FZ söker frilansare!

Robot
FZ söker frilansare!
Medlem

Intressant! Lön?

Redaktör
Skrivet av zevile:

Intressant! Lön?

Ja, ersättning utgår. Storlek pratar vi om med de som blir aktuella, så släng in en ansökan!


signatur
Medlem

Lägger min röst på Calle så får han gästspela här som frilansare

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av delli:

Lägger min röst på Calle så får han gästspela här som frilansare

Han kan få recensera skräcktitlar.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, ersättning utgår. Storlek pratar vi om med de som blir aktuella, så släng in en ansökan!

Är aktieinnehav i spelbranschen något som diskvalificerar en ansökan pga eventuella etiska problem?

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, ersättning utgår. Storlek pratar vi om med de som blir aktuella, så släng in en ansökan!

Har alltid stört mig på det begreppet "Ersättning utgår". Det låter precis tvärtemot vad det innebär i det här fallet. Annars så är det ju att något försvinner/tas bort. T ex Programmet utgår, Häst nr 5 i loppet x utgår pga... osv.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Kyraal:

Är aktieinnehav i spelbranschen något som diskvalificerar en ansökan pga eventuella etiska problem?

Det vore såklart olämpligt att äga aktier ett företag man ska skriva om utan egenintresse i det.


signatur
Medlem

Krävs det samma höga språkliga kunskaper som i artikelns header?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har alltid stört mig på det begreppet "Ersättning utgår". Det låter precis tvärtemot vad det innebär i det här fallet. Annars så är det ju att något försvinner/tas bort. T ex Programmet utgår, Häst nr 5 i loppet x utgår pga... osv.

Fackspråk. Det är en redig och tråkig fyrkant. Än överjävligare på engelska.

Det här må låta som att jag är lat. Men vad är trixet eller basen till och skriva en lätt men levande och intressant nyhet t ex? Hur säljer man sin sak? Rådfrågar som Nicke Nyfiken... ja för det finns en hel del fetish för uttryckande både muntligt och skriftligt till vardags.

En sak jag kan tänka mig... är att man högläser(fast mentalt) alldeles för lite.

Aja, hoppas ni hittar nån vass penna. o/

Medlem
Skrivet av conthox:

Krävs det samma höga språkliga kunskaper som i artikelns header?

Jag undar åckså det.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, ersättning utgår. Storlek pratar vi om med de som blir aktuella, så släng in en ansökan!

För det första vet jag inte om jag har tillräckligt bra koncentrationsförmåga för att lyckas få ihop en hel sammanhängande text om ett spel eller nyhet men om man skulle vara intresserad hur funkar själva processen?
Får skribenten leta nyheter själv som den kan publicera på sidan?
Och när det kommer till recensioner och liknande, får man då ett spel tilldelat till sig eller kan man välja något nytt som man är intresserad av?
Som sagt, jag är bara intresserad av hur det funkar


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

PangPang 2020

Tjenixen alla hårdkärna gamers, idag recen...resencer?
Jag har spelat PangPang 2020, här är allt ni behöver veta!!!!!!!!111! Eller det kanske var kallad till ansvar 2021

Kontrollerna är hel Retarderade
Jag kunde inte få min gubbe att gå, jag tryckte jättehårt på piltangenterna, I ren frustration började jag slå med knytnävarna på tangentbordet och råkade då komma åt knapparna för att röra på gubben. Håll i hatten, W går Wrammåt, A till vAnster, S för stopp och gå tillbaka samt D för höDer ... WASD i helvete är det här för kryptiskt val av knappar?1!!+

Min katt, Korven, dog ): Ripperoni Korven

Det var förvisso 10 år sedan, men jag saknar honom.

Grafik
Spelet har det! Stort PLUSS i kanten

Spelplay
Man kan skjuta folk mellanbenen och då spelas en rolig animation samt att exakt samma ljud spelas upp som är jätteroligt!
Jag spelade även med andra spelare men jag blev bara arg för dom sa att jag ljög när det laggade så jag vart tvungen att läxa upp dom i chatten och hota dom med deras IP adress!!1

Summering
Jag gillar hagelbrakaren fast den hade mycket mer brak i Pangpang 2019: Gammal Taktik.

+ Pangandet
+ Roliga animationer när man skjuter folk mellan benen!!
+ Halgelbrakaren
- WASD the fuck?
- Man får inte skjuta irriterande barn som bara skriker
- Onlineläget
- Hagelbrakaren
- Vill inte ha PK i mitt PangPang

Betyg
Jag ger PangPang2020
💥💥💥💥💥

---

Jag tar 5000 bagisar per artikel - svart som ditt kaffe tack.

Redaktör
Skrivet av conthox:

Krävs det samma höga språkliga kunskaper som i artikelns header?

Du menar "artickeln"?

Skrivet av Oakenborn:

Jag undar åckså det.

Jb. Jag menar "ja".


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av delli:

Lägger min röst på Calle så får han gästspela här som frilansare

Skrivet av Sisyr:

Han kan få recensera skräcktitlar.

🤔


signatur
Medlem

Hinner man med ett fulltidsjobb och 2 små ungar vid sidan av?😂 Hur mycket/många artiklar i månaden behöver man skriva?☺️

Redaktör
Skrivet av Oakenborn:

För det första vet jag inte om jag har tillräckligt bra koncentrationsförmåga för att lyckas få ihop en hel sammanhängande text om ett spel eller nyhet men om man skulle vara intresserad hur funkar själva processen?
Får skribenten leta nyheter själv som den kan publicera på sidan?
Och när det kommer till recensioner och liknande, får man då ett spel tilldelat till sig eller kan man välja något nytt som man är intresserad av?
Som sagt, jag är bara intresserad av hur det funkar

Man bör kunna få ihop en bra text. Nyhetsskribenterna sköter jobbet själva ja, men vi hjälps förstås åt och tipsar varandra. Funkar lite olika vid recensioner, men viktigt är att testaren är insatt i spelet/genren. Förstås.


signatur
Redaktör
Skrivet av Deekar:

Hinner man med ett fulltidsjobb och 2 små ungar vid sidan av?😂 Hur mycket/många artiklar i månaden behöver man skriva?☺️

Det kan nog bara du svara på. Sen beror det på spel: t.ex. Fifa tar mindre tid än ett fett rollspel. Det är inget bestämt antal texter i månaden, utan man anmäler intresse eller blir tillfrågad, och tackar ja om man kan.


signatur
Medlem

Hade varit kul att skriva lite, men handlar det om nyheter? Recensioner?

Och ge @burkmopp jobbet helt klart!

Redaktör
Skrivet av mrpijey:

Hade varit kul att skriva lite, men handlar det om nyheter? Recensioner?

Det här vill vi ha:

Citat:

FZ söker nu tjejer och killar som vill vara med att skapa innehåll till Sveriges äldsta spelsajt.
Vi är intresserade av olika typer av skills men en bra grundförutsättning är att du kan skriva, och brinner för spel förstås. Sugen på att recensera spel? Streama? Skriva olika typer av spelrelaterade artiklar? Göra videor? Skriva nyheter eller annat kul?


signatur
Medlem
Skrivet av burkmopp:

PangPang 2020

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/DW-4PE9-CSLN7MxEQzEqW5uWtl0=/...

Tjenixen alla hårdkärna gamers, idag recen...resencer?
Jag har spelat PangPang 2020, här är allt ni behöver veta!!!!!!!!111! Eller det kanske var kallad till ansvar 2021

Kontrollerna är hel Retarderade
Jag kunde inte få min gubbe att gå, jag tryckte jättehårt på piltangenterna, I ren frustration började jag slå med knytnävarna på tangentbordet och råkade då komma åt knapparna för att röra på gubben. Håll i hatten, W går Wrammåt, A till vAnster, S för stopp och gå tillbaka samt D för höDer ... WASD i helvete är det här för kryptiskt val av knappar?1!!+

Min katt, Korven, dog ): Ripperoni Korven
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/961968190289764026...

Det var förvisso 10 år sedan, men jag saknar honom.

Grafik
Spelet har det! Stort PLUSS i kanten

Spelplay
Man kan skjuta folk mellanbenen och då spelas en rolig animation samt att exakt samma ljud spelas upp som är jätteroligt!
Jag spelade även med andra spelare men jag blev bara arg för dom sa att jag ljög när det laggade så jag vart tvungen att läxa upp dom i chatten och hota dom med deras IP adress!!1

Summering
Jag gillar hagelbrakaren fast den hade mycket mer brak i Pangpang 2019: Gammal Taktik.

+ Pangandet
+ Roliga animationer när man skjuter folk mellan benen!!
+ Halgelbrakaren
- WASD the fuck?
- Man får inte skjuta irriterande barn som bara skriker
- Onlineläget
- Hagelbrakaren
- Vill inte ha PK i mitt PangPang

Betyg
Jag ger PangPang2020
💥💥💥💥💥

---

Jag tar 5000 bagisar per artikel - svart som ditt kaffe tack.

haha, bästa jag läst i år


signatur

//monster

Medlem

Kan fixa bilder på Spindelmannen

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

haha, bästa jag läst i år

Håller med! Var längesen jag skrattade så! RIP in peace kissen dock!

Avstängd

Härlig särskrivning och felstavning i bilden artikeln.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Håller med! Var längesen jag skrattade så! RIP in peace kissen dock!

Det var roligt. Sen hur du skriver RIP in peace 😁


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av burkmopp:

Min katt, Korven, dog ): Ripperoni Korven
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/961968190289764026...

Det var förvisso 10 år sedan, men jag saknar honom.

Det är nog inte förtal att spekulera i att Korven avled till följd av någon välfärdssjukdom… 😉

Medlem

Gör det något om man bor utomlands? :')


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Redaktör
Skrivet av Boomer:

Gör det något om man bor utomlands? :')

Nej.

Allt (förhoppningsvis) viktigt står i nyheten: om man kan spel och är duktig på att förmedla det kunnandet i skrift (och gärna video också) så är man varmt välkommen att höra av sig! Ålder, bostadsort osv spelar ingen roll så länge det inte hindrar det första.


signatur
Medlem

Varje gång en liknande tråd dyker upp tänker jag "nästa gång, då jävlar". Men nästa gång... då jävlar!

Skribent
Skrivet av serdyllon:

Varje gång en liknande tråd dyker upp tänker jag "nästa gång, då jävlar". Men nästa gång... då jävlar!

Varför nästa gång? Slå till! Friskt vågat, hälften vunnet.

12
Skriv svar