Joe Shely tar över som game director för Diablo 4

Robot
Joe Shely tar över som game director för Diablo 4

En Blizzard-veteran kliver in för att styra djävulsskutan.

#Blizzard, #Diablo-4


Medlem

Lycka till och hoppas han inte gör några dumheter.

Medlem

I det här läget har jag mer förhoppningar för Path of Exile 2 än Diablo 4. Blizzard har varit extremt ojämna med deras spel.

WoW - gått utför ända sedan Cata mer eller mindre.
Diablo 3 - En stor besvikelse.
Heroes of the Storm - rätt mediokert moba
Starcraft 2 - Okej spel, men knappast mycket mer.
Diablo Immortal - Inte spelat, men behöver knappast...
Hearthstone - Riktigt kul till en början. Men gått utför...
Warcraft 3 Reforged - Katastrof!!!
Overwatch - Rätt kul faktist!
D2 Remaster - Ser nice ut. Mest troligt för att det är en annan studio som jobbat med det

Sjukt ojämnt track record från ett företag som gör allt för att blöda folk på Pengar. Så man bör nog ha realistiska förväntningar...

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

I det här läget har jag mer förhoppningar för Path of Exile 2 än Diablo 4. Blizzard har varit extremt ojämna med deras spel.

WoW - gått utför ända sedan Cata mer eller mindre.
Diablo 3 - En stor besvikelse.
Heroes of the Storm - rätt mediokert moba
Starcraft 2 - Okej spel, men knappast mycket mer.
Diablo Immortal - Inte spelat, men behöver knappast...
Hearthstone - Riktigt kul till en början. Men gått utför...
Warcraft 3 Reforged - Katastrof!!!
Overwatch - Rätt kul faktist!
D2 Remaster - Ser nice ut. Mest troligt för att det är en annan studio som jobbat med det

Sjukt ojämnt track record från ett företag som gör allt för att blöda folk på Pengar. Så man bör nog ha realistiska förväntningar...

Har spelat hearthstone till och från i flera år och det känns ofta som de har typ 3 personer som jobbar på spelet. Håller med det du skrev ovan. Spelet låste sig och det tog typ en månad att fixa en patch till android för dem. Helt otroligt att det kommer från en så stor utvecklare som activision blizzard.

Medlem

blir nog inte bra, kolla bara hur dom skött diablo immortals.

Medlem

Hoppas att alla som vill att Diablo 4 ska vara Diablo 2.0 och Path of Exile 4.0 bli besvikna låt dom göra ett eget spel säger jag

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

I det här läget har jag mer förhoppningar för Path of Exile 2 än Diablo 4. Blizzard har varit extremt ojämna med deras spel.

WoW - gått utför ända sedan Cata mer eller mindre.
Diablo 3 - En stor besvikelse.
Heroes of the Storm - rätt mediokert moba
Starcraft 2 - Okej spel, men knappast mycket mer.
Diablo Immortal - Inte spelat, men behöver knappast...
Hearthstone - Riktigt kul till en början. Men gått utför...
Warcraft 3 Reforged - Katastrof!!!
Overwatch - Rätt kul faktist!
D2 Remaster - Ser nice ut. Mest troligt för att det är en annan studio som jobbat med det

Sjukt ojämnt track record från ett företag som gör allt för att blöda folk på Pengar. Så man bör nog ha realistiska förväntningar...

Håller med om allt förutom Starcraft 2, det tycker jag är riktigt bra. Men det släpptes även år 2010. Det är liksom år 2021 nu. Så allt det senaste har bara känts väldigt kass. Kan inte uttala mig om D2 Remaster än men ska köpas snart

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

I det här läget har jag mer förhoppningar för Path of Exile 2 än Diablo 4. Blizzard har varit extremt ojämna med deras spel.

WoW - gått utför ända sedan Cata mer eller mindre.
Diablo 3 - En stor besvikelse.
Heroes of the Storm - rätt mediokert moba
Starcraft 2 - Okej spel, men knappast mycket mer.
Diablo Immortal - Inte spelat, men behöver knappast...
Hearthstone - Riktigt kul till en början. Men gått utför...
Warcraft 3 Reforged - Katastrof!!!
Overwatch - Rätt kul faktist!
D2 Remaster - Ser nice ut. Mest troligt för att det är en annan studio som jobbat med det

Sjukt ojämnt track record från ett företag som gör allt för att blöda folk på Pengar. Så man bör nog ha realistiska förväntningar...

Eyyy Legion är dock bästa dom gjort

Medlem
Skrivet av Izuel:

Har spelat hearthstone till och från i flera år och det känns ofta som de har typ 3 personer som jobbar på spelet. Håller med det du skrev ovan. Spelet låste sig och det tog typ en månad att fixa en patch till android för dem. Helt otroligt att det kommer från en så stor utvecklare som activision blizzard.

Jo men samma med Diablo 3. Om det inte gav en massa pengar, tex genom att göra om det för Kina. Så la dom ner minimalt med effort på spelet.
Samma kan sägas om WoW som på senare år fått det väldigt snålt med content, vilket är crazy.
Dom borde ha råd med mer, med tanke på de pengar som dras in.

I heartstones fall tycker jag också gameplayet blivit sämre. Mer och mer överdrivna combo's, mer RnG etc..

Skrivet av Kyrre:

Håller med om allt förutom Starcraft 2, det tycker jag är riktigt bra. Men det släpptes även år 2010. Det är liksom år 2021 nu. Så allt det senaste har bara känts väldigt kass. Kan inte uttala mig om D2 Remaster än men ska köpas snart

Ja som sagt, för mig var Starcraft 2 decent. Men inte dåligt.
Men dom tillförde väldigt lite nytt till genren.
Jag menar Starcraft 1 och Warcraft 3 är båda spel som kändes sjukt nya och fräscha för sin tid.
Eftersom det fanns en massa inovationer och nytt intressant gameplay.
Starcraft 2 not so much. Inget fan av storyn heller.

Medlem

Ärligt talat jag skiter i Diablo 4 förlåt för om jag sårar någon.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Svårt å se poängen med det här spelet när Diablo 3 finns.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Diablo Immortal - Inte spelat, men behöver knappast...

Svårt att ha spelat det när det inte släppts än.

MEG
Medlem

Ok, nu ska man inte kommentera hur folk ser ut (ser jag så jävla bra ut själv då? nej är svaret) men han ser ut som en predikant från den kristna högern


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser också fram emot path of exile 2. Diablo 4 blir ju om man lärt sig förutse av Blizzards senaste decenniums historia. En osande hög av dynga. Däremot håller jag inte med om starcraft2. Det var nice som fan.. Men det var ju 2010. Så blizzard gjorde ett bra spel för 11 år sedan, starcraft 2 har ju även lånat enormt mycket av dom bra bitarna i spelet ifrån originalet starcraft och starcraft, broodwar. Varken siege tanks, medics, archons, pylons eller hydralisks, mutalisks, medivacs eller marines är nya uppfinningar... Dom tappade bollen ungefär då och har levt på sina "past glory days achievements" sedan dess. Jag fattar inte hur något så fint och bra kan förvanskats till något så vidrigt och uselt som blizzard blivit. Det känns ju som att ingen chef har haft någon som helst ryggrad. Spelen har varit lägst ned i företagets prioritering länge nu. Det är ett aktiebolag med enorma vinster på mtx och det är först och främst det dom verkar satsa på. Lita på att Diablo 4 kommer bli en MTX mardröm. (mtx=microtransactions)

Medlem
Diablo4
Skrivet av Kalliban:

Svårt att ha spelat det när det inte släppts än.

Spelet måste översättas från kinesiska innan det kommer hit.

Medlem
Skrivet av Xelf:

Spelet måste översättas från kinesiska innan det kommer hit.

Det är inte släppt där heller än Men ja, Kina är ju primära målgruppen, så du har nog helt rätt

Medlem

Suck. Då får man väntar några extra år till på diablo 4. Det sög.

Medlem

Ända sedan Activision klev in i konstellationen har det handlat mer om generera bra siffror ur ett klassiskt perspektiv. Snarare än det som gjorde Blizzard framgångsrikt i dess begynnelse. Där ett antal passionerade nördar skapade sina drömmars spel och släppte aldrig något opolerat eller ofärdigt.

Det är nog svårt att skala upp en kultur på detta vis till ett globalt digitalt underhållningsföretag, utan att passion, gemenskap och korta beslutsvägar.

Jag ser framåt emot Diablo 4, men är rädd för att det blir en mellanmjölksprodukt som har en polerad utsida men urholkat inre. Där primär fokus vilar i att mjölka konsumenter.

Mina ögon vilar för närvarande på Eleventh Hour Games och deras Last Epoch, alternativt vad Bonfire Studios, Frost Giant Sudios eller Lightforge Games har i sina respektive horisonter en bit fram. Då dessa består av industriveteraner från bl.a. Blizzard. Det passionerade utvecklingsarbetet går oftast att finna hos indieutvecklare eller mindre studios och det lyser ofta igenom i dess alster.

Diablo 4 blir antingen ett avslutande kapitel på en storhetstid som falnat över en period, eller ett uppvaknande som påvisar att Blizzard. Fortfarande har det som krävs för att engagera och entusiasmera en hel glob med spelentusiaster.

Stanna en stund och lyssna, tillåt oss uppslukas i era alster och glömma världen för en stund.

Medlem

MrLlamaSC gick igenom den senaste uppdateringen om Diablo IV på twitch inatt:
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23731236/diablo-iv-qu...

Allt låter ju jättebra när man lyssnar på ljudet men det streamern påpekade var att känslan från Diablo(Diablo 2 då det är det bästa spelet fortfarande) försvunnit helt och hållet när man kan se allt i en grotta, eller världen för den delen. Den överlägsna känslan av ovisshet, mörker och rädsla kommer inte finnas när allt är uppmålat på hela skärmen.
Så ja, grafiskt kommer Diablo IV misslyckas om det ser ut så här:

Medlem

Jag får väl krydda lite positivt hopp i denna överliggande negativa soppa till tråd. Jag ser fram emot mer hack n slash. Vare sig d e poe,diablo eller lost ark.

Medlem
Skrivet av MEG:

Ok, nu ska man inte kommentera hur folk ser ut (ser jag så jävla bra ut själv då? nej är svaret) men han ser ut som en predikant från den kristna högern

Tänkte själv att han påminner mig om en yngre Brad Shoemaker.

Avstängd

Blizzard...
Asså.. inget varar för evigt. Absolut inte inom spelbranchen. Blizzards typ av spel är föråldrat. Å dom kan inte förnya sig verkar det som. Det är inte mer med det.
Dessutom är det väl inte direkt samma människor som gör deras spel som för 15 år sedan..
Det finns spelföretag som är 100 gånger bättre just nu.

Medlem

Gillar o spela d3 så kommer förhoppningsvis o gilla d4, men orolig dom kommer implementera mtx shop.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Nyhet:

En Blizzard-veteran kliver in för att styra djävulsskutan.

#Blizzard, #Diablo-4


Och där dog Diablo 4!
Kolla bara på Cyberpunk, där byte dom också ledare mitt i produktion och 80% av spelet som de hade lovat ifrån början försvann.

Så vad händer med Diablo 4 nu.

Medlem

Är det här en nyhet?
Passar den in i en annan nyhet, https://www.fz.se/nyhet/288278-diablo-4-och-overwatch-2-skjut...
Eller kan man lägga in det som en uppdatering till att Joe Shely, Game Director, Diablo IV släppt en uppdatering på vad de gör med D4:
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23746639/diablo-iv-qu...

Kameravinkeln känns lite märklig på något sätt.
Varför lyser det på marken där ingen är, eller alltid skugga bakom en?
Helt fel färgpalett på de flesta ställena.
När mobs dör, blir de 2D då eller försvinner helt, dog fysiken med Diablo 2 eller?
Skogen utomhus, det ser ut som död mossa, och marken, de har en lång bit kvar på detta...

Jaha, det är mig det är fel på, ingen klagar på det visuella
https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/diablo-iv-quarterly-up...

MEG
Medlem

OK, nu ska vi inte måla fan på väggen, det är inte säkert att spelat går käpprätt åt helvete bara för de byter game director.
Det kan bli riktigt bra, större under har skett


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar