Den stora Far Cry 6 - tråden

Den stora Far Cry 6 - tråden

Med två dagar kvar till Release och en förladdning på Uplay så är det kanske dags vi samlas här alla Far Cry älskare

Såg en rätt rolig trailer igår.
Fast jag är lite skeptisk till alla dessa "Fangs for hire" både i 3,4 och 5 (Visst fans dom i 3:an med ?!)

Gör mitt bästa för att inte ramla in på Youtube o kolla gameplay


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har tyvärr kollat gameplay och ser ut som en ända stor besvikelse. Visuellt så ser FC4 lika "bra" ut. Gameplay mässigt ser det ut som en kopia från alla andra FC spel. Glad jag inte förbeställt, kommer kanske plocka upp detta med någon sale. Eller inte alls.
Ubisoft lever farligt, allt ska vara generiskt, spel som the division där de hade en chans att gå åt ett annat håll har de sumpat och försökt få in i sin fålla där allt ska vara generiskt och lika dant. Öppen värld, några torn. Det är i princip deras tanke med alla spel. Patetiskt.
Hoppas Massive klarar sig ur ubis hårda grepp. Kommer aldrig gå vidare utan ubi så klart, vilket misstag det ändå var..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Om Coop fungerar bättre än i 5an blire ett givet köp, annars blire att vänta å få det gratis som med 5an.

Medlem

Tog 1 månad Ubisoft+, förladdat utan hd-texturer då jag tycker dessa tar så onödigt mycket diskutrymme.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tror helt klart att det kommer bli ett riktigt bra spel men jag gillar inte dom fangs for hire man har fått se så här långt, lite väl fjantigt. Gillar inte heller dom lite mer extrema vapen som har visats så kommer försöka undvika dom så gott det går.

Inaktiv
Skrivet av magma:

Tog 1 månad EA play, förladdat utan hd-texturer då jag tycker dessa tar så onödigt mycket diskutrymme.

Menar du Ubisoft+?

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Tror helt klart att det kommer bli ett riktigt bra spel men jag gillar inte dom fangs for hire man har fått se så här långt, lite väl fjantigt. Gillar inte heller dom lite mer extrema vapen som har visats så kommer försöka undvika dom så gott det går.

Tror du verkligen det , håller med om att det ser ut som ett schizofrent spel som vill vara humoristiskt med ultravåld och ha en politisk ton allt på samma gång och stöpt i ubisofts snäva kittel. Tror det blir ett fiasko. Folk kommer köpa det så klart, är ändå ett FC spel..


signatur

7900XTX
7800X3D

Skrivet av TheVoomyOne:

Tror helt klart att det kommer bli ett riktigt bra spel men jag gillar inte dom fangs for hire man har fått se så här långt, lite väl fjantigt. Gillar inte heller dom lite mer extrema vapen som har visats så kommer försöka undvika dom så gott det går.

Samma här. Cd spelar vapnen passade i 5:ans dlc men inte här


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Menar du Ubisoft+?

Precis, woops, skrev fel. Någon behöver visst gå och lägga sig tidigt ikväll!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fattar inte att ubi spoilar hela spelet när det ser precis ut som fc4, till och med "hemliga" slut på spelet är ute. Ser riktigt trist ut. Hypen har dött totalt.
Så kanske ska tacka ubi för att inte sälja spelet till mig när jag tänker efter. Kan göra bättre saker för 600:- än att slänga dem på ett spel som verkar komma från antal år sedan och vara en kopia av en kopia av en kopia.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Elgiganten tar 444 sek för spelet

Inaktiv
Skrivet av magma:

Precis, woops, skrev fel. Någon behöver visst gå och lägga sig tidigt ikväll!

Okej grymt för jag och flickvännen tänkte gå den vägen också å spara nästan en tusenlapp.

Medlem
Skrivet av alias:

Har tyvärr kollat gameplay och ser ut som en ända stor besvikelse. Visuellt så ser FC4 lika "bra" ut. Gameplay mässigt ser det ut som en kopia från alla andra FC spel. Glad jag inte förbeställt, kommer kanske plocka upp detta med någon sale. Eller inte alls.
Ubisoft lever farligt, allt ska vara generiskt, spel som the division där de hade en chans att gå åt ett annat håll har de sumpat och försökt få in i sin fålla där allt ska vara generiskt och lika dant. Öppen värld, några torn. Det är i princip deras tanke med alla spel. Patetiskt.
Hoppas Massive klarar sig ur ubis hårda grepp. Kommer aldrig gå vidare utan ubi så klart, vilket misstag det ändå var..

Skrivet av alias:

Tror du verkligen det , håller med om att det ser ut som ett schizofrent spel som vill vara humoristiskt med ultravåld och ha en politisk ton allt på samma gång och stöpt i ubisofts snäva kittel. Tror det blir ett fiasko. Folk kommer köpa det så klart, är ändå ett FC spel..

Skrivet av alias:

Fattar inte att ubi spoilar hela spelet när det ser precis ut som fc4, till och med "hemliga" slut på spelet är ute. Ser riktigt trist ut. Hypen har dött totalt.
Så kanske ska tacka ubi för att inte sälja spelet till mig när jag tänker efter. Kan göra bättre saker för 600:- än att slänga dem på ett spel som verkar komma från antal år sedan och vara en kopia av en kopia av en kopia.

Ok vi fattar. Du gillar inte FarCry 6 eller Ubisoft.

Kommer förmodligen skaffa det framåt på någon rea. Tycker femman var underhållande men inte tillräckligt för att köpa detta vid release.


signatur

PSN: MrOakenborn

Gen
Medlem

Fan vad det dröjer att få nyckeln via AMD Rewards.

Skrivet av Oakenborn:

Ok vi fattar. Du gillar inte FarCry 6 eller Ubisoft.

Kommer förmodligen skaffa det framåt på någon rea. Tycker femman var underhållande men inte tillräckligt för att köpa detta vid release.

Haha och nu är han avstängd !?! 😄


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Mycket haters som kommenterar som inte ens lirat klart 5an. Vad gör ni här? Detta skulle ju va en tråd för Far cry älskare😂

Hur som haver. När kommer recensioner?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Haha och nu är han avstängd !?! 😄

Personliga påhopp i en annan trendande tråd misstänker jag

OnT:

Har sett reveal-trailern men inte mer än så. Misstänker att det är väldigt likt de senaste upplagorna, men med en intressant antagonist kan det räcka ganska långt. Far Cry 5 gillade jag faktiskt pga Joseph Seed och hans syskon, även om spelet i grunden var återanvänt sedan 2-3 titlar tillbaks.
Giancarlo Esposito är ju en utmärkt antagonist i andra medier, så han kan nog göra bra ifrån sig här också.

Blir att plocka upp på en ev. rea


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Gen:

Fan vad det dröjer att få nyckeln via AMD Rewards.

Jag fick lov att logga in på AMD rewards och sedan gå in på "my claims".

Då var det äntligen ändrat där så jag kunde aktivera spelet från AMD sidan direkt till Uplay.

Medlem
Skrivet av Gen:

Fan vad det dröjer att få nyckeln via AMD Rewards.

Fick ingen nyckel själv, utan aktiveringen skedde genom att via AMD Rewards logga in på Ubisoft Connect och därefter klicka på activate. Har nu spelet i Ubisoft Connect appen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Gen
Medlem
Skrivet av Neroz:

Jag fick lov att logga in på AMD rewards och sedan gå in på "my claims".

Då var det äntligen ändrat där så jag kunde aktivera spelet från AMD sidan direkt till Uplay.

Skrivet av matt76:

Fick ingen nyckel själv, utan aktiveringen skedde genom att via AMD Rewards logga in på Ubisoft Connect och därefter klicka på activate. Har nu spelet i Ubisoft Connect appen.

Åfan, tack för tipset. Fick ni något mail att det gick att aktivera på det sättet? Inte hört ett knyst från mitt håll.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Elgiganten tar 444 sek för spelet

Lurigt med alla versioner nuförtiden.
Elgiganten säljer Far Cry 6 PS4 ink PS5 versionen för 444kr, men köper man enbart PS5 versionen så kostar det 699kr. Frågan är om det är samma PS5 versioner.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Gen:

Åfan, tack för tipset. Fick ni något mail att det gick att aktivera på det sättet? Inte hört ett knyst från mitt håll.

Nej, inget mail. Inte ett knyst.
Undrade igår när jag skulle få det, så loggade in på AMD Rewards bara för att kolla. Då kunde jag aktivera det där.

Skribent

Vi skippar modereringssnacket och går tillbaka till ämnet.

Någon annan som känner sig lite smått nyzeeländsk nu eller om sisådär fem minuter? Känns som en bra plats att besöka virtuellt idag, på egen risk.

Edit: Bah, inte släppt än. Verkar som att det kanske dröjer några timmar, åtminstone på PC.

Kommer köra som kvinnlig Dani.

Mest för att Jag körde med Kassandra i Odyssey, Sen Manlig Eivor i Valhalla , kör lite varannan.

Verkar mest vara den kvinnliga i de flesta videos jag sett med


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Köpte det idag, använde Ubisofts goldcoins för att få rabatt, är endån 120kr billigare 👍
Och visst e väl Farcry spelen oftast det samma i olika skal bara, men samtidigt så vet jag vad jag får för pengarna, och för mej e det värt den summan jag betalar för den tiden och underhållning jag får..
Bästa dom hade kunnat fixa är dom där jävla djuren, skit tråkiga e dom


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Gen
Medlem

Går inte att preloada, får felkod 17006 i Uplay varje gång jag försöker.

Medlem

Vilken tid släpps det egentligen? Hade för mig det var 00.01 inatt, men hittar bara källor som säger olika.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av Aesoprock:

Vilken tid släpps det egentligen? Hade för mig det var 00.01 inatt, men hittar bara källor som säger olika.

Jo men det ska det väl vara, 00.00 i respektive land men vågar inte chansa på det utan kör imorrn istället


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vi skippar modereringssnacket och går tillbaka till ämnet.

Någon annan som känner sig lite smått nyzeeländsk nu eller om sisådär fem minuter? Känns som en bra plats att besöka virtuellt idag, på egen risk.

Edit: Bah, inte släppt än. Verkar som att det kanske dröjer några timmar, åtminstone på PC.

Tack för det tipset!

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men det ska det väl vara, 00.00 i respektive land men vågar inte chansa på det utan kör imorrn istället

Jag flyttade till Nya Zeeland med mullvad istället och ska börja spela nu 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av Aesoprock:

Tack för det tipset!
Jag flyttade till Nya Zeeland med mullvad istället och ska börja spela nu 😁

Kör hårt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

123
Skriv svar