deadly Premonition 2 en besvikelse. Men det här verkar intressant.
Undrar för övrigt när fortsättningen på D4 kommer? D4 är det spel som jag skrattat mest till - en humorklassiker och något som är ytterst ovanligt i spelsammanhang.

D4 ska väl inte få en fortsättning som jag har förstått det?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

D4 ska väl inte få en fortsättning som jag har förstått det?

Vet väl det egentligen, men man kan undra och kanske hoppas.

1
Skriv svar