Valve dissekerar en Steam Deck på video

Robot
Valve dissekerar en Steam Deck på video

Men rekommenderar inte att man gör det själv.

#Steam-deck, #Valve, #nyhetstips


Medlem

Jag är otroligt glad att dom ändå erkänner right to repair och faktiskt kommer tillhandahålla reservdelar.
Även om systemet är designat tight så ger de en möjligheten och motarbetar det inte.
Valve växer i mina ögon för var dag som går!

Medlem

Se och lär, Apple, Samsung mm.

På tal om Valve, det ryktas att Steam Deck är 1 av 3 enheter Valve ska släppas.
Dom ska även släppa en konsol ryktas det om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Informativ och trevlig video, mer sånt!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Se och lär, Apple, Samsung mm.

På tal om Valve, det ryktas att Steam Deck är 1 av 3 enheter Valve ska släppas.
Dom ska även släppa en konsol ryktas det om.

Gissar på ett nytt VR headset som är trådlöst likt Oculus Quest. Ska den drivas på Steam så vore det ju rätt bra och inte något nytt låst ekosystem som Quest har.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Gissar på ett nytt VR headset som är trådlöst likt Oculus Quest. Ska den drivas på Steam så vore det ju rätt bra och inte något nytt låst ekosystem som Quest har.

Ja nr 2 är VR headsetet och nr 3 är konsolen.
VR headsetet, ska konkurrera med Quest helt klart, kommer inte vara precis som Quest utan "bärbarheten" kommer nog ske tillsammans med tex Steam Deck.
Headsetet ska ha ett Qualcomm chip (inte XR2) och köra "split rendering" med tex, Deck, PC, eller "konsolen".
VR headetet + Steam Deck kommer inte klara dom tyngsta titlarna men det kommer vara som det sades "En Quest på steroider"

OBS rykten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Stor tumme upp, mestadels för att Valve på eget iniativ väljer att släppa den här sortens video. Det visar på en öppenhet som man inte ofta ser från dem större bolagen. Sedan är det nyktert att dem fortfarande rekommenderar att man inte genomför detta sorts underhåll pga riskerna.

Ion
Medlem

Go Valve! Nu blev jag helt plötsligt sugen på en Steam-deck

Medlem

Jag är jättesugen på en Steam Deck. Har noll användning av den dock... 😜

Skribent
Skrivet av Hullken:

Jag är jättesugen på en Steam Deck. Har noll användning av den dock... 😜

Exakt samma för mig. Sjukt sugen på att köpa en, men det hade i princip inneburit att jag suttit i soffan, tio meter från min speldator, och lirat exakt samma spel.

Medlem
Skrivet av Unstable:

Stor tumme upp, mestadels för att Valve på eget iniativ väljer att släppa den här sortens video. Det visar på en öppenhet som man inte ofta ser från dem större bolagen. Sedan är det nyktert att dem fortfarande rekommenderar att man inte genomför detta sorts underhåll pga riskerna.

Ja, det var ju rätt bra.
Dock så kändes nästan halva videon som en disclaimer, i alla fall dialogen.
Ser fram emot teardown från Gamer Nexus och Digital foundry, ska bli intressant med benchmarks framöver.

En sak som jag dock inte riktigt gillar med Steam Deck är M.2 lösningen, hade varit väldigt trevligt ifall enheten haft stöd för större moduler samt PCIe gen 4 x4, samt ifall de kunnat hitta en lösning där de inte behöver ge intrycket av att byte är väldigt riskabelt.
Om 2 år så kanske lagringsenheterna är billigare samt att de är kallare, då skulle det vara trevligt att byta upp till en 2TB till exempel med hög hastighet, speciellt då också ifall Deck blir kompatibel med Direct storage(eller liknande) teknik.
Hastigheten kanske inte är något större problem dock, då den bör kunna köra enheter som är lika snabba som Series X, men desto snabbare ju bättre såklart.

De flesta laptops/stationära datorer har en större standard som oftast har mer lagringsutrymme.

Jag har ändå lite hopp om Steam Deck, optimerar utvecklare för konsolen så kan det blir riktigt trevligt framöver, dock så gillar jag inte att den billigaste enheten inte kör NVMe, men som jag förstod det så kommer det även gå att sätta in en sådan i den enheten.
Det blir som sagt bara lite tråkigt ifall utvecklare inte kan räkna med att alla enheter har snabb lagring.

Medlem

Uppskattar verkligen sånt här, även om det inte är något jag personligen använder mig utav. Det är ett extra lager av komfort bara.
Ser fram emot vad mer Valve har i planerna när det kommer till hårdvara! Hoppas verkligen att ryktena om att ett "Index Quest" stämmer.

Medlem

Skönt att veta hur lätt det är att byra ut tumspakarna om dom mot all förmodan skulle gå sönder. Om det finns någon garanti kommer jag nog nyttja den dock.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Albax11:

Skönt att veta hur lätt det är att byra ut tumspakarna om dom mot all förmodan skulle gå sönder. Om det finns någon garanti kommer jag nog nyttja den dock.

Dom ska ha lärt sig läxan sen Index kontrollerna som för vissa går sönder stup i kvarten och utbytta långt efter att garantitiden gått ut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar